Amazon-säljare jagar kund – vädjar om att avboka order

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Nej, det är alltså någon som ansvarat för annonseringen på Amazon för XP-Pens räkning som klantat till det. XP-Pen är inget fåmansbolag.
Samtidigt har folk på Swedroid (och kanske även på andra forum) letat fynd på Amazon. En tiondel av marknadspriset är uppenbarligen lockande så det är många som beställer ritplattor och hoppas köpet går igenom. Vissa beställer en hel hög med plattor i hopp om att kunna sälja vidare.
Eftersom ordrarna bekräftas direkt och går via Amazons varulager blir det jävligt jobbigt för den stackars anställde som klantat till det. Funkar liksom inte att bara dra i nödbromsen. Därav dessa desperata meddelanden och samtal. Det är inte bara förfrågningar om att avbryta ordrarna utan även skicka tillbaka varorna mot 25 euro i ersättning.

Problemet är alltså inte heller att Amazon tar ut en liten avgift om säljaren avbryter ordern. Det är kaffepengar i sammanhanget.

Jaha, fint system där.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gandir:

Wish/alibaba mfl kinesiska sidor kan vara billliga för att de har slavar och andra former av obetald arbetkraft, och inte behöver ta hänsyn till miljö, mänskliga rättigheter, fackliga rättigheter, arbetsmiljö med mera.

Så det har inget med Svenska mellanhänder i det fallet att göra.

Det har väldigt mycket med mellanhänder att göra. Stödstrumpor som kostar 40 kr på Aliexpress för att den köps direkt av producent mot exakt samma vara i Europa (där ursprunget såklart inte anges) kostar 200 kr. Går vi till Sverige så ligger samma vara på 300-350 kr. Och folk köper dessa till galna priser! För bara lite mer, eller mer smart valt så kan en få italienskproducerade diton, men det tjänar ju mellanhänderna inte lika mycket på så då får dessa mindre face i butik.

Är det så att vi utnyttjar underbetald arbetskraft mindre om vi köper varan i Sverige än direkt från Kina? Skulle faktiskt våga påstå att det är tvärtom. Inte nog med att mellanhänderna är bra att lägga på flera hundra - tusen %, de är också extremt duktiga på att förhandla ner priserna i andra ändan också.

Skrivet av DasIch:

Nej, det är alltså någon som ansvarat för annonseringen på Amazon för XP-Pens räkning som klantat till det. XP-Pen är inget fåmansbolag.
Samtidigt har folk på Swedroid (och kanske även på andra forum) letat fynd på Amazon. En tiondel av marknadspriset är uppenbarligen lockande så det är många som beställer ritplattor och hoppas köpet går igenom. Vissa beställer en hel hög med plattor i hopp om att kunna sälja vidare.
Eftersom ordrarna bekräftas direkt och går via Amazons varulager blir det jävligt jobbigt för den stackars anställde som klantat till det. Funkar liksom inte att bara dra i nödbromsen. Därav dessa desperata meddelanden och samtal. Det är inte bara förfrågningar om att avbryta ordrarna utan även skicka tillbaka varorna mot 25 euro i ersättning.

Problemet är alltså inte heller att Amazon tar ut en liten avgift om säljaren avbryter ordern. Det är kaffepengar i sammanhanget.

Den personen som ställt till detta ligger nog väldigt, väldigt risigt till nu skulle jag tro, speciellt när en väger in dennes desperation att försöka ringa och få fatt i alla de som beställt. Det kan vara så extremt att personen ligger ett par meter under jord inom något år, Kina är inte direkt öppna med hur de tillämpar sina dödsstraff eller i vilken omfattning. Den enes död, den andres bröd får väl de lyckliga ritplattsägarna tänka varje gång de plockar fram den.

Om inte annat så eftersom detta har uppmärksammats av redaktionen så vore det konstigt om denna platta inte läggs till under "Förbjudet att scalpa"-listan i marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330584:

Och det grundar sig då i höga löner. Höga löner = högre bygg och driftkostnad.
På Arbetsförmedlingen finns det just nu 133 386 jobb utannonserade, men det är ca 451 000 arbetslösa, så det saknas jobb ändå. Men staten arbetar efter att en viss del _måste_ vara arbetslösa för att inte lönerna ska dra iväg.

Dvs lägre löner och färre mellanhänder vilket tidigare sagts.

Det var stor del med mellanhänder att göra, varje part vill ha sin beskärda del i kedjan. Kapa bort 1-2 mellanhänder så kan priset kapas med 20-50% om inte mer i vissa fall.

Tror du på allvar att alla jobb finns på arbetsförmedlingen? Problem nummer två är att en inte helt oansenlig del av alla arbetslösa är så frivilligt då dom letar efter ett bättre jobb än vad dom kan få direkt, jag själv har tillhört den kategorin i 3 månader när jag gick på inkomstförsäkringen via Unionen och ratade jobb som skulle innebära att jag gick ner i lön. Sen även om det saknas jobb så kommer vi aldrig nå 100% sysselsättning via jobb, det finns många i den där gruppen som aldrig kommer få ett jobb. Fas 3 vart inte en lyckad satsning på många sätt men det var en tanke kring hur vi kan lösa det, genom kraftiga subventioner på att anställa folk som av olika anledningar har svårt att passa in i arbetsmarknaden. En annan modell kan vara alternativ sysselsättning där man får något meningsfullt att göra men som kanske inte kan klassas som jobb. Som gå på skogspromenader i grupp, hjälpa till på en gård med småsysslor och liknande, mest för att man ska få kontakt med folk och inte sitta ensam och olycklig.

Du har rätt i att lägre löner krävs. Men då har ju folk inte råd, ska allt bli billigare då? Det drabbar ju bara inhemska företag och personer för att gynna exporterande industri och folk i andra länder som nu får köpa svenska produkter billigare. Sen förstår jag inte hur lägre löner är bättre än högre skatter, i slutändan blir det ju samma resultat? Och redan rika med stort kapital drabbas ju mindre av lägre löner än av högre skatter? Tvivlar starkt på att du är för ökade klyftor?

Mellanhänder är en klassisk bov. Men så farligt har vi det inte med den saken i vårt avlånga land, trots allt vi tagit upp här, skattetryck, relativt höga löner även på lågkvalificerade jobb och mellanhänderna vi har ligger vi inte direkt långt ifrån i pris på väldigt mycket elektronik ställt mot kontinenten. Har i mina dar köpt en del ifrån Tyskland och Polen men det handlar i allmänhet om att spara 5-15%, långt ifrån några 50%. Så även om man teoretiskt kan kapa mellanhänder så görs det inte någonstans och vi har absolut inte mer mellanhänder än andra EU-länder.

Permalänk
Skrivet av bobbeyblade:

Fast tänk ett varv till, tror du han hade ett inköpspris på under 200 kr på varan om han sålde den för 210 men den skulle säljas för 2099? Säkerligen torskar han en bit över tusenlappen minst på det här och det kan mycket väl vara en veckas lön eller mer för honom.

Om varan hade sålts för 2099 kr skulle säljaren ha gjort en vinst. Med ett pris på 210 kr blev det istället en förlust, men förlusten är förstås mindre än prisskillnaden på 1889 kr. Däremot bör förlusten vara mer än det belopp säljaren erbjud köparen om köparen returnerade eller avbokade varan. Någon nämnde 25 euro. Det betyder en förlust på minst 25 euro och maximalt 1889 kr. Säljaren mår förmodligen inte så bra nu. Det värsta är om den personen blir personligt ansvarig för förlusten.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men är väll bara avboka så man är schysst med snubben

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det är ju inte för inte som man håller sig borta från Amazon i den mån det går...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Om varan hade sålts för 2099 kr skulle säljaren ha gjort en vinst. Med ett pris på 210 kr blev det istället en förlust, men förlusten är förstås mindre än prisskillnaden på 1889 kr. Däremot bör förlusten vara mer än det belopp säljaren erbjud köparen om köparen returnerade eller avbokade varan. Någon nämnde 25 euro. Det betyder en förlust på minst 25 euro och maximalt 1889 kr. Säljaren mår förmodligen inte så bra nu. Det värsta är om den personen blir personligt ansvarig för förlusten.

Jag tror många missar att det finns betydligt fler köpare än endast en... Om en säljare missar en decimal och inte upptäcker det på en gång och det kanske hinner gå en halv dag eller mera innan fadäsen upptäcks... Det kan ju röra sig om hundratals för att inte säga tusentals kunder som har klickat på köpknappen...

Om nu prisskillnaden är 1889:- och det är 1000 kunder som har köpt varan så är det ju 1 889 000:- Då är det ju inte så konstigt att personen ifråga mår dåligt och försöker göra allt för att minimera skadan så långt det är möjligt.

Permalänk
Medlem

Samtidigt läser man på annat media om en kopp kaffe som kostade 50.000 kr som cafét vägrade betala tbx tills den drabbade kontaktade media...

Felstavat
Permalänk
Medlem

Detta hände mig fast tvärtom på Tradera. Såg fel när jag bjöd på en Apple Powerbook, den var äldre än vad jag trodde men naturligtvis så vann jag auktionen. Dock var säljaren snäll nog att inte kräva att jag skulle köpa den, så jag slapp.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Min kommentar på det hela:

Fan vad jag hatar Amazon.

Bojkott.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Har svårt att tänka mig att en säljare går till dom här ytterligheterna utan anledning.
Faktumet att personen som beställt inte har någon medkänsla till situationen utan håller på att "ja, men jag ska ha min grej som jag utan tvekan såg var på tok för billig", är bara tragiskt om jag ska vara ärlig.
Speciellt med tanke på att personen i fråga lär vid det här laget ha koll på att svensk lag är på säljarens sida när priset på varan är en tiondel av vad den skulle varit.
Men det vet så klart inte säljaren från ett annat land...

Tyck vad ni vill om köparens "rätt".
Men moraliskt finns det rätt och fel också, dock är det upp till köparen att välja vart hans moralnormer står...
Suck säger jag bara...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Måste instämma med flera här. När jag läste artikeln väntade jag mig att den skulle avslutas med något i stil med, "naturligtvis avbeställde vår nära medarbetare från forumet, för det är det rätta att göra i en sån situation", men avsaknaden av en sån konklusjon gav en väldigt dålig eftersmak.

Jefla rötägg. Har stort medlidande för stackaren som gjorde fel och måste gå ner på knä för sådana människor.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av firstofmay:

Läs den inte då och kommentera verkligen inte?

Detta är ett skolboksexempel på en av mycket få typer av inlägg som jag helst skulle se inte förekom överhuvudtaget, för de representerar i mina ögon ett synsätt som, om det får inflytande, kan hota vårt diskussionsforums grundläggande kärnvärden. Kritisera mer än gärna andra medlemmars kritik mot artiklar, men försök inte tysta den.

Citat:

Har ju blivit en diskussion som kan vara mer värd än artikeln i sig?

Tycker dessutom att det finns en viss motsägelse mellan denna mening och ovanstående.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Random kines som jobbar med sånt här lär knappast dra in några 38 000Kr i månaden. Inte ens i närheten, eller ens i närheten av närheten.

Bolaget jag jobbar på har fabrik i Shenzhen och jag har sett lönelistan
en civilingenjör där har motsvarande 1/3 av min lön (och jag tjänar tyvärr inte 114000 i månaden )
Arbetarna har betydligt lägre löner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Detta är ett skolboksexempel på en av mycket få typer av inlägg som jag helst skulle se inte förekom överhuvudtaget, för de representerar i mina ögon ett synsätt som, om det får inflytande, kan hota vårt diskussionsforums grundläggande kärnvärden. Kritisera mer än gärna andra medlemmars kritik mot artiklar, men försök inte tysta den.

Tycker dessutom att det finns en viss motsägelse mellan denna mening och ovanstående.

Att jag skulle vilja se användare tystade är din tolkning och inget annat. Det jag är kritisk till är hur man presenterar sin kritik, att det ständigt blir floskler och hur lite diskussionsvärde det alltför ofta finns i det.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av firstofmay:

Att jag skulle vilja se användare tystade är din tolkning och inget annat.

En högst rimlig tolkning när du skriver "kommentera verkligen inte".

Citat:

Det jag är kritisk till är hur man presenterar sin kritik, att det ständigt blir floskler och hur lite diskussionsvärde det alltför ofta finns i det.

Varför innehöll ditt inlägg inga synpunkter på hur kritiken presenterades då, utan bara en uppmaning till användarna du citerade att de inte ska läsa artikeln om de tycker att den är dålig och att de "verkligen inte" ska kommentera?

Jag hoppas å det innerligaste att det synsättet aldrig får fäste här på SweClockers, för det vore direkt skadligt för själva grundsyftet med forumet. Den dag ingen kritik längre framförs mot redaktionellt innehåll (oavsett om jag håller med om den eller ej) kommer jag inte längre vilja vara en del av SweClockers community.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

skamligt beteende av köparen att inta avboka i detta fallet. det är allt nyhetsvärde som finns i denna artikel vad jag kan se.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

En högst rimlig tolkning när du skriver "kommentera verkligen inte".

Varför innehöll ditt inlägg inga synpunkter på hur kritiken presenterades då, utan bara en uppmaning till användarna du citerade att de inte ska läsa artikeln om de tycker att den är dålig och att de "verkligen inte" ska kommentera?

Jag hoppas å det innerligaste att det synsättet aldrig får fäste här på SweClockers, för det vore direkt skadligt för själva grundsyftet med forumet. Den dag ingen kritik längre framförs mot redaktionellt innehåll (oavsett om jag håller med om den eller ej) kommer jag inte längre vilja vara en del av SweClockers community.

Kort och gott för att jag skrev inlägget från mobilen och helt enkelt inte orkade utveckla mitt svar. Kommentera verkligen inte som i ge inte artikeln mer publicitet om den anses vara dålig, förstår att det kan misstolkas.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av firstofmay:

Kort och gott för att jag skrev inlägget från mobilen och helt enkelt inte orkade utveckla mitt svar. Kommentera verkligen inte som i ge inte artikeln mer publicitet om den anses vara dålig, förstår att det kan misstolkas.

OK, förstår. Det var desto rimligare. Håller spontant inte med om att man bör avstå från negativa kommentarer för att inte ge en artikel mer publicitet, men tycker inte att det är något fel med den åsikten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Avbokades ordern?

Permalänk
Medlem

Fan vad folk här är duktiga. Vem, ärligt talat, bryr sig?

Den här tråden.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Det kom upp en annons idag där en medlem sålde två st ritplattor och då slog det mig att det kanske är likadan ritplatta som den här tråden handlar om speciellt när medlemmen blev kontaktad av säljaren och erbjuden pengar för att skicka tillbaka sina ritplattor.

https://www.sweclockers.com/marknad/197833-2-stycken-xp-pen-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det kom upp en annons idag där en medlem sålde två st ritplattor och då slog det mig att det kanske är likadan ritplatta som den här tråden handlar om speciellt när medlemmen blev kontaktad av säljaren och erbjuden pengar för att skicka tillbaka sina ritplattor.

https://www.sweclockers.com/marknad/197833-2-stycken-xp-pen-a...

Det är förmodligen samma. Det var bara en tidsfråga innan de skulle komma och självklart går folk lös som rovdjur på en gång. Börjar blir lite för sent för Swec att agera nu.

Säljaren länkar samma ritplatta till Amazon där nypris är 1800 inkl. fri frakt. Blir rent av förbannad att se att folk inte ids att betala den korrekta summan för att få en sjysst affär. Det vänder sig rent av i magen när säljaren skriver

Citat:

...men då hon varit så jäkla dryg i sina kontaktförsök nu på slutet så anser jag att hon inte förtjänar plattorna tillbaka...

Noll empati för medmänniskor. Hade varit bättre att säga som det är, det osade kosing, istället. Det är inte konstigt att upplevas som dryg när personen en försöker nå gång på gång ignorerar en efter flertalet försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Det är förmodligen samma. Det var bara en tidsfråga innan de skulle komma och självklart går folk lös som rovdjur på en gång. Börjar blir lite för sent för Swec att agera nu.

Säljaren länkar samma ritplatta till Amazon där nypris är 1800 inkl. fri frakt. Blir rent av förbannad att se att folk inte ids att betala den korrekta summan för att få en sjysst affär. Det vänder sig rent av i magen när säljaren skriver Noll empati för medmänniskor. Hade varit bättre att säga som det är, det osade kosing, istället. Det är inte konstigt att upplevas som dryg när personen en försöker nå gång på gång ignorerar en efter flertalet försök.

Jag håller med dig fullständigt och när man dessutom "passar på" att handla på sig ett gäng produkter bara för att priset är så bra...

Nej det är tråkigt att se.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Balconette:

Det är förmodligen samma. Det var bara en tidsfråga innan de skulle komma och självklart går folk lös som rovdjur på en gång. Börjar blir lite för sent för Swec att agera nu.

Säljaren länkar samma ritplatta till Amazon där nypris är 1800 inkl. fri frakt. Blir rent av förbannad att se att folk inte ids att betala den korrekta summan för att få en sjysst affär. Det vänder sig rent av i magen när säljaren skriver Noll empati för medmänniskor. Hade varit bättre att säga som det är, det osade kosing, istället. Det är inte konstigt att upplevas som dryg när personen en försöker nå gång på gång ignorerar en efter flertalet försök.

Undra hur "Calma" hade reagerat om dennes chef hade sagt "du får jobba 1 år gratis utan lön för oss, för du förtjänar ingen lön".

Vidrigt beteende att utnyttja en varas fel prissättning för egen vinning (köpa en uppsjö och sälja dyrare). När priset var så uppenbart fel prissatt.

Skillnad på ex:

Vara 1, ord pris 2000 kr, nu 1700 kr, det kan räknas som en kampanj.
Vara 2, ord pris 2000 kr, nu 250 kr, det kan inte räknas som en kampanj utan att tydligt markerad med ex "Utförsäljning, restlager", "utförsäljning, utgående produkt", när till och med säljaren kontaktar och säger att priset varit prissatt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Man ser hur borta från verkligheten en del här i Sverige är. Alla länder har inte liknande skyddsnät som vi har här i Sverige.
Har en kusin som jobbade som kassörska utomlands, och under jul och nyårs helgen när det var stressigt så tog hon en förfalskad 20 euro lapp. Hon fick betala det från sin egen ficka eller få sparken, och för henne så var den en dags lön, 10 timmars arbete.

I Sverige blir det istäälet att ingen bryr sig. Har för arbetat i kassan på ett museum där de flesta inte använde de aparater som fanns för att kolla om sedlarna var falska. Och chefen sa ju inte heller något om det sen blev en dif på 1000-2000 för att 1-2 falska sedlar hamnat i kassan.

Skrivet av Kommenterande 2:

Aha. Jag gick in och tittade där och såg en massa inlägg i deras Amazon-tråd om att folk köpt varan till fel pris. En sådan här situation måste vara hemsk för säljaren.

Är det så smart att ha tredjepartssäljare som kontaktar köpare på engelska? Sker försäljningen på en svensk sida tycker jag att kontakten mellan köpare och säljare borde ske på svenska, om inte båda parter tycker att det är acceptabelt med engelska. Den äldre generationen, som gick i skolan fram till slutet av andra världskriget, lärde sig tyska som första främmande språk och tycker ofta att det är svårt med engelska. Yngre personer vill gärna tro att de är bra på engelska men i många fall finns det brister i språkkunskaperna. Invandrare som kommer till Sverige och bara kan hemlandets språk prioriterar nog svenska istället för engelska.

Om online butiken har en svenska sida kan man som konsument kräva att få kommunicera på svenska. Så skriver någon på engelska till mig svarar jag på svenska med vänligen översätt ditt mejl till svenska.

Skrivet av Gandir:

Kommunistikt land? Du vet att kommunism och kaptialism inte är något man para ihop. Tror du menar brunskjortor eller fascister

Kina är ju ett kommunistiskt land med rätt så kapitalistiskt handelssystem. Så komunistiskt land var inte fel här.

Skrivet av anon330584:

Undra hur "Calma" hade reagerat om dennes chef hade sagt "du får jobba 1 år gratis utan lön för oss, för du förtjänar ingen lön".

Vidrigt beteende att utnyttja en varas fel prissättning för egen vinning (köpa en uppsjö och sälja dyrare). När priset var så uppenbart fel prissatt.

Skillnad på ex:

Vara 1, ord pris 2000 kr, nu 1700 kr, det kan räknas som en kampanj.
Vara 2, ord pris 2000 kr, nu 250 kr, det kan inte räknas som en kampanj utan att tydligt markerad med ex "Utförsäljning, restlager", "utförsäljning, utgående produkt", när till och med säljaren kontaktar och säger att priset varit prissatt fel.

För vånar mig mycket hur mycket det trors på säljarens utsagor här? Oh vänta vi är på SWEclockers. Det är de naiva godtrogna svenskarna. Har varit i Shenzen och inte alla säljare är så men vissa skulle nog sälja sin morsa till djävulen om de fick ett bra pris. Det jag menar är att vem säger att säljaren inte bara ljuger ihop hela historien om att han måste står för kostnaden och blir av med jobbet?
Sen undrar jag är det original produkte eller? 1/10 av priset är rätt vanligt i Shenzen men då är det troligen en kopia.

Permalänk
Medlem

Så nu är det bekräftat, dom betalar inte tillbaka något, dom slutar bara svara efter att man skickat tillbaka ritplattorna.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tarado:

Så nu är det bekräftat, dom betalar inte tillbaka något, dom slutar bara svara efter att man skickat tillbaka ritplattorna.

Det var illa, gick returen genom Amazon eller direkt genom säljaren (med tanke på den externa kontakten)?

Skrivet av Raderat inlägg:

Se det som lärpengar, handla inte på Amazon.

Det här såldes väl ändå inte av Amazon, man kan givetvis sluta använda alla möjligt handelsplatser, marknaden/blocket/tradera osv. om man haft 1 dålig affär också men känns ju lite långsökt.

Men om det nu är så att denna säljaren inte ger ersättning de kommit överrens om så är det givetvis inte konstigt att de försöker kontakta folk utanför Amazons system och lärdomen är väl i första hand sådant man ska passa sig för då.

Anonymiserade citeringen då postaren tagit bort sitt inlägg.
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Så nu är det bekräftat, dom betalar inte tillbaka något, dom slutar bara svara efter att man skickat tillbaka ritplattorna.

De kan ha konkat. Säljer de fortfarande saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det var illa, gick returen genom Amazon eller direkt genom säljaren (med tanke på den externa kontakten)?

Det här såldes väl ändå inte av Amazon, man kan givetvis sluta använda alla möjligt handelsplatser, marknaden/blocket/tradera osv. om man haft 1 dålig affär också men känns ju lite långsökt.

Men om det nu är så att denna säljaren inte ger ersättning de kommit överrens om så är det givetvis inte konstigt att de försöker kontakta folk utanför Amazons system och lärdomen är väl i första hand sådant man ska passa sig för då.

Såldes via FBA, retur till Amazon. Så återbetalning från Amazon iaf.

Skrivet av Balconette:

De kan ha konkat. Säljer de fortfarande saker?

Dom finns kvar, svarar dock inte på meddelanden längre.