Hittade online-butik som säljer scooters till 30% av normala priset

Permalänk
Medlem

Hittade online-butik som säljer scooters till 30% av normala priset

Jag hittade denna affär online som säljer Xaomi Scooters till 70% rabatt.

Dom säljer Xaomi Scooter Essentials för 1000 kr då dom egentligen kostar 3000, Xaomi Pro 2 för 1500 då den egentligen kostar 6000.

Jag försöker hitta företagsinformation men hittar inget alls.

På sidan påstår dom att dom finns på Vasagatan 20, 7722 15 Västerås men när jag kollar på Google maps så ser jag ingen butik där heller.

Är det fult skojeri som pågår eller?

EDIT Nu poppade en till affär upp som säljer Xaomi scootrar till halva priset - i Stockholm. Va äre som händer?!?!

När jag googlar deras adress så kommer jag fram till en tom skogsdunge. Fågelsångsvägen 6, Valllentuna.

Permalänk
Medlem

Hittade detta på Trustpilot: https://www.trustpilot.com/review/skoterfit.com?languages=all

Domain info. https://whois.domaintools.com/skoterfit.com

Ser ju inte lovande ut minst sagt

Edit Bluff = Japp

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det kan vara en en "garage-verksamhet" som bara sysslar med "Drop-shipping"...
Dvs, minimalt lager och med import först vid beställning.
Typiskt importerar sådana direkt till dig, utan "mellanlandning" i eget lager.

Har du lyckats få fram något @ https://allabolag.se ...?

EDIT:
Oops! 😬
Det verkar som du har snubblat över en/flera färskt pågående scam(s) ..!

Jag skulle verkligen inte lita på dylikt, det kan vara något att läsa om i nyheter om en stund. ⚠️

Tillägg efter att ha tagit del av TS uppdatering
Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Hade nog inte lagt mina pengar där nej. Bluff.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa från någon som inte har faktura

Permalänk
Medlem

Det heter elsparkcykel. En scooter är något helt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Det heter elsparkcykel. En scooter är något helt annat.

T.ex Xiaomi's produkter heter "Electric Scooter", oavsett om det är tekniskt korrekt eller inte.

Permalänk
Medlem

Nope, skulle aldrig handla från dessa butiker. Inte en chans i världen att en seriös butik har råd att sälja elsparkcyklar/scooters för 30 % av ordinarie pris. De skulle ju gå i konkurs.

Tack för denna upplysning.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

lol. Jag kommenterade på deras FaceBook annons och dom blockade mig.

Permalänk
Medlem

Well... Vem vill inte köpa en "Skotter" för vuxna!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Det är rätt vanligt med denna typ av bluff-annonser på facebook. Det är konstigt att de har så dålig koll egentligen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Snabb koll på Skoter fit, skoterfit.com
De stavar fel på den enda produkten som de säljer, bara där borde en varningsklocka ringa.
Går man under "Kontakta oss" Så är det bara ett kontaktformulär, ännu ett solklart tecken på att det är en bluff.
"rättsligt meddelande villkor" den rubriken borde också göra att man drar öronen åt sig där man även kan läsa den härliga meningen
"Redigerad av J skoter, kapital på 20 000 euro vars huvudkontor ligger på albuquergue NM87120"

SÅ otroligt fake att det skriker om det helt enkelt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Är nåt för bra för att vara sant... så är det oftast det.

Gammalt ordspråk som aldrig blir gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akuma:

lol. Jag kommenterade på deras FaceBook annons och dom blockade mig.

Du är inte deras målmarknad. De vill ha nån som trycker ja och fyller i kortuppgifterna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att delge lämplig myndighet länkar till dessa bluff-butiker? Det de gör anser jag är olagligt.

Skrivet av Akuma:

lol. Jag kommenterade på deras FaceBook annons och dom blockade mig.

Ännu ett bevis på att de är bluff.

Skrivet av HazZarD:

Är nåt för bra för att vara sant... så är det oftast det.

Gammalt ordspråk som aldrig blir gammalt.

Exakt. Mycket bra uttryck och det är verkligen en bra varningsklocka.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.