AMD släpper begränsad upplaga av Radeon RX 6800 XT i svart utförande

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper begränsad upplaga av Radeon RX 6800 XT i svart utförande

Den globala bristen på grafikkort hindrar inte AMD att från att stöpa om referensmodellen av Radeon RX 6800 XT i svart skrud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla grafikkort släpps i begränsad upplaga.

Permalänk
Avstängd

Så istället för 100 kort så kommer det blir 10 kort, annans har det alltid vart en begränsad upplaga.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Så tråkigt med grafikkortsnyheter nu.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Säljs det till Sverige då? Bara för att AMD säljer saker på sin egen web har ju inte det betytt att det gått att få det till Sverige. Det var vi ganska många som blev varse om efter 6800/6800 XT releasen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Konsolpleb 🕹

"limited availability" kanske är ett steg upp från "no availability"?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

"limited availability" kanske är ett steg upp från "no availability"?

Exakt! 😂

Permalänk
Medlem

Spelar väll ingen roll vilken färg kortet har när det skall sitta i en mining rigg?

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Spelar väll ingen roll vilken färg kortet har när det skall sitta i en mining rigg?

Fel! Du glömmer att black lives matter!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Tarasus:

Säljs det till Sverige då? Bara för att AMD säljer saker på sin egen web har ju inte det betytt att det gått att få det till Sverige. Det var vi ganska många som blev varse om efter 6800/6800 XT releasen.

Sedan lanseringen av Radeon RX 6700 XT ska det, enligt AMD själva då, finnas möjlighet för svenska kunder att beställa direkt från AMD.com.

Permalänk
Medlem

Jaha där kom beviset. Både AMD och Nvidia är sadister

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

"649 EUR."

Årets skämt. Tack AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

"649 EUR."

Årets skämt. Tack AMD.

Jo men de tre kort som säljs av amd kommer gå för det priset.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte AMDs shop. Kommer kortet vara tillgängligt här: https://www.amd.com/en/shop/se/Graphics%20Cards

Eller ska man beställa direkt från US?

Edit: https://www.amd.com/en/direct-buy/se verkar vara ett annat alternativ, men härifrån kan jag inte lägga någonting i korgen (inte ens en processor som det står finns i lager).

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Red Onion:

Jag förstår inte AMDs shop. Kommer kortet vara tillgängligt här: https://www.amd.com/en/shop/se/Graphics%20Cards

Eller ska man beställa direkt från US?

Som jag förstår det ska det komma upp här.

Permalänk
Medlem

En begränsad upplaga på begränsad tillgång? What could go wrong liksom?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Klart man kommer försöka men har ju gått sådär vid tidigare släpp..

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

På pappret ser de alltid trevligt ut med nytt grafikkort. Hoppas det ser ljusare ut slutet på året eller nästa år 2022. För 2021 ser väldigt mörkt ut, så jag blev tvungen stänga av darkmode för att kunna se något ljus i tunneln.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som jag förstår det ska det komma upp här.

Tack, hittade själv dit samtidigt som du svarade Men som jag skrev ovanför kan jag inte lägga till någonting i korgen därifrån.

Jag sitter i och för sig från en mobiltelefon. Någon som kan testa att lägga till en prolle i sin korg? Jag får bara upp en liten blå klocka som någon form av loading symbol....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tack, hittade själv dit samtidigt som du svarade Men som jag skrev ovanför kan jag inte lägga till någonting i korgen därifrån.

Jag sitter i och för sig från en mobiltelefon. Någon som kan testa att lägga till en prolle i sin korg? Jag får bara upp en liten blå klocka som någon form av loading symbol....

Samma för mig, jag testade med en PC.

Bra jobbat AMD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tack, hittade själv dit samtidigt som du svarade Men som jag skrev ovanför kan jag inte lägga till någonting i korgen därifrån.

Jag sitter i och för sig från en mobiltelefon. Någon som kan testa att lägga till en prolle i sin korg? Jag får bara upp en liten blå klocka som någon form av loading symbol....

Deras "direct buy" sida är sjukt dålig, ibland funkar det och ibland funkar det inte att lägga saker i varukorgen. Ibland läggs det i varukorgen men är borta sedan när du ska checka ut. Vid lanseringen av 6700 XT lyckades jag lägga ett kort i varukorgen men det gick inte att genomföra köpet. Eller rättning, det gick att genomföra köpet men man fick aldrig någon bekräftelse och det drogs aldrig några pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som jag förstår det ska det komma upp här.

Min "kolla på url för 6700XT och addera 100" high IQ move fick mig att landa på en mysig produktsida

https://www.amd.com/en/direct-buy/5496921500/se

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ironin i ordet begränsad...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så sammanfattningsvis lyckas ingen av oss köpa produkter från deras direct buy page? Fantastiskt!

Och deras svenska shoppingsida är helt tom för mig, så därifrån kan jag inte ens prova lägga till en processor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av weenan:

Deras "direct buy" sida är sjukt dålig, ibland funkar det och ibland funkar det inte att lägga saker i varukorgen. Ibland läggs det i varukorgen men är borta sedan när du ska checka ut. Vid lanseringen av 6700 XT lyckades jag lägga ett kort i varukorgen men det gick inte att genomföra köpet. Eller rättning, det gick att genomföra köpet men man fick aldrig någon bekräftelse och det drogs aldrig några pengar.

Testade att lägga en av deras CPU:er i varukorgen nu. Det snurrade till, men ingenting lades i varukorgen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tror tom folk hade köpt spy-gröna-🤢-kort vid detta laget, bara dem finns att Köpa! 🙂

Permalänk
Medlem

Lika bra att märka all hårdvara framöver med Limited Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Sedan lanseringen av Radeon RX 6700 XT ska det, enligt AMD själva då, finnas möjlighet för svenska kunder att beställa direkt från AMD.com.

Är det ordagrant? "Finnas möjlighet"

AMD: Mmmm, det kan gå, det finns en möjlighet, men vi lovar inget....

Ungefär på den nivån jag tror dom resonerar, för det gick alldeles utmärkt att välja Sverige som leveransland för 6800/6800 XT, men på sista steget när man betalade, då fick man reda på att dom inte levererar till Sverige.

Kan tycka att om man som multinationellt bolag inte ens klarar av att sätta upp en enkel webbshop korrekt, vad mer har man problem med då internt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Kan någon förklara varför det inte går att lägga till produkter i deras kundvagn även om de är i lager?

Väljer man Add to Cart så visas en klockmarkör sedan kollar man kundvagnen och ingenting har lagts till.

Permalänk
Medlem

Svarta grafikkort är väl inget ovanligt?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless