AMD planerar inte att begränsa brytning av kryptovaluta

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

På något sätt känns det inte som kryptovaluta kommer självdö denna gång. Man börja undra varför många bettar på luft?

Man börjar undra om det verkligen är luft :thinking:

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

När alla pratar om aktier sägs att det är risk för en bubbla... När alla pratar om krypto är det ???????

Det kallas också för bubbla. Förra bubblan på bitcoin följde den vanliga trenden. Kan vara att det är en ny på gång nu. Själv hade jag inte hållt i någon krypto just nu.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Nej, det har inget värde i sig.. om man inte konverterar om det till värde.. inte som det är guld eller andra ädelmetaller?

Eller jag kanske har allt om bakfoten.

Japp, bara ett upplevt värde. Alla valutor som inte har en uppbackning av och motsvarar en viss mängd materia/energi. De är en allmän överenskommelse / illusion av värde.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Vem säger att aktier är en bubbla?

Det är ett vanligt uttryck: "När alla pratar om aktier är det ett tecken på att det finns en bubbla".

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Nej, det har inget värde i sig.. om man inte konverterar om det till värde.. inte som det är guld eller andra ädelmetaller?

Eller jag kanske har allt om bakfoten.

Förstår inte resonemanget riktigt.

Det är som att säga att vilken valuta som helst inte har ett värde?

Permalänk
Avstängd

AMD behöver ju inte blocka då dom ändå inte går att köpa ens. xD

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag skulle vilja ha ett grafikkort som är begränsat så det suger på spel? Amd gjorde ju så med deras bulldozer cpu som inte var helt värdelöst till större laster men sög till spel. Detta innebar att vi andra fick vår Bulldozer för oss själva. PS: om ni ej förstår så är jag ironisk.

Jag tror inte mycket på begränsningar och jag tror probelemt löser av sig själv, asic är effektivare och gpulösningar blir bara attraktiva i början.

Jag har kvar min Bulldozer serverdator, den funkar helt okej att ha en mc server på.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Förstår inte resonemanget riktigt.

Det är som att säga att vilken valuta som helst inte har ett värde?

Ja, det stämmer faktiskt. En fiat-valuta (som t.ex SEK, USD, osv) har inte något inneboende värde, bara ett gemensamt överenskommet värde. En gång i tiden var varje dollar uppbackad av guld i ett valv någonstans. Det trycktes inte upp mer pengar om det inte fanns mer guld i valvet. Då kunde man i praktiken teorin gå och växla in alla sina USD mot en mängden guld som de motsvarade.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_money

Citat:

Fiat money's value is created internally by the community and, at equilibrium, makes otherwise infeasible trades possible.

För länge länge sedan så var ju faktiskt pengarna t.o.m gjorda av de ädelmetaller vars värde som de motsvarade. Sedlar var lättare att bära omkring än en mängd guld/silver/kopparmynt. Och så har valutorna gradvis utvecklats. Om man skulle vara tvungen att ha någon ädelmetal i ett valv så kan man inte trycka upp hur mycket pengar som man vill och styra inflation på så sätt. Eller bail:a ut banker med sinnessjuka summor ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen inte att det är tillverkarnas uppgift att begränsa eller styra krypto, snarare bör det isf ske på politisk nivå.