Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av THB:

Började med en Stargate SG-1 maraton förra veckan, var många år sedan man såg den senast.

Var kollade du den? Synd det bara finns i DVD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kul serie! Den finns att se på comhemplay också 👍
https://www.comhemplay.se/program/SH037555180000%7C%7C%7C/res...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Avstängd

Agents of SHIELD ... igen.

Permalänk
Avstängd

Wandavision. Kollade 4 avsnitt och tappade intresset

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Har sett färdigt så långt man kommer på The walking Dead på Viaplay så frågan är vart man kan se avsnitt 17-24 på säsong 10.
Har sett att de går på kanal 9 och avsnitt 20 ligger på Discovery+ men de andra avsnitten, vart?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

A Discovery of Witches

En blandning av Harry Potter och Twilight för vuxna.
2 säsonger ute och den tredje (och sista) håller på att filmas.

Trodde att jag skulle tycka att det var ett okej tidsfördriv, men trodde inte att jag skulle bing:ea alla 18 avsnitten på 2 dagar. Sen hjälper det ju knappast att jag är svag för Teresa Palmer.

Ger den 8 vampyrer av 10 häxor.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Då jag har barnslig och sjuk humor så kollar jag på Brickleberry.
Perfekt slapp serie.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Då jag har barnslig och sjuk humor så kollar jag på Brickleberry.
Perfekt slapp serie.

brickleberry är rolig, kolla in paradise pd också 😉👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

A Discovery of Witches

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDQ1MDc2MjYtZjBhMi00ZjRlLWE5NDctMTVjNzNjMDc5ZGNmXkEyXkFqcGdeQXVyNTE1NjY5Mg@@._V1_.jpg

En blandning av Harry Potter och Twilight för vuxna.
2 säsonger ute och den tredje (och sista) håller på att filmas.

Trodde att jag skulle tycka att det var ett okej tidsfördriv, men trodde inte att jag skulle bing:ea alla 18 avsnitten på 2 dagar. Sen hjälper det ju knappast att jag är svag för Teresa Palmer.

Ger den 8 vampyrer av 10 häxor.

Vart kan man streama den? Eller är det ”alternativt” som gäller?
Vi har netflix, prime, disney + ft ... 👀😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

A Discovery of Witches

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDQ1MDc2MjYtZjBhMi00ZjRlLWE5NDctMTVjNzNjMDc5ZGNmXkEyXkFqcGdeQXVyNTE1NjY5Mg@@._V1_.jpg

En blandning av Harry Potter och Twilight för vuxna.
2 säsonger ute och den tredje (och sista) håller på att filmas.

Trodde att jag skulle tycka att det var ett okej tidsfördriv, men trodde inte att jag skulle bing:ea alla 18 avsnitten på 2 dagar. Sen hjälper det ju knappast att jag är svag för Teresa Palmer.

Ger den 8 vampyrer av 10 häxor.

Vart går den här? Verkar spännande faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vart kan man streama den? Eller är det ”alternativt” som gäller?
Vi har netflix, prime, disney + ft ... 👀😄

Skrivet av Henrikfotograf:

Vart går den här? Verkar spännande faktiskt.

HBO Nordic

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Började med en Stargate SG-1 maraton förra veckan, var många år sedan man såg den senast.

Skrivet av flashen:

Var kollade du den? Synd det bara finns i DVD

Stargate SG-1 släpptes på BluRay i en box i slutet av förra året.
Tyvärr är både bild och ljudkvalitet inget att hänga i granen.
Ingen remaster, utan uppskalat.

Inget jag skulle rekommendera, om man inte får den billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

brickleberry är rolig, kolla in paradise pd också 😉👍

Will do 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ah, ok... får väl ta en månad där sen igen
Men hatar kvaliteten och navigationen där 👀😝
Kom på att vi sett 1a säsongen när den kom, den är rätt bra, så tack för tipset att man blev påmind 👀😄👍

Permalänk

Snowpiercer - Netflix 10/10
The office - Netflix 10/10 (sen på denna bollen förstår jag, fantastiskt rolig)

Permalänk
Medlem

Ted Lasso.
Urmysig komedi för den som vill ha nånting lätt tittat.
Låt inte fotbollstemat lura er, den är sevärd ändå

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av TechWolf:

Stargate SG-1 släpptes på BluRay i en box i slutet av förra året.
Tyvärr är både bild och ljudkvalitet inget att hänga i granen.
Ingen remaster, utan uppskalat.

Inget jag skulle rekommendera, om man inte får den billigt.

Hmm intressant! Den finns dock inte att få tag på enkelt från Sverige hmm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Star Trek: Lower Decks

Tyckte att den var bra 😁

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

Snabba Cash, TV-serien 2021
Netflix

"Snabba Cash" har blivit TV-serie på 6 avsnitt. Helt fristående från filmerna och man lånar i princip
bara själva namnet.

Gillade det här mycket! Hög puls och tempo genom hela serien. Hetsigt klippt och handkamera bidrar till autenticiteten. Dialogen känns trovärdig även om den ibland går en hårfin gräns till när det blir lite komiskt!

Fick lite (lite!) Heat-vibbar (1995) av en viss scen och då är man något på spåren!
Soundtracket grymt och orginalmusiken av Erik Enocksson, wow!

Gedigna och bra skådespelarinsatser nästan rakt igenom, till och med en "over the top" Olle Sarri som gränslös Tech-miljardär(?) funkade! Evin Ahmad i huvudrollen är fantastisk! Även Alexander Abdallah som Salim sticker ut!

Som Stockholmare gillade jag verkligen miljöerna som jag delvis själv rört mig i. Hagalund i Solna har nästan en egen biroll och mycket är filmat i Västerort / Bromma.

Spänn fast säkerhetsbältet och åk med, det blir kul!

8/10!

Permalänk
Inaktiv

WandaVision och The Last Man on Earth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Snabba Cash, TV-serien 2021
Netflix

"Snabba Cash" har blivit TV-serie på 6 avsnitt. Helt fristående från filmerna och man lånar i princip
bara själva namnet.

Gillade det här mycket! Hög puls och tempo genom hela serien. Hetsigt klippt och handkamera bidrar till autenticiteten. Dialogen känns trovärdig även om den ibland går en hårfin gräns till när det blir lite komiskt!

Fick lite (lite!) Heat-vibbar (1995) av en viss scen och då är man något på spåren!
Soundtracket grymt och orginalmusiken av Erik Enocksson, wow!

Gedigna och bra skådespelarinsatser nästan rakt igenom, till och med en "over the top" Olle Sarri som gränslös Tech-miljardär(?) funkade! Evin Ahmad i huvudrollen är fantastisk! Även Alexander Abdallah som Salim sticker ut!

Som Stockholmare gillade jag verkligen miljöerna som jag delvis själv rört mig i. Hagalund i Solna har nästan en egen biroll och mycket är filmat i Västerort / Bromma.

Spänn fast säkerhetsbältet och åk med, det blir kul!

8/10!

Spännande! 👍

@Bascule666 - denna tråd är kanon! 🙂
Inspirerande för oss som tröttnat seriöst på reklam ( = linjär-TV, R.I.P.)

När jag inte binge'ar exvis American Dad (Viaplay bl.a.), eller annat där geniet Seth MacFarlane åtminstone varit "konsult", så blir det grejor som Vetenskapens värld (SVTplay).

Man är ju lite av en nörd, med syrlig humor. 😁

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Lego Master

Började kolla på en ny Netflix-serie igår kväll; Shadow and Bone.
Känns som en mashup av en hiskelig massa influenser. Jag hittar element av
* Game of Thrones
* Carnival Row
* Monster Hunter
* Avatar: The last Airbender

Men helt okej ska jag säga. Rimliga skådespelarinsatser, "okej" effekter.
8,2 på iMDB, kanske 7-7,5/10 skulle jag säga.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Pacific Rim: The Black (Netflix)

Tyckte den var helt ok, bättre än andra filmen. Antagonisten är effektiv, delvis för att jag sett Wolf Creek och associerar australisk dialekt med sadism.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ser just nu på Peaky Blinders, riktigt go serie om 1920talet gäng/gangster i England.
Obs, första typ 1-3 avsnitten är lite sega men känns lite som GOT där man bygger upp personligheterna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

"Clarkson's Farm"
Överraskande bra tyckte jag.

Permalänk
Medlem

https://www.imdb.com/title/tt12809988/?ref_=tt_sims_tt_i_2

Tänkte att det var en serie för barn först, Men gav det en chans ändå.
Högt över förväntan, Sträckkollade 6 avsnitt

10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Clarkson's Farm"
Överraskande bra tyckte jag.

Kan bara instämma 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Limetown. Dök upp på C More och tyckte premissen lät intressant, så jag köttade igenom den. Ganska meh, och full med plot holes. Slutet helt ologiskt. Betyg 2/5 försvunna vetenskapsmän.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Räknas det också om Vilken serie SER du just nu? Har annars sett serien tidigare, men checkar nu av den för andra gången. Amazons Hanna, med Joel Kinnaman. Riktigt bra serie!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Just nu kikar jag på Happy days / Gänget och Jag https://www.imdb.com/title/tt0070992/?ref_=nv_sr_srsg_0
Skojig kult serie