Förbeställ SweClockers nya musmattor – nu med lägre fraktkostnad!

Permalänk
Medlem

Lika bra att ha en version med det nya motivet också så man kan variera sitt skrivbord lite. En XXL beställd

Permalänk
Medlem

XL multihexagon beställd B)

Permalänk
Medlem

Tror jag talar för många här på sweclockers när jag säger att det vore väldigt nice med en sån musmatta i 120cm bredd

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Tror jag talar för många här på sweclockers när jag säger att det vore väldigt nice med en sån musmatta i 120cm bredd

Varför inte en 120x60cm så får man med en sax och en rulle kanttråd

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Varför inte en 120x60cm så får man med en sax och en rulle kanttråd

10x10 meter
Sax och sytråd säljs som dlc

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Vad innebär "extra tät polyester"? Är det klassisk tygmusmatta eller glattare material?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

10x10 meter
Sax och sytråd säljs som dlc

Har ni season pass också? Det skulle jag nog hoppa på i så fall

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kefir_Tribe:

Vad innebär "extra tät polyester"? Är det klassisk tygmusmatta eller glattare material?

Det är en tätvävd tygmatta, vilket gör den mer slittålig. Friktionen är låg men jag skulle inte kalla den för glatt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

För stora tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Precis köpt en LTT deskpad - det här hade ju varit betydligt roligare att köpa.
Linus Tech Tips deskpaden gick på strax över 700 efter frakt och tull/moms 😱

900x400 är en riktig trevlig storlek måste jag säga!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Det är en tätvävd tygmatta, vilket gör den mer slittålig. Friktionen är låg men jag skulle inte kalla den för glatt.

Låter bra!

Permalänk
Medlem

Väntar med beställning tills priset gått upp en krona.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Livsnjutare 😎

Förutom det som nämns i artikeln handlar nog förbeställningarna också om ett sätt från Geek’s håll att förhandla om inköpspriset.

Något som är betydligt enklare att göra när man vet vilka volymer man faktiskt skall beställa och man inte bara skall gissa och även eventuellt ligga ute med en större utgift för inköpet.

Ser inga fel med det, men det är knappast något som reflekteras våra, medlemmarnas, plånböcker.

Jag har ett mycket stort hjärta till Sweclockers och den gemenskap denna sida och forum ger mig, så det klart jag skall ha en matta! ❤️

Hoppas ni får in en liten vinst på processen också och kan fortsätta att utveckla denna plattform som många utav oss användare nyttjar dagligen.

Allt gott!, och fortsätt styra skeppet med god hand!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Vore kul med en SWEC musmatta men tyvärr lite för dyra för mig 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

Ni känner inte för att höja priset till 500kr för 900x400?

Exakt... känns jäkligt löjligt att sätta priset till 499 kronor när 500 kronor är gränsen för fri frakt... kom igen för fan?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AndersT:

Exakt... känns jäkligt löjligt att sätta priset till 499 kronor när 500 kronor är gränsen för fri frakt... kom igen för fan?

Jag förstår att det är retligt men kalkylen går inte direkt ihop om vi ska bjuda på frakten. Vår kostnad för att skicka dem är cirka 70 kr.

Kort och gott så kan vi inte sälja dessa för 499 och ge gratis frakt.

Vi hade kunnat köra 549.
Istället valde vi nu att sänka frakten till 49 kr.
Så antingen uppnår man gratis frakt om man hittar något mer man vill ha eller så kan man få det för 548 kronor totalt ink frakt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Säkert redan skrivit det en gång tidigare men 120x60 vore gött!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Skickar ni till England? Eller måste jag be någon snäll själ vara mellanhand?

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av keeday:

Skickar ni till England? Eller måste jag be någon snäll själ vara mellanhand?

Bolaget som sköter vår butik ska kunna skeppa i princip över hela världen. Verkar finnas två leveransalternativ att välja på om du väljer Storbritannien

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Bolaget som sköter vår butik ska kunna skeppa i princip över hela världen. Verkar finnas två leveransalternativ att välja på om du väljer Storbritannien

ooh, nice!

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem

Varför bara så stora? Helt ointressant för mig tyvärr, annars hade jag gärna köpt en eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Exakt... känns jäkligt löjligt att sätta priset till 499 kronor när 500 kronor är gränsen för fri frakt... kom igen för fan?

299 (348)/499 (548)kr för en musmatta?!

Då tänker jag att man kan få exempelvis en Samsung SSD 870 EVO 250GB för priset av den stora...
Jag förstår inte hur en bit gummi med lite tyg på kan kosta lika mycket som en SSD och alla dess komponenter, utveckling, certifikat och patent...!?

Men... Vi är alla olika och värderar våra pengar olika

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Musikälskare

Bara tyg / gummi varianter? Det vore skoj med någon i plast

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Snusfri

Kan meddela att mattan går utmärkt att tvätta i tvättmaskin, var tvungen att göra det med den förra och det gick som sagt utmärkt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kallamamran:

299 (348)/499 (548)kr för en musmatta?!

Då tänker jag att man kan få exempelvis en Samsung SSD 870 EVO 250GB för priset av den stora...
Jag förstår inte hur en bit gummi med lite tyg på kan kosta lika mycket som en SSD och alla dess komponenter, utveckling, certifikat och patent...!?

Men... Vi är alla olika och värderar våra pengar olika

Allt handlar om skala
Skala på frakt, tillverkning etc etc

Att tillverka några hundra eller ett tusental av något och sedan frakta det blir otroligt dyrt per enhet.

Samsung kan tex skeppa hela containrar med SSD:er som dessutom är mycket mindre än en musmatta och när man är nere på varor som kostar under tusenlappar så är i regel fraktkostnader en väldigt stor del av kalkylen: ibland mer än vad produkten i sig kostar.

Med det sagt så är ju våra priser i linje med mattor från stora tillverkare så som Razer, Logitech, ASUS m.fl. Om något så är vår större matta en femtiolapp dyrare medan den mindre är någon tia billigare än de vi jämförde med vid framtagandet. Så med tanke på hur få vi trycker och hur dyra de är att ta fram så är det väl mer bara så verkligheten ligger till: vill man ha en kvalitativ musmatta producerad av oss så är det ungefär här priserna landar.

Sen förstår vi att det inte passar alla, men vi är inte så sugna på att gå till något lokalt tryckeri och betala mer för en mycket sämre musmatta som vi sedan kan sälja 50-100 kr billigare men där kvaliteten inte är hög.

Och sedan är det förstås också ett sätt att stötta oss och inte minst unika motiv speciellt för SweClockers för dem som känner att det har ett värde.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Synd att man ogillar tygmattor, annars hade jag nog köpt en.
Varför inte beställa ordentligt, är ingen färskvara direkt. Lol

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ramlösa:

Varför inte beställa ordentligt, är ingen färskvara direkt. Lol

För att det kostar en massa pengar och vi vet sedan tidigare att saker säljer i regel när de är nya.
Dvs att bunkra upp ett stort lager skulle vara kostsamt och riskera att bli liggande tills vi blir tvungna att sälja ut det till förlust.

Vilket i sin tur gör att vi blir tvungna att vara ännu försiktigare nästa gång med antalen och ta i ännu mer med marginalerna för att kompensera.

Så är det lite dyrare saker så som detta så är förhandsbeställningar viktigt!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Dum fråga, får man någon orderbekräftelse eller liknande när man lagt förbeställning?

Köpte en igår, och pengar har reserverats på banken, men fick massa errors på hemsidan (mest troligen något addon i chrome som balla ur), samt inget mail eller någon annan bekräftelse.

Ville undvika dubbelboka

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av norzma:

Dum fråga, får man någon orderbekräftelse eller liknande när man lagt förbeställning?

Köpte en igår, och pengar har reserverats på banken, men fick massa errors på hemsidan (mest troligen något addon i chrome som balla ur), samt inget mail eller någon annan bekräftelse.

Ville undvika dubbelboka

Vi sköter inte butiken själva direkt så bästa är nog att kontakta dem via formuläret så kan de kolla upp det!
https://shop.sweclockers.com/se/contact

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Dum fråga, får man någon orderbekräftelse eller liknande när man lagt förbeställning?

Köpte en igår, och pengar har reserverats på banken, men fick massa errors på hemsidan (mest troligen något addon i chrome som balla ur), samt inget mail eller någon annan bekräftelse.

Ville undvika dubbelboka

Något sent svar men ville bara säga att jag fick en orderbekräftelse på min beställning.