Intel Pentium 4 med moderkort och ram, värt nått eller kasta?

Permalänk

Intel Pentium 4 med moderkort och ram, värt nått eller kasta?

Har en Intel Pentium 4 tror det var 4 GHz eller nått, värsta P4an om jag minns rätt.
Den sitter i ett Thermaltake Tsunami dream chassi med ett Asus P5ND2SLI moderkort. Kylningen är en Zalman kylfläns med fläkt i mitten som var bra stor för sin tid och så är det 3 stickor med RAM i den.

Är det någon som använder dessa maskiner idag?
Är den värd nått eller ska jag kasta den på skroten?

Låda till moderkort finns kvar, kanske skiva och manual med lite smågrejjer också.
Tror det finns nätagregat till den också.

Permalänk
Medlem

På facebook finns retrogrupper där det köps och säljs massa sånt, vet inte om just P4 är så attraktivt men kolla, du kanske gör någon glad

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Släng!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv

För eller senare förvandlas gammal skit till "retro". Frågan är hur länge du orkar hålla kvar grejerna.
Jag har kastat oändligt med 386 och 486 som kanske hade varit skoj att äga i dag...

Permalänk
Skrivet av Json_81:

På facebook finns retrogrupper där det köps och säljs massa sånt, vet inte om just P4 är så attraktivt men kolla, du kanske gör någon glad

Har inte facebook.
Men om någon fortfarande använder en P4 så skulle jag skicka den för en symbolisk summa typ100+frakten.

Permalänk
Entusiast

Jag tar gärna brädan
Det kan vara kul att bygga något med en ful ankunge. Jag äger ingen P4 maskin, har
alltid haft samma inställning som i stort sett alla. Men de börjar bli gamla, men jag har på senare dar
börjat ändra uppfattning. Jag tycker att en sådan cool cpu kan få en chans

Permalänk
Avstängd

Spara för eftervärlden ) du kommer att visa dina barnbarn, vid den tiden kommer det att kosta mycket pengar ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jordgubbe:

Har en Intel Pentium 4 tror det var 4 GHz eller nått, värsta P4an om jag minns rätt.
Den sitter i ett Thermaltake Tsunami dream chassi med ett Asus P5ND2SLI moderkort. Kylningen är en Zalman kylfläns med fläkt i mitten som var bra stor för sin tid och så är det 3 stickor med RAM i den.

Är det någon som använder dessa maskiner idag?
Är den värd nått eller ska jag kasta den på skroten?

Låda till moderkort finns kvar, kanske skiva och manual med lite smågrejjer också.
Tror det finns nätagregat till den också.

Thermaltakes olika varianter kan vara eftertraktade om dom är i bra skick.

Moderkortet är ju spännande då det är ett väldigt tidigt SLI kort.
Nforce 4 har med tiden fått problem med SATA portarna, data korruption och crashade installationer som följd.
Går såklart att kringå med en annan SATA kontroller.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är gratis att göra en skänkes-annons i marknaden och jag tycker detta verkar vara nått som borde passa, det kan alltid vara nån som är intresserad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade ett P4 MB med CPU och RAM jag försökte bli av med ett bra tag, det hamnade på tippen..

Går kanske kränga, men räkna inte med att kunna säga upp dig från jobbet och leva på vinsten

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.