Ray tracing i Call of Duty: Modern Warfare med Geforce RTX Super

Permalänk

Skillnaden är minimal. Jag ser 2 skillnader:
1. Skuggorna utan raytracing är orealistiskt skarpa, ljuset kommer inte från en matematisk punkt.
2. Raytracing har skuggor från alla små detaljer.

Det första borde kunna fixas lätt i en shader genom att helt enkelt smeta ut kanterna på skuggor.

Det andra är svårt att fixa utan att betala, men jag tycker att skillnaden nästan är försumbar. Kan dessutom göras utan raytracing med statiskt beräknad ljussättning på bekostnad av grafikminne förutsatt att ljuskällan inte rör på sig.

Definitivt inte värt den stora prestandaförlusten. Det borde gå att göra ännu bättre utan raytracing. Just my 2 cents.

Permalänk
Skrivet av likeabawz:

Skillnaden är minimal. Jag ser 2 skillnader:
1. Skuggorna utan raytracing är orealistiskt skarpa, ljuset kommer inte från en matematisk punkt.
2. Raytracing har skuggor från alla små detaljer.

Det första borde kunna fixas lätt i en shader genom att helt enkelt smeta ut kanterna på skuggor.

Det andra är svårt att fixa utan att betala, men jag tycker att skillnaden nästan är försumbar. Kan dessutom göras utan raytracing med statiskt beräknad ljussättning på bekostnad av grafikminne förutsatt att ljuskällan inte rör på sig.

Definitivt inte värt den stora prestandaförlusten. Det borde gå att göra ännu bättre utan raytracing. Just my 2 cents.

Jag har provat flera spel, men det är egentligen bara Cotrol man ser det lite mer på, men verkligen inte värt att bli av med 20-30 fps.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Är detta spel CPU eller GPU krävande?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS