Mushkin lanserar högpresterande SSD-enheter för PCI Express 4.0

Permalänk
Melding Plague

Mushkin lanserar högpresterande SSD-enheter för PCI Express 4.0

Den anrika amerikanska tillverkaren gräver fram kontrollerkretsar ur Phisons katalog och avtäcker produktlinjerna Delta och Gamma.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra med mer konkurrens. Det är väldigt få personer som behöver ha prestandan som Mushkin Gamma har, däremot finns det fler som verkligen märker av skillnaden mellan sata och pic nmve när de kopierar filer. Och mer konkurrens är då bara bra.

Hade jag själv köpt en ny dator nu så hade jag kanske köpt en snabb 1TB som presterar som Mushkin Gamma, resten inklusive den windows är på hade varit de vanliga. Jag skulle tro att de flesta konsumenter som verkligen behöver denna prestanda borde göra liknande. Det är bara det att det inte är så många och de flesta köper nog mer för att det är roligt.

Permalänk
Medlem

På tok för låg TBW sett till priset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Minns det märket. Hade själv DDR minnen som var stabila och billiga. Minnen brukar ligga små plastpackningar medan jag fick mina minnen i två stora trälådor Har lådorna kvar. Skyddade vad dom i alla fall 👍

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hade Mushkin Redline själv. Snygga och billiga när heatsinks inte var en självklarhet på ram minnen.

Permalänk
Inaktiv

Gillade Mushkin på den tiden, trodde faktiskt inte de fanns kvar längre. Mest imponerande förpackning för RAM hitills var när de levererade dessa i en rejäl träbox, inte helt olik denna bilden:

Mina minnen är sålda, till och med bilderna jag tog på boxen är borta. Oh well.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maaxan:

Hade Mushkin Redline själv. Snygga och billiga när heatsinks inte var en självklarhet på ram minnen.

Var på jakt efter just deras Redlines på Core 2-tiden. Minns inte anledningen varför jag aldrig köpte, kan vara att de började bli svår att få tag i eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var på jakt efter just deras Redlines på Core 2-tiden. Minns inte anledningen varför jag aldrig köpte, kan vara att de började bli svår att få tag i eller något.

Har för mig att dom satt i datorn innan jag skaffade Sandy Bridge så det var nog en Core2Duo setup i mitt fall också. Kanske var däromkring som dom försvann från marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Gillade Mushkin på den tiden, trodde faktiskt inte de fanns kvar längre. Mest imponerande förpackning för RAM hitills var när de levererade dessa i en rejäl träbox, inte helt olik denna bilden:

https://dh9cuahs6ezpz.cloudfront.net/images/products/550x550/mushkin-2gb-hp2-6400-camouflage_4561.JPG

Mina minnen är sålda, till och med bilderna jag tog på boxen är borta. Oh well.

Såna lådor är det och jag tror mina minnen var blå

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Borde inte dessa kunna räcka till PS5?
Hoppas att det börjar släppas kompatibla lagringsenheter snart, lider ingen nöd själv men journalister/recensenter klagar hela tiden och själv så vill jag såklart se prisutveckling tills att jag börjar känna behov.
Dessa enheter är ju rätt billiga i alla fall om man jämför med Series X/S lagringsexpansion.

Lite hönan eller ägget här med i PC miljö, finns det ingen kompabilitet eller hårdvara för prestandan så kommer det såklart ingen mjukvara som utnyttjar det.

Permalänk
Medlem

Jo flertalet RAM-kit har man haft från dem, ville ha det till nuvarande rigg, men hittade inte minnen i Sverige då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Är detta riktiga Munschkin, eller är det likt ’Nokia’ telefoner eller ’Grundig’ TV?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av medbor:

Är detta riktiga Munschkin, eller är det likt ’Nokia’ telefoner eller ’Grundig’ TV?

Bolaget har bytt ägare åtminstone en gång det senaste decenniet, de håller nu till utanför Austin, Texas istället för i Colorado som ursprungligen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Nostalgisk känsla. Dock är sabrent som gäller för mig och mitt bekantskap.

https://youtu.be/aRxoNdWGq4Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Nostalgisk känsla. Dock är sabrent som gäller för mig och mitt bekantskap.

https://youtu.be/aRxoNdWGq4Q

Har inte sett honom på bra länge. Hade ingen aning att han blivit hårdrockare 😄

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ganska imponerande anda att de har overlevt sa lange utan att egentligen ha nagra produkter tillgangliga. Ser aldrig Mushkin produkter langre.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Mushkin PC166 CL2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har inte sett honom på bra länge. Hade ingen aning att han blivit hårdrockare 😄

Jo da han är kvar. Nä inte hårdrockare utan Warlock är vad alla säger 🤣

Permalänk
Hedersmedlem

Min sista Mushkinprodukt. Mushkin Redline

16GB PC3-14900 1866MHZ 9-9-9-27 Redline Ridgeback 1.5V

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Sista eller senaste?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Sista eller senaste?

Senaste

Kanske blir fler framöver.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

200TBW? Wth, försöker de släppa en så kass produkt som möjligt?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR