Permalänk
Medlem

Musen hackar

Hej Alla

En kompis bad mig att installera om hans windows. Och det var inga problem utom en grej. När jag flyttar musen den laggar.
Han har en Lenovo Flex 2-15D. Tror att den har touchskärm. Vet nån vad det vara för fel?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Inaktiv

Trådad eller trådlös pekdon?

Märke på pekdonet?

Uppdaterat drivrutinerna?

Provat med ett annat pekdon?

Hackar pekdonet i safemode?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285400:

Trådad eller trådlös pekdon?

Märke på pekdonet?

Uppdaterat drivrutinerna?

Provat med ett annat pekdon?

Hackar pekdonet i safemode?

Testad med en vanlig trådad mus, fungerar inte.
Inbyggt touch pad samma sak. Har senaste drivrutiner. Safemode har inte testat.
Det är en ny installation av windows 10, allt ska fungera.

Kommer att säga till honom att det går inte att fixa felet, bättre att köpa en laptop.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Hedersmedlem

Dra in Driver Booster och uppdatera alla drivrutiner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Finns det nån drivrutin för touchskärmen? Eller kan man kanske till och med disabla touch skärm funktionaliteten för att se om den är boven i dramat? (jag skulle gissa den är det)

Om det inte är den, så är det antagligen någon grundläggande USB-drivare som inte kommit på plats ordentligt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag hittade lösningen till mitt muslagg häromdan. Varje sekund hackade musen till, oavsett modell eller inställningar.
Öppnade aktivitetshanteraren och kollade vilka applikationer som snurrade aktivt. Då hittade jag "MonitorService Application (32 bitar)", vilket är kopplat till mina inställningar gällande RGB. "RGB Fusion 2.0".
Avslutade aktiviteten och lagget försvann.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D - GPU: Gigabyte Aorus Master RX 6800 XT 16GB - Moderkort: MSI MPG 570X Gaming Plus - RAM: HyperX Fury 32GB DDR4 3200mhz - SSD NVMe: Kioxia Exceria Plus 1TB SSD: Kingston 960GB - SSD: Samsung 850 EVO 500GB - Nätagg: Antec HCG Gold 850w - Chassi: MSI MPG Gungnir 300R Airflow - OS: Win11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraps:

Jag hittade lösningen till mitt muslagg häromdan. Varje sekund hackade musen till, oavsett modell eller inställningar.
Öppnade aktivitetshanteraren och kollade vilka applikationer som snurrade aktivt. Då hittade jag "MonitorService Application (32 bitar)", vilket är kopplat till mina inställningar gällande RGB. "RGB Fusion 2.0".
Avslutade aktiviteten och lagget försvann.

Man blir inte mindre irriterad på rgb fusion när man läser detta.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Inaktiv

Nice 👍