LG kan komma att lägga ned sin mobildivision

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Förhandlingar med Volkswagen och vietnamesiska Vingroup uppges ha gått så dåligt att LG överväger att lägga ned verksamheten.

Läs hela artikeln här

Väntar på Sony skall göra desamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tråkigt är det, den definitiva om än mycket forcerade döden för 3.5 uttaget på telefoner kommer ett steg närmare med det här. Tycker också att LG tog ett steg i en annan riktning med sina produkter, en av de huvudsakliga anledningarna till att jag överhuvudtaget inte känner för att uppgradera i nuläget är för att alla flagskepp är samma skräp utan vettiga uttag och med korta batteritider. Med både Huawei och LG borta ser det faktiskt ganska dystert ut för den som inte vill ha en copy paste av senaste dåliga designuttryck och idéer från Apple (snyggt där med laddaren Samsung...).

Spot on.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Väntar på Sony skall göra desamma

Varför väntar du på det?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Har just nu en LG V40 och det är den bästa telefonen jag ägt. Letar just nu med ljus och lykta efter en V60

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hehe ja om det stämmer så var det verkligen inte konstigt att jag inte sett några.

2019 la de ner sin försäljning här och det var nog inte så många som köpte deras flaggskepp dessförinnan.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv

Lika väntat som den dag HTC försvinner helt.

Väldigt blandade åsikter och känslor om min gamla LG G3. På många vis favorittelefonen, 1440x2560 i upplösning på de 5-6" eller vad den är ger en härlig bild, trots att den ersattes för nu lite drygt tre år sedan används den ett par gånger i veckan, mest för att surfa på. Den var slö när den användes och åren har inte gjort några underverk med den. LGs dåliga hantering av deras mobiler gör att jag inte vill köpa några fler. Men deras OLEDs tackar jag inte nej till.

Min nuvarande telefon behöver bytas men dagens mobiler tilltalar mig inte. Smala och långa, har en Samsung A71 som ny jobbmobil för i år och trivs verkligen inte med formatet. Troligen blir det att köpa något när Android 12 släpps och försöka inbilla mig att jag är nöjd helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Äger LG G7 som jag kört i ett par år, fungerat helt smärtfritt, har den bästa mobil DAC:en som släppts i en mobil inkl implementationen. Slår även många svindyra stationär DAC enligt audiosciencereview. I övrigt bra telefon.

Nu kör jag en Xiami Mi 10T Pro, som beter sig och tom ser ut som en lite större G7, men med mycket snabbare hårdvara och 5G. Dock ingen inbyggd DAC, måste köra med dongle eller bluetooth, men jag är trots allt inte lika kräsen mobilt som hemma.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag ber alla här hålla en tyst minut för LG mobilerna.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men det finns för många aktörer inom mobiler på Android-sidan, alla tjänar inte några jättesummor.
De som envist klamrat sig fast vid en nischad produkt brukar vara de som först går i graven när tekniken gör att nischen inte längre är något speciellt.

LG får väl fortsätta kränga paneler och andra delar istället, de behöver inte ha en egen mobil för det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Siimuliize:

Jag ber alla här hålla en tyst minut för LG mobilerna.

Kanske skulle karva lite runor i min G3'as skal. Och en orm slukandes LG-märket.

Men inväntar nog att de verkligen lägger ner.

Permalänk
Medlem

Väldigt många som verkar basera sina betyg på gamla produkter. Skulle säga att LG varit i framkant de senaste åren. Köpte en V30 2018 och kör den fortfarande. Lätt bästa telefonen jag någonsin haft. Den slår fortfarande många nya lurar på fingrarna.

LG Wing är nog en av få "speciallurar" jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa. jävligt synd att den stora massan helt enkelt missat LG. De gör riktigt bra grejer med nyktra beslut som att behålla 3.5 mm jack osv. Antar att man får gå över till Asus istället som verkar vara den enda mobiltillverkaren idag som har lite tanke bakom sina nya produkter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Har haft en LG G2, var en sjukt bra lur för sin tid. Kör just nu en LG V30S som ockå är en riktigt bra lur, den var rena stölden när jag köpte den för 3800 kr för ett par år sedan.

Permalänk

Medhåll härifrån med! V30 är en fantastisk lur. Grabben har fått ta över den nu dock, men trots viss ”behandling” håller den ihop extremt bra!

Kommer ni förresten ihåg hur hånade lg var för sin vidvinkelkamera var, när andra körde zoom istället?
(I kamera nr 2, dvs)

Låtee lite annorlunda nu...

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra.

Beror väl på att LG är för bra för sig själva helt enkelt, därför ingen köper en ny. Har själv haft en telefon i över 4 år som fortfarande är i nyskick och som har tappats ett antal gånger, som när jag snubblade i en trappa på centralstationen i Stockholm och telefonen flög ca 50 meter utan en skråma.

Förstår heller inte vad det är man är så missnöjd med? Kopplar jag in den i en dator så är den en extern hårddisk (två om du har ett minneskort i). Du kan tom boota den som extern hårddisk. Perfekt att starta en live-iso på telefonen om datorn kraschar. (skriv på minneskortet så kan du boota datorn).

Dessutom så har den ett OS som är helt självförklarande i klass med Linux Mint och är det bästa jag provat. Samt deras färgåtergivning som är i klass med den bildskärm jag använder. och en fantastiskt bra ljudupplevelse.

Har provat telefoner som Samsung, Motorola, Apple, Asus, Huawei, OnePlus och Nokia. Samsung och Apple är om möjligt i samma prestanda men är så nedlåsta att det är skrämmande. Där är Samsung faktiskt värre än Apple och det är ganska meckigt att ansluta en sådan telefon som extern hårddisk.

Visste ni att det går att köra minneskortet med en Ext4-partition i en LG?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Tråkigt för alla som gillar LG ifall de lägger ner mobiltillverkningen. Dock har jag aldrig ägt en enda LG-mobil, och vet bara ett gift par som ägde varsin LG G2, men som idag kör med andra märken.

Håller med om att LG är mest kända för sina TV-apparater. Har själv en ca fem år gammal LG TV på 42 tum, dock ingen smart-TV, men den duger utmärkt för mina ändamål.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.