Ring lanserar utomhuskamera med fågelvy och nya Doorbell 4

Permalänk
Melding Plague

Ring lanserar utomhuskamera med fågelvy och nya Doorbell 4

Floodlight Cam Wired Pro får 3D-teknik för rörelsedetektering, siren och strålkastare och välbekanta Doorbell uppdateras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har själv tänkt fixa något liknande, fast supersize. Kamera som identiferar rörelse och kopplat till en 100,000 lumen rigg som riktar sig mot eventuellt kriminell och skrämmer skiten ur personen när det blir så galet ljust med ljud som dånar. Illa tvungen när man vill bo långt ut på vischan och polisen är några dagar bort utan att göra något brottsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag har själv tänkt fixa något liknande, fast supersize. Kamera som identiferar rörelse och kopplat till en 100,000 lumen rigg som riktar sig mot eventuellt kriminell och skrämmer skiten ur personen när det blir så galet ljust med ljud som dånar. Illa tvungen när man vill bo långt ut på vischan och polisen är några dagar bort utan att göra något brottsligt.

Spännande. Hoppas att du skapar en tråd så att vi får hänga med också

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JBerger:

Jag har själv tänkt fixa något liknande, fast supersize. Kamera som identiferar rörelse och kopplat till en 100,000 lumen rigg som riktar sig mot eventuellt kriminell och skrämmer skiten ur personen när det blir så galet ljust med ljud som dånar. Illa tvungen när man vill bo långt ut på vischan och polisen är några dagar bort utan att göra något brottsligt.

Hoppas det inte finns så mycket rådjur och älg där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag har själv tänkt fixa något liknande, fast supersize. Kamera som identiferar rörelse och kopplat till en 100,000 lumen rigg som riktar sig mot eventuellt kriminell och skrämmer skiten ur personen när det blir så galet ljust med ljud som dånar. Illa tvungen när man vill bo långt ut på vischan och polisen är några dagar bort utan att göra något brottsligt.

Jag vill minnas någon tråd där någon frågade om det var OK att använda en tuta tänkt för en oljetanker som siren i sitt radhus. Vill även minnas att ett av svaren var att han antagligen skulle bli ersättningsskyldig för utsprängda fönsterrutor i kvarteret och att tjuven (om den överlevde) sannolikt skulle få skadestånd

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Hur är det i Sverige? Hur samarbetar Amazon med myndigheter? I USA samarbetar de med tusentals polisavdelningar. Jag förstår att folk vill ha övervakningskameror men jag får lite Big Brother-vibbar av just Amazons satsning som är uppkopplad till deras moln. De är ju ett amerikanskt bolag med kopplingar till amerikanska staten. En före detta NSA-chef sitter dessutom i deras styrelse.

Att använda smarta hem Amazon-produkter känns lite som att använda Huawei-produkter. Det finns mer lokala lösningar som känns tryggare.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Jag har själv tänkt fixa något liknande, fast supersize. Kamera som identiferar rörelse och kopplat till en 100,000 lumen rigg som riktar sig mot eventuellt kriminell och skrämmer skiten ur personen när det blir så galet ljust med ljud som dånar. Illa tvungen när man vill bo långt ut på vischan och polisen är några dagar bort utan att göra något brottsligt.

Kan även bli kul när vänner ska överraska en på 50års-dagen mitt i natten

Undrar vad de menar med "3D-teknik för rörelsedetektering" ? Är det en lidar de använder?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Goedendag:

Hur är det i Sverige? Hur samarbetar Amazon med myndigheter? I USA samarbetar de med tusentals polisavdelningar. Jag förstår att folk vill ha övervakningskameror men jag får lite Big Brother-vibbar av just Amazons satsning som är uppkopplad till deras moln. De är ju ett amerikanskt bolag med kopplingar till amerikanska staten. En före detta NSA-chef sitter dessutom i deras styrelse.

Att använda smarta hem Amazon-produkter känns lite som att använda Huawei-produkter. Det finns mer lokala lösningar som känns tryggare.

I Sverige finns inget sånt, däremot finns det vaktbolag, med uppgift att bevaka vissa kameror enligt avtal (t.ex 22-08 Alla dagar). som i sin tur tillkallar polis eller väktare vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Hur är det i Sverige? Hur samarbetar Amazon med myndigheter? I USA samarbetar de med tusentals polisavdelningar. Jag förstår att folk vill ha övervakningskameror men jag får lite Big Brother-vibbar av just Amazons satsning som är uppkopplad till deras moln. De är ju ett amerikanskt bolag med kopplingar till amerikanska staten. En före detta NSA-chef sitter dessutom i deras styrelse.

Att använda smarta hem Amazon-produkter känns lite som att använda Huawei-produkter. Det finns mer lokala lösningar som känns tryggare.

Polisen gör väl knappt nåt om det händer ändå.

Permalänk
Medlem

De verkar fortfarande inte ha anammat ethernet på floodlighten. Jag hade kunnat tänka mig att byta upp mig om det varit ett alternativ.

Permalänk

Tänk den dagen när det kommer en vettig kamera utan abonnemangskostnader, en stabil och snabb app. När man startar appen ska det inte ta mycket mer än 3 sekunder innan man ser bilden.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Tänk den dagen när det kommer en vettig kamera utan abonnemangskostnader, en stabil och snabb app. När man startar appen ska det inte ta mycket mer än 3 sekunder innan man ser bilden.

Start coding Jag har inget större intresse av det själv men att få en nätverkskamera att ladda upp bilder till en hostingtjänst och en enkel mobilsida som du kan köra som webapp i din telefon som visar de bilderna låter inte speciellt jobbigt. Vill du ha lite mer lullull så kan du ju lägga en raspberry pi som kör logik på bilderna för att se vad som ska skickas upp baserat på diff och du kan köra 4/5g modem för backuplina och till sist en batteribackup för hela kitet om du vill ha det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Tänk den dagen när det kommer en vettig kamera utan abonnemangskostnader, en stabil och snabb app. När man startar appen ska det inte ta mycket mer än 3 sekunder innan man ser bilden.

Har du testat Dahua eller Hikvision? Köp en 4 kanals NVR och kamera från någon av dem så har du bra bild, inget abonnemang krävs. Sen är väl appens snabbhet beroende på flera faktorer, blir ju en del data för appen att ta emot, om det är bra bild på bildströmmen. Jag förstår vad du menar, kamera-appar lämnar mycket att önska gällande stabilitet, även om det ibland är skit bakom spakarna som gör att det blir segare än det behöver vara.

Det går att ställa ansiktigenkänning, inspelning på rörelse och sånt. Helt okej för priset.