Permalänk
Medlem

Jakten på en ny säng

Hej, här är en lite annorlunda frågeställning från min sida!

Jag och min sambo är i behov av en ny säng. Att hitta någon bekväm resormadrass eller sängbotten är egentligen heller inget problem.

Men för sjutton vad svårt det är att hitta en rimlig sängram som passar?!

Vi vill ha en ram, med kravet på att den ska vara i någon naturlig träfärg, dvs inget av det där konstiga helsvart eller vita ramarna IKEA säljer. Tygbeklädda sängar, av den typen som verkar inne ett tag nu, går även de tvärbort; vi båda tycker dom är rejält fula.

Hela IKEAs bud har vi gått igenom utan att hitta något vi tycker om. Även t.ex Sängjätten har inget vi gillar.

Tips på ställen eller sängar att titta på? Börjar bli rätt trött på den riktigt obekväma historien vi har idag...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Tyvärr går 160cm bort, för litet. Har idag gammal på 170cm, men det finns inte nytt så då blir 180cm nästa.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Tyvärr går 160cm bort, för litet. Har idag gammal på 170cm, men det finns inte nytt så då blir 180cm nästa.

Idag säljs nog bara 160 och 180. 170 blir nog omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Du kommer få det tråkigaste svaret, men det är i princip omöjligt att rekommendera en säng då alla är olika. Olika ställen du kan kolla in är Sängjätten, Sova eller Care of Beds där jag köpte min i fjol.
Lycka till.

Nu var det ju sängramen som han behövde tips om.

Permalänk
Avstängd

Nu har vi inte en hel ram då det var väldigt svårt att hitta som du säger men när det kommer till huvudända så byggde vi helt enkelt en egen som jag är väldigt nöjd med. Hatade också alla dessa i tyg som jag tycker är ruskigt fula.
Själva resårmadrasserna inhandlades på MIO som jag tyckte var de skönaste.

Hade kunnat fortsätta bygget och gjort ram också om jag velat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men skriv "sängram 180x200" i prisjakt? Jag fick över 2000 resultat där just nu, nån kanske kan passa. Många av svaren verkar komma från CDON, för övrigt:

https://cdon.se/inredning-mobler/mobler/sangar-tillbehor/sang...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu har vi inte en hel ram då det var väldigt svårt att hitta som du säger men när det kommer till huvudända så byggde vi helt enkelt en egen som jag är väldigt nöjd med. Hatade också alla dessa i tyg som jag tycker är ruskigt fula.
Själva resårmadrasserna inhandlades på MIO som jag tyckte var de skönaste.

Hade kunnat fortsätta bygget och gjort ram också om jag velat.

https://i.imgur.com/DfdArKA.jpg

Snyggt! Jag byggde också själv, men jag hade bråttom och hade lite komplicerat att få in den i det rummet, så min är inte alls lika snygg. Ställde en TV-bänk (IKEA Bestå) i nedre gaveln för att täcka den delen och få lite mer hyllor.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nu var det ju sängramen som han behövde tips om.

Missade den detaljen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mpat:

Snyggt! Jag byggde också själv, men jag hade bråttom och hade lite komplicerat att få in den i det rummet, så min är inte alls lika snygg. Ställde en TV-bänk (IKEA Bestå) i nedre gaveln för att täcka den delen och få lite mer hyllor.

Tack så mycket. Är nöjd med tanke på att jag är glad amatör.
Att köra byggsats med olika delar är enklare men inte lika kul

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool