PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Det var nog garanterat ett skämt. Att båten skulle ha fastnat i Suezkanalen låter som en dålig bortförklaring från ett företag som aldrig planerat att leverera från början.

Ingen koll på iphonehome men skulle inte våga beställa därifrån själv.

Haha inte vet jag, jag är lite för seriös för att kunna förstå det skämtet

Permalänk

Noterar att 50+ har tagits bort från webhallen. Har de skickat ut månne?

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Noterar att 50+ har tagits bort från webhallen. Har de skickat ut månne?

Det där har pendlat fram och tillbaka ända sen release. Det betyder inte så mycket om man läser vad Webhallen själva säger.

Går att följa hur det går med Webhallens leveranser på deras Kundo forum:
https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/ps5-ny-ti...

Permalänk
Medlem

Beställde 2020-08-27 på Webhallen och fick idag bekräftelse på att den finns att hämta (SE).

Löste det dock vid release på annat håll så ska kolla om någon bekant/vän vill ha den annars släpper jag ordern.

Permalänk

Stackars människor som arbetar med supportärenden 2020-2021. Playstation, XBOX, Nvidia-kort, AMD-chip... Ren kaos.

Känner att vi är så många som är helt uppslukade i vårt konsumerande, jag en del av dem.

Permalänk
Medlem

Från elgiganten nu, via mail: GRATTIS - DU ÄR UTVALD

Permalänk
Medlem

Jag blev också utvald. Ska dock ge bort koden eftersom jag redan har en ps5.

Edit: får nog förklara lite mer eftersom folk blir sura. Jag hjälpte en kompis att få en ps5 och jag har beställt en åt honom nu. Så om ni tycker att jag brutit mot några regler så är det upp till er. Det suger att inte bli utvald när man vill ha något. Men det är tyvärr så som läget är nu.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Grattis till er Har inte fått något mejl ännu, så antar jag inte blev utvald, hahah!

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Läs deras inlägg, ger du bort koden riskerar den nya köparen att få köpet avbrutet. Frågan är varför du ens deltar i utlottningen när du redan har en PS5 men du har säkert en god anledning.

Permalänk

Jag blev också utvald. Stort tack till alla som tipsat 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Jag tar gärna emot den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Har inte fått något, antar att det innebär att man inte blev utvald denna gång heller, att de mailar ut de som blev utvalda först antar jag.

Vi är nog flera som gärna tar emot den såklart!¨¨

EDIT: Och där kom det "du blev inte utvald".

Där kom den..
Permalänk
Medlem

Inte utvald!

Permalänk
Medlem

Ingen tur denna gången.

Permalänk

Fick Mail nu! Blev inte utvald😢

Permalänk
Medlem

Inte utvald denna gång heller, aja orkar inte med detta jagande längre får bli att hugga en scalpad.

Gratris till er som lyckades! 😃

Permalänk

Jag blev inte utvald men tar gärna emot en kod ifall någon har en över.

Permalänk
Permalänk

Fjärde gången och ingen "vinst"

Permalänk

Tar gärna emot en kod om någon har en över.

Permalänk

Inte utvald igen. Fyller år nästa vecka så någon med kod över får gärna promota.

Permalänk
Medlem

Får känslan av att det var färre enheter denna gång än senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dgeek:

Får känslan av att det var färre enheter denna gång än senast?

Får också den känslan, inte lika mycket brus på Instagram heller.

Permalänk
Medlem

Victory! 🥳

Permalänk
Medlem

Yay fick en kod från Elgiganten nu måste jag bara övertala frugan att låta mig köpa den 😔

Permalänk
Medlem

Jag signade upp för utlottning av en PS5 digital edition men vann lottning på en disc edition.
Tog ett tag att fatta varför koden inte fungerade på en DE. Aning märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Läs deras inlägg, ger du bort koden riskerar den nya köparen att få köpet avbrutet. Frågan är varför du ens deltar i utlottningen när du redan har en PS5 men du har säkert en god anledning.

för att jag hjälpte en jobbarkompis som inte lyckats få tag på en.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Jag vart utvald! SE, Elgigantens utlottning ✌️ Tack för tipset gott folk!
Blir till att avboka hos cdon och webhallen nu. Fast man vågar väl inte förrän man har den i handen kanske. Och man är bra nyfiken på hur långt bort min webhallen-bokning egentligen är. Beställde 2020-09-17.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Varför är du med på lotteriet om du redan har en ps5 ? Du tar ju en kod för folk som inte har en ps5! Sen kanske du borde läsa reglerna för vad som gäller vid lotteriet man kan nämligen inte ge bort koden för den är personlig för enbart dig. Köper avbryts om den används av någon annan. Hoppas du är nöjd

Permalänk
Medlem

Nu är det tredje eller fjärde rundan varken jag, farsan eller kompisar får något... blir glad att se att ni andra får annars hade jag trott det var riggat av scalpers.