3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Inet
13.490kr
2st MSI RTX 3080, Sveavägen, Stockholm

https://www.inet.se/produkt/5411910/msi-geforce-rtx-3080-10gb...

Antar att det finns vissa som springer dit nu xD

EDIT: SLUT

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Ungefär on topic: igår såg jag ett Asus RTX 3080 TUF (non OC) gå för 16500 kr på Tradera, medan RTX 3090-kort efter vad jag sett kanske kämpar sig upp till 22000 kr eller så. Det kan förstås vara outliers jag sett (uppåt resp nedåt), det vet jag inte. Och på sätt och vis är det väl i någon mening sunt om betalningsviljan kroknar när man passerar 20000 kr. Men jag tycker ändå det är liiite konstigt att det betalas så mycket för 3080 medan 3090 knappt når butikspris. Ok att skillnaden i prestanda inte är gigantisk men... nä jag vet nog inte riktigt om jag har någon poäng här, vi kan väl kalla det en observation i stället.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horvendile:

Ungefär on topic: igår såg jag ett Asus RTX 3080 TUF (non OC) gå för 16500 kr på Tradera, medan RTX 3090-kort efter vad jag sett kanske kämpar sig upp till 22000 kr eller så. Det kan förstås vara outliers jag sett (uppåt resp nedåt), det vet jag inte. Och på sätt och vis är det väl i någon mening sunt om betalningsviljan kroknar när man passerar 20000 kr. Men jag tycker ändå det är liiite konstigt att det betalas så mycket för 3080 medan 3090 knappt når butikspris. Ok att skillnaden i prestanda inte är gigantisk men... nä jag vet nog inte riktigt om jag har någon poäng här, vi kan väl kalla det en observation i stället.

Mellanskillnaden är svår att motivera för den som vill minea in överpriset.
3090 ger ca 120 MH/s gentemot 3080 som ger upp till 100 MH/s.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Inet
13.490kr
2st MSI RTX 3080, Sveavägen, Stockholm

https://www.inet.se/produkt/5411910/msi-geforce-rtx-3080-10gb...

Antar att det finns vissa som springer dit nu xD

EDIT: SLUT

Stort tack för tipset!

Visa signatur

NiaZ

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Frågan är om Pallit fokuserar på andra geografiska marknader eller om de säljer direkt till miners.

Jag undrar mest vad ett GameRock skulle kosta om det skulle dyka upp nånstans nu? Dom enda priser man ser på dem fortfarande är ju introduktionspriser på 9800 eller 10000, men det är ju ett premiumkort.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Mellanskillnaden är svår att motivera för den som vill minea in överpriset.
3090 ger ca 120 MH/s gentemot 3080 som ger upp till 100 MH/s.

Ah så kan det förstås vara. Jag har på något sätt inte tänkt på att det kan vara miners som bjuder högst på Tradera också. Har mer tänkt på desperata spelare.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiaZ:

Stort tack för tipset!

Köpte du det?

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Köpte du det?

Det är alldeles korrekt!

Visa signatur

NiaZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiaZ:

Det är alldeles korrekt!

Snyggt, grattis!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Snyggt, grattis!

Stort tack! Väldigt oförtjänt men vad gör man.

Visa signatur

NiaZ

Permalänk
Medlem

Nu har min 3080TUF skickats från Amazon. Beställd 1/1 till 8290kr. Trodde inte jag skulle se det kortet förens efter sommaren.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Falck1N:

Tjena Patrik, jag tänkte på uppdateringen du gjorde senaste på Non OC

Det känns som den första listan 1-48 är klar och vi ligger nu inne på 49-127 listan

Då tänker jag på att det är bara är 213 bokade kvar utav 440 ifrån 2020-11-06 . (gammal printscreen på listan då som jag tog)
Så mer än 200kort klara.

Jag själv har bokat 21/9 så jag borde ju vara nära nu?

Har uppdaterat nu för OC, *gulp*

Icke OC är som sagt redan klart sedan tidigare.

Skrivet av Göteborgaren:

skulle vara intressant om dom uppdaterade något mer än bara asus korten.

Kan inte lova att jag uppdaterar men pinga i tråden om update request, är senast uppdaterad tid lastgammal (januari och äldre typ) så kanske jag uppdaterar, för att minimera spam i tråden kommer jag ej skriva när jag uppdaterat.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har uppdaterat nu för OC, *gulp*

Icke OC är som sagt redan klart sedan tidigare.

Kan inte lova att jag uppdaterar men pinga i tråden om update request, är senast uppdaterad tid lastgammal (januari och äldre typ) så kanske jag uppdaterar, för att minimera spam i tråden kommer jag ej skriva när jag uppdaterat.

/Patrik

hur går det för gainward phantom och phantom gs?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Kan inte lova att jag uppdaterar men pinga i tråden om update request, är senast uppdaterad tid lastgammal (januari och äldre typ) så kanske jag uppdaterar, för att minimera spam i tråden kommer jag ej skriva när jag uppdaterat.

/Patrik

Vet inte om jag sett det i tråden, men är både spel- och GeForce-kapanjen avslutad?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har uppdaterat nu för OC, *gulp*

Icke OC är som sagt redan klart sedan tidigare.

Kan inte lova att jag uppdaterar men pinga i tråden om update request, är senast uppdaterad tid lastgammal (januari och äldre typ) så kanske jag uppdaterar, för att minimera spam i tråden kommer jag ej skriva när jag uppdaterat.

/Patrik

vet du möjligen om stoppet i suez kanalen kommer påverka rtx 3080 korten mycket eller går dom med flyg?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

vet du möjligen om stoppet i suez kanalen kommer påverka rtx 3080 korten mycket eller går dom med flyg?

Dyr elektronik flyger i regel.
Man vill inte binda upp produkter i en månad när det finns massor av kunder som betalar nästan vad som hellst.
Och vem vet, skickar du en container med grafikkort som kan säljas för $1500 när båten skeppas, kanske de korten inte ens är värda hälften när dom kommer fram.

Permalänk
Medlem

det stämmer iofs inte men men, vet dom fick använda flyg på grafikkort nu i corona krisen så priset gick upp då det inte fanns containrar att skeppa med på fartyg.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Och vem vet, skickar du en container med grafikkort som kan säljas för $1500 när båten skeppas, kanske de korten inte ens är värda hälften när dom kommer fram.

I vanliga fall Men nu blir det det åt andra hållet. DVS kortet blir värda dubbel så mycket somm när de skickas iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Så kosingen dras först när kortet skickas?

Ja, ser ut så. Idag fick jag ett meddelande från Klarna att fakturan ska betalas inom 14d, postnord har paketet som "registrerat".

Permalänk
Skrivet av swecop:

Inet
13.490kr
2st MSI RTX 3080, Sveavägen, Stockholm

https://www.inet.se/produkt/5411910/msi-geforce-rtx-3080-10gb...

Antar att det finns vissa som springer dit nu xD

EDIT: SLUT

jesus... 13 k... ja fick mitt 3090 för 16 k

Permalänk
Medlem

RTX 3080 Vision OC beställd på Inet 24/1

2021-02-03: 62
2021-02-24: 57
2021-03-02: 37
2021-03-10: 26
2021-03-24: 17

Rört sig ungefär i snitt 1 kort per dag så hoppas på att få det innan maj

Permalänk

Äntligen! efter mycket strul så har amazon skickat mitt Asus Tuf non oc med. Beställt 1e Januari.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kom juh över 2st bra kort:
3070 SUPRIM 8G
samt
MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO
Båda är snabba nog för att jag ska maxa på iRacing i grafik.

Men när jag tittar på nuvarande situation så funderar jag på att sälja båda korten och köpa ett RTX3080/3090 eftersom det verkar gå jämnt upp i princip. Helt otrolig prisutveckling.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hämtade ett TUF oc beställt 21/9 häromdagen.

Permalänk
Medlem

29 tusen kronor, som hittat. Får man en Van Gogh på köpet?

Permalänk
Medlem

19890 för mitt strix 3090 oc är nog förra årets "klipp"

Permalänk
Medlem

Någon som fått EVGA 3080 FTW3 ULTRA skickat från Amazon som beställt i slutet på förra året?

Sitter på en beställning sedan december för knappt 9.000kr. Det priset känns ju som nästan gratis när man kollar runt lite.

Permalänk
Avstängd

Tror ni att det kommer bli någon slags temporär uppsving i tillgänglighet i några minuter på 3080 TI när det släpps, eller kommer det släppas "out of stock"?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Tror ni att det kommer bli någon slags temporär uppsving i tillgänglighet i några minuter på 3080 TI när det släpps, eller kommer det släppas "out of stock"?

Blir nog 2 kort per land som folk får slåss om. Sen efter det ”out of stock”.