Amazon-säljare jagar kund – vädjar om att avboka order

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte läsa igenom alla inlägg från de nyutnämda experterna här, jag undrar bara hur det gick för TS...

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Det här är en ny lägstanivå på journalistiken här på Sweclockers i min mening. Så här läste jag artikeln:

"Kalle trodde han gjort värsta kapet när en stolle på Amazon satte fel pris av misstag och nu blir han trakasserad över telefon. Sjukt va?!"

Jag skrev också i tråden samtidigt som dig och frågade om Sweclockers faktiskt gjorde rätt för sig. Har någon fått klarhet? Denna medarbetare representerar sajten, vad hen gör på sin fritid är en sak (man hoppas ju att folk gör rätt för sig utan att behöva bli called out in public) men när man väljer att skriva om det på detta vis så är det ju sweclockers man representerar.
Denna artikel urholkar mitt förtroende för chefredaktören och sajten i förlängning. Känns som nivån sjunkit rätt rejält. Man ser ritplattorna dyka upp här på marknaden så visserligen fler känner att det är deras rätt minsann att få köpa till 1/10 priser. Karma is a b*tch is all I say.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Orkar inte läsa igenom alla inlägg från de nyutnämda experterna här, jag undrar bara hur det gick för TS...

du menar personen som har kontaktat köparna? Jag var även en av de som blev kontaktad av henne så har mer kontaktuppgifter till denna än vad som har skrivits här på Swec. Kan ganska säkert säga att den personen har varit anställd på xp-pen sedan minst 3 år tillbaka och aktiv på xp-pen produktfråga-sida sedan april 2020 och svarar regelbundet på frågor där, senast för en vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Det kom upp en annons idag där en medlem sålde två st ritplattor och då slog det mig att det kanske är likadan ritplatta som den här tråden handlar om speciellt när medlemmen blev kontaktad av säljaren och erbjuden pengar för att skicka tillbaka sina ritplattor.

https://www.sweclockers.com/marknad/197833-2-stycken-xp-pen-a...

helt sjukt att denna annons tilläts med tanke på allt gnäll om "bristvaror" ^^

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Det kom upp en annons idag där en medlem sålde två st ritplattor och då slog det mig att det kanske är likadan ritplatta som den här tråden handlar om speciellt när medlemmen blev kontaktad av säljaren och erbjuden pengar för att skicka tillbaka sina ritplattor.

https://www.sweclockers.com/marknad/197833-2-stycken-xp-pen-a...

Vidare framgår ju att vederbörande multiplicerat misstaget genom att köpa 8 plattor. Lågt...

PS. Vet ej hur den "dryga" försäljaren bar sig åt. Ds

Visa signatur

#nul

Permalänk
Inaktiv

tyckte han borde ha köpt hela lagret och annonserat ut här på swec...........

Permalänk
Skrivet av anon910:

tyckte han borde ha köpt hela lagret och annonserat ut här på swec...........

Helt enig. Så länge produkten ej klassas som bristvara är allt lov. Ta tills du skäms säger man väl. Kan ju gå en stund beroende på samvetets flexibilitet.

Visa signatur

#nul

Permalänk

"Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret."

Beställningen är idag bara en kvart härifrån. Jag har hemleverans.
Hur kan Amazon avbryta en order som redan är på väg?
Hos PostNord står försändelsen som på väg tho.

Det handlar om en 16tb hårddisk för dryga 3000kr. Har man även här insett fel prissättning möjligen?

Permalänk
Skrivet av Hellworks:

"Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret."

Beställningen är idag bara en kvart härifrån. Jag har hemleverans.
Hur kan Amazon avbryta en order som redan är på väg?
Hos PostNord står försändelsen som på väg tho.

Det handlar om en 16tb hårddisk för dryga 3000kr. Har man även här insett fel prissättning möjligen?

Hade samma sak när ett paket var framme i min stad och bara väntade på att lastas för utkörning ett par dagar senare. Var inga problem att få paketet på utsatt tid.

Permalänk
Skrivet av bluepanda:

Hade samma sak när ett paket var framme i min stad och bara väntade på att lastas för utkörning ett par dagar senare. Var inga problem att få paketet på utsatt tid.

Nu har Amazon ändrat min möjlighet att spåra paket via deras hemsida till "Tyvärr kunde PostNord inte fullfölja leveransen och behöver ytterligare information för att försöka igen. Vi ber om ursäkt för besväret."

Och en knapp på deras app där det står "kontakta PostNord".

I PostNords app står leveransen som stoppad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellworks:

Nu har Amazon ändrat min möjlighet att spåra paket via deras hemsida till "Tyvärr kunde PostNord inte fullfölja leveransen och behöver ytterligare information för att försöka igen. Vi ber om ursäkt för besväret."

Och en knapp på deras app där det står "kontakta PostNord".

I PostNords app står leveransen som stoppad.

Du har inte möjlighet hos postnord att sätta hur du vill ha paketet levererat? Jag råkade nämligen ut för exakt samma sak, och jag var tvungen hos postnord att bestämma vilken dag jag ville ha det levererat hem, eller om jag skulle hämta det hos dem.

Ringde amazon när jag fick den statusen du nämner ovan, och fick bara svaret " nä allt ser bra ut här, du skall snart få hem det". Tycker att de borde ta och fixa det här tbh.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Hellworks:

I PostNords app står leveransen som stoppad.

Paketet kanske har gått sönder under transporten?