PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av haijen:

Jag sparade aldrig något klipp på det, men jag råkade ut för en solklar fuskare (det var för rätt länge sedan, över ett år tillbaka). Jag sprang ute på Erangel och helt plötsligt smällde det 13 skott i stekpannan! Det var riktigt spännande att kolla replay, han stod nere vid något hus och tittade inte ens åt mitt håll och blåste iväg en salva... Jag hade väl "tur" att hans perfekt riktade salva träffade precis på stekpannan

Jo, jag hade en match på Sanhok, jag sprang i skogen, massa träd, en Buggy kommer i full fart 60-70m bort, tvärnitar, gubben hoppar av, vänder sig 180 grader, HS med Ka98 och sen åker iväg...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Jo, jag hade en match på Sanhok, jag sprang i skogen, massa träd, en Buggy kommer i full fart 60-70m bort, tvärnitar, gubben hoppar av, vänder sig 180 grader, HS med Ka98 och sen åker iväg...

Det i sig behöver ju inte betyda fusk. Jag har gjort liknande saker själv. Mer på grund av tur än skill i och för sig. Men tittar man på proffs och streamers så händer liknande lite emellanåt. Man behöver köra spectate och helst kolla Replay (inte bara death cam) för att se om det var skill, tur eller fusk.

Permalänk
Skrivet av jawik:

Det i sig behöver ju inte betyda fusk. Jag har gjort liknande saker själv. Mer på grund av tur än skill i och för sig. Men tittar man på proffs och streamers så händer liknande lite emellanåt. Man behöver köra spectate och helst kolla Replay (inte bara death cam) för att se om det var skill, tur eller fusk.

Ja i vissa fall så kan man det, men i detta fall så blev han avstängd, så, det var fusk. Och det var alltså full fart, 60m bort i djungel och färdades i 90 grader från mig, så det var helt omöjligt att han sett mig, jag smög och gömde mig rätt mycket. Han tvärnita, hoppade och vände sig i luften alltså, och HSa mig.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Ja i vissa fall så kan man det, men i detta fall så blev han avstängd, så, det var fusk. Och det var alltså full fart, 60m bort i djungel och färdades i 90 grader från mig, så det var helt omöjligt att han sett mig, jag smög och gömde mig rätt mycket. Han tvärnita, hoppade och vände sig i luften alltså, och HSa mig.

Ah ok. Ja ibland är det ganska uppenbart. Vet inte riktigt hur de som fuskar helt ogenerat tänker då de ju lär räkna med att åka på bann efter bara några rundor. Kanske bara är ute för att testa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jawik:

Ah ok. Ja ibland är det ganska uppenbart. Vet inte riktigt hur de som fuskar helt ogenerat tänker då de ju lär räkna med att åka på bann efter bara några rundor. Kanske bara är ute för att testa.

De köper bara nytt konto för några kronor sen är de back at it

Eller så är det internetcafé i kina eller nå skit.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har precis börjar lira det här spelet, via Xbox Series X och Gamepass, och tänkte kolla om nån har koll på huruvida "Disable crossplay" enbart blir att man spelar enbart mot andra xbox-användare? Antar att så är fallet, men hade varit trevligt att kunna välja enbart mot andra "konsol" spelare (inkl. Playstation-spelarna) för att slippa möta PC-spelare (för att undgå fusk etc).

För övrigt spelar jag knappt FPS, förutom SP kampanjer och har inte lirat MP på bra länge. Spelat en 6-7 matcher nu totalt, en del klanterier i början, men fick in två rundor med 2 och 5 kills (bra med 8x scope). Kör för tillfället enbart 1-man squad, för att slippa bli en belastning för random squads , men måste säga att det är jäkligt spännande att köra BR (har mestadels kollat streams tidigare) .

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Har precis börjar lira det här spelet, via Xbox Series X och Gamepass, och tänkte kolla om nån har koll på huruvida "Disable crossplay" enbart blir andra xbox-användare? Antar att så är fallet, men hade varit trevligt att kunna välja enbart mot andra "konsol" spelare (inkl. Playstation-spelarna) för att slippa möta PC-spelare (för att undgå fusk etc).

För övrigt spelar jag knappt FPS, förutom SP kampanjer och har inte lirat MP på bra länge. Spelat en 6-7 matcher nu totalt, en del klanterier i början, men fick in två rundor med 2 och 5 kills (bra med 8x scope). Kör för tillfället enbart 1-man squad, för att slippa bli en belastning för random squads , men måste säga att det är jäkligt spännande att köra BR (har mestadels kollat streams tidigare) .

Med crossplay möter du bara xbox/playstation spelare, inte PC.

Permalänk
Medlem

Ah ok, så med:
- Crossplay disabled = Enbart Xbox-spelare
- Crossplay enabled = Xbox- och Playstation-spelare

Perfekt. Verkar vara fler som spelar det på Playstation, åtminstone "training" etc. då det var helt omöjligt att nå dit med crossplay avstängt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Ah ok, så med:
- Crossplay disabled = Enbart Xbox-spelare
- Crossplay enabled = Xbox- och Playstation-spelare

Perfekt. Verkar vara fler som spelar det på Playstation, åtminstone "training" etc. då det var helt omöjligt att nå dit med crossplay avstängt.

Precis så. PC är aldrig med i konsolmixen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Match 16 för att kvala till PGIs-finalen var bland det bästa jag sett i PUBG-sammanhang.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Match 16 för att kvala till PGIs-finalen var bland det bästa jag sett i PUBG-sammanhang.

Faze sunday för att kvala in till PGI.S ligger snäppet högre. Minns inte vad det var men de gick väl typ från botten till att precis kvala in på en dag genom att ha en liknande match som den du nämner.

Edit:
Hittade det nu, PUBG Global Championship semifinal
https://www.youtube.com/watch?v=5jbwiyOy0KA

De hade 14 poäng in till sista dagen och tar 28 poäng i sista matchen för att ta sig vidare till finalen där de kommer 2a.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Faze sunday för att kvala in till PGI.S ligger snäppet högre. Minns inte vad det var men de gick väl typ från botten till att precis kvala in på en dag genom att ha en liknande match som den du nämner.

Edit:
Hittade det nu, PUBG Global Championship semifinal
https://www.youtube.com/watch?v=5jbwiyOy0KA

De hade 14 poäng in till sista dagen och tar 28 poäng i sista matchen för att ta sig vidare till finalen där de kommer 2a.

Ja precis, den matchen var också riktigt bra!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Ja precis, den matchen var också riktigt bra!

Men nu är det väl bara att vänta och se hur det blir i helgen.
TL har väl inte hamnat top 4 i någon final vecka än?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Match 16 för att kvala till PGIs-finalen var bland det bästa jag sett i PUBG-sammanhang.

Det har varit många fina ögonblick. Själv diggade jag förra helgens final med Meta som körde över flera topplag, och det helt galna slutet där DA till slut tar sig förbi Triumphant Song genom att skjuta just dem i slutcirkeln. Det var sjukt kul att se. Finns fler från den här turneringen, men kommer inte på dem på rak arm. Sen som sagts av @Zippeer så är Faze kvalificering till PGC-finalen 2019 bland det sjukaste någonsin

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Men nu är det väl bara att vänta och se hur det blir i helgen.
TL har väl inte hamnat top 4 i någon final vecka än?

5a, 7a, 8a, 13e, ej kval, ej kval. Enligt Esport-tabben i spelet

Faze å andra sidan som är det andra Europeiska hoppet har ju bara tagit sig till veckofinalen två gånger, varav de vann den andra av dem

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Match 16 för att kvala till PGIs-finalen var bland det bästa jag sett i PUBG-sammanhang.

Den var bra. Men mitt bästa minne var när Faze kvalade till final eller om det var semifinal (sista dagen) ~2019 i PGL. När Mxey fortfarande spelade för Faze.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Men nu är det väl bara att vänta och se hur det blir i helgen.
TL har väl inte hamnat top 4 i någon final vecka än?

Nä precis. Är ju det lag jag fastnat lite för, så jag hoppas verkligen att man kommer igång och är med uppe i toppen och fightas.

Skrivet av Starric:

Det har varit många fina ögonblick. Själv diggade jag förra helgens final med Meta som körde över flera topplag, och det helt galna slutet där DA till slut tar sig förbi Triumphant Song genom att skjuta just dem i slutcirkeln. Det var sjukt kul att se. Finns fler från den här turneringen, men kommer inte på dem på rak arm. Sen som sagts av @Zippeer så är Faze kvalificering till PGC-finalen 2019 bland det sjukaste någonsin

Ja verkligen! Den finalserien var faktiskt bra. DA har ju i många turneringar varit ganska tråkig att titta på (vad jag kan komma ihåg iaf), men tycker mig se en hel del ljusglimtar i denna turnering. Hoppas det håller i sig.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Undertecknad och PUBG har någon slags halvperfekt dosering av hata respektive älska. Några högst osorterade reflektioner nedan:

- Är oerhört less på att man inte segmenterar kartor efter storlek. Jag vill inte leka i de mexikanska kartellernas land. Låt mig slippa, please (ja, jag tycker att den är avskyvärd). Om än att det kan räcka med att välja mellan Sanhok/Karakin kontra Erangel/Miramar/Vikendi.

- Saknar Paramo (men förhoppningsvis kommer den ju nu tillbaka givet test server status osv - men såklart är det "öga för öga"; dvs Karakin ryker).

- Skit i botarna. Så jävla trött att på att avslöja vår duos position. Detta tack vare någon bot som på sin sida försöker spraya genom berg. Allt möjliggjort tack vare botens eminenta WH. Drabbar alla säger vissa. Drabbar alltid någon och ger fördel/nackdel säger jag (om nu PUBG ska vara e-sportspel är det olämpligt anser jag).

- Låt oss slippa ryssarna samt turkarna. Även om det ju, för en ryss, måste smärta givet att den polska Berylmetan är extrem.

- Släpp inte ny content. Fixa buggar. Det är liksom inte särdeles coolt (längre) att bygga spel a la CS 1.x som rentav uppmuntrar till sploiting.

Mina damer och herrar, imorgon möts vi på slagfältet! (-:

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Undertecknad och PUBG har någon slags halvperfekt dosering av hata respektive älska. Några högst osorterade reflektioner nedan:

- Är oerhört less på att man inte segmenterar kartor efter storlek. Jag vill inte leka i de mexikanska kartellernas land. Låt mig slippa, please (ja, jag tycker att den är avskyvärd). Om än att det kan räcka med att välja mellan Sanhok/Karakin kontra Erangel/Miramar/Vikendi.

- Saknar Paramo (men förhoppningsvis kommer den ju nu tillbaka givet test server status osv - men såklart är det "öga för öga"; dvs Karakin ryker).

- Skit i botarna. Så jävla trött att på att avslöja vår duos position. Detta tack vare någon bot som på sin sida försöker spraya genom berg. Allt möjliggjort tack vare botens eminenta WH. Drabbar alla säger vissa. Drabbar alltid någon och ger fördel/nackdel säger jag (om nu PUBG ska vara e-sportspel är det olämpligt anser jag).

- Låt oss slippa ryssarna samt turkarna. Även om det ju, för en ryss, måste smärta givet att den polska Berylmetan är extrem.

- Släpp inte ny content. Fixa buggar. Det är liksom inte särdeles coolt (längre) att bygga spel a la CS 1.x som rentav uppmuntrar till sploiting.

Mina damer och herrar, imorgon möts vi på slagfältet! (-:

Har du läst senaste patch-notes?
- Paramo kommer tillbaka. Karakin tas bort tillfälligt. De har insett att för många kartor är dåligt, så de kommer ha Erangel och Miramar konstant plus tre små kartor som jag förstod det för att ha totalt fem åt gången. Men jag håller med, de hade gärna fått dela upp i små och stora kartor åtminstone. Jag hoppar ur alla lobbys som inte är Erangel eller Miramar
- Bottar är hemskt. I solos är det runt 20 per match (verkar vara minimum). I duos är det fruktansvärt. Jag och en polare försökte lira häromkvällen och det var väl run 5-10 duos, resten bottar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Har du läst senaste patch-notes?
- Paramo kommer tillbaka. Karakin tas bort tillfälligt. De har insett att för många kartor är dåligt, så de kommer ha Erangel och Miramar konstant plus tre små kartor som jag förstod det för att ha totalt fem åt gången. Men jag håller med, de hade gärna fått dela upp i små och stora kartor åtminstone. Jag hoppar ur alla lobbys som inte är Erangel eller Miramar
- Bottar är hemskt. I solos är det runt 20 per match (verkar vara minimum). I duos är det fruktansvärt. Jag och en polare försökte lira häromkvällen och det var väl run 5-10 duos, resten bottar

Hahaha! Så jäkla sjukt med botar på servrarna nu. Men man har ju aldrig fått så många kills som nu! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har du läst senaste patch-notes?
- Paramo kommer tillbaka. Karakin tas bort tillfälligt. De har insett att för många kartor är dåligt, så de kommer ha Erangel och Miramar konstant plus tre små kartor som jag förstod det för att ha totalt fem åt gången. Men jag håller med, de hade gärna fått dela upp i små och stora kartor åtminstone. Jag hoppar ur alla lobbys som inte är Erangel eller Miramar
- Bottar är hemskt. I solos är det runt 20 per match (verkar vara minimum). I duos är det fruktansvärt. Jag och en polare försökte lira häromkvällen och det var väl run 5-10 duos, resten bottar

Ah! Fattade inte att Karakin var tillfälligt borta bara - såg dock att Paramo kommer tillbaka. Sjukt bra karta! Smaken är som baken gällande Miramar. Jag ghostar alla Miramargames. (-:

Begriper inte det där med botar. Rimligtvis så kan man väl hellre vänta en minut extra och fylla på med riktiga spelare? Har någon läst något officiellt kring varför de är införda?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Ah! Fattade inte att Karakin var tillfälligt borta bara - såg dock att Paramo kommer tillbaka. Sjukt bra karta! Smaken är som baken gällande Miramar. Jag ghostar alla Miramargames. (-:

Begriper inte det där med botar. Rimligtvis så kan man väl hellre vänta en minut extra och fylla på med riktiga spelare? Har någon läst något officiellt kring varför de är införda?

Patch notes från när bottarna infördes i patch 7.2 (scrolla ned lite)
https://www.pubg.com/en-us/2020/05/12/update-7-2/

Console dev letter om bottarna.
https://www.pubg.com/2020/04/24/console-dev-letter-bots/

Sen är det inga bottar om man spelar rankat. Men det blir lite annan spelstil i rankat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Patch notes från när bottarna infördes i patch 7.2 (scrolla ned lite)
https://www.pubg.com/en-us/2020/05/12/update-7-2/

Console dev letter om bottarna.
https://www.pubg.com/2020/04/24/console-dev-letter-bots/

Sen är det inga bottar om man spelar rankat. Men det blir lite annan spelstil i rankat.

Stort tack.

Ja, jag vet inte jag. Men jag upplever, i strid med vad de skrev, att det kan vara många botar även i rätt "seniora" matcher. Om newcomers blir stompade kanske man i stället borde förfina ELO-matchmaking samt även motverka smurfkonton (ni vet den där känslan när någon "rank 69" kommer springandes och visar sig skjuta hårdare än självaste shroud typ).

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oggan:

Stort tack.

Ja, jag vet inte jag. Men jag upplever, i strid med vad de skrev, att det kan vara många botar även i rätt "seniora" matcher. Om newcomers blir stompade kanske man i stället borde förfina ELO-matchmaking samt även motverka smurfkonton (ni vet den där känslan när någon "rank 69" kommer springandes och visar sig skjuta hårdare än självaste shroud typ).

För bottar hade jag föredragit om det fanns ett "offline" träningsläge där man kan starta en match med enbart bottar som motståndare. Och då kunna ställa svårighetsgraden på dem. De hade nog gett mer för nybörjare.

Men idag sitter det nog mer i att fylla ut rundorna än att ge nybörjare en chans. EU har ju förhållandevis många spelare än. Vissa andra regioner har det värre.

Permalänk
Medlem

Har kört lite igen nu under S10 efter ett uppehåll from S4. Ganska kul faktiskt, märker en tydlig skillnad i kvalitet, mycket mer duktiga spelare nu så klart. Men har lyckats ok ändå. Kolla in lite snipes jag la upp på tuben

https://www.youtube.com/watch?v=VMd8slBngEI&ab_channel=zzSHOT...

Permalänk
Medlem

Paramo är tillbaka. Men självfallet får vi ju inte aktivt välja kartan. Ty detta vore ju alldeles för bra för oss nedrans statare till spelare.

Provade den där nya(?) featuren att få emergency pick up. Kändes lite väl Mission Impossible för mig åtminstone.

Lyckades clutcha fram en kycklingmiddag åt duon när jag var ställd mot två 500-ryssar som körde huvudjonglering (ni vet, tiltar huvudet med en intensitet som får den darrigaste av de darriga att framstå som stadig på handen). Att det hela skedde med hjälp av AK-47an gjorde väl, förhoppningsvis, lite ont i deras själ.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

@oggan: All heder till dig, snyggt jobbat!

Lyckades i helgen med konststycket vinna en solomatch för första gången på länge, detta på Paramo som jag inte spelat på tidigare. Förvisso orankat men ändå, var en lycklig stund!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Så tröttsamt med sånna här cheats, rätt uppenbart samt han blev bannad 5 min efter

https://youtu.be/gkxytezuas0

Fick ett notice till sedan om att spelaren var Perma bannad ,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Fick ett notice till sedan om att spelaren var Perma bannad ,

Sköt han genom stenen?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sköt han genom stenen?!

japp

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0