ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8GB + eGPU ASUS XG Station Pro

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8GB + eGPU ASUS XG Station Pro

Säljer detta tillsammans:
eGPU Asus XG Station pro

ASUS GeForce GTX 1070 Ti Cerberus 8GB

Har använt den till min jobbdator hemma och det har funkat bra att spela på och gör det tyst. Datorn blir även svalare och tystare då interna GPUn inte behöver jobba.

Inköpt på Komplett 23/11/2018, kvitto och org. boxar finns, och funkar givetvis bra!

Öppen för pris diskussion.

Kan svara på frågor vid behov och tid.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

egpu 5000kr ny i affären + 3000-3500 för gpu får nog tänka om priset lite grand

Permalänk
Medlem

Billigaste jag kan hitta GPU ny är 5960, och den finns inte i lager och butiken har 1,5 i rating.

Men du får gärna visa några exempel så ska jag tänka på det, inte varje dag man säljer begagnat.
Annars var/är min utgångspunkt att ta tillbaka det jag lagt på det utan att salta priset.

Har kvitto och lådor, och använt den som en docka till jobb laptopen hemma. Har nu en annan TB docka som även klarar av att ge ström, så då får denna åka ut (spelar mest på xbox ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av seanhak:

Billigaste jag kan hitta GPU ny är 5960, och den finns inte i lager och butiken har 1,5 i rating.

Men du får gärna visa några exempel så ska jag tänka på det, inte varje dag man säljer begagnat.
Annars var/är min utgångspunkt att ta tillbaka det jag lagt på det utan att salta priset.

Har kvitto och lådor, och använt den som en docka till jobb laptopen hemma. Har nu en annan TB docka som även klarar av att ge ström, så då får denna åka ut (spelar mest på xbox ändå)

gpu är inte ny 3000 till 3500 är av andra hands värde

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur mycket det skiljer i prestanda mellan 1070 Ti och vanliga 1070, men ett 1070 går på 3000+ på Tradera, så per automatik kan man ju tycka att ett Ti går för högre i dagsläget. Sen om det är rimliga priser är en annan sak.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Nu vet jag inte hur mycket det skiljer i prestanda mellan 1070 Ti och vanliga 1070, men ett 1070 går på 3000+ på Tradera, så per automatik kan man ju tycka att ett Ti går för högre i dagsläget. Sen om det är rimliga priser är en annan sak.

jo det är sant men vi snackar sweclokers nu och inte tradera eller blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

jo det är sant men vi snackar sweclokers nu och inte tradera eller blocket

Sant det också

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag tycker det lite synd att SWC Marknaden inte har statistik för vad komponenterna har gått för, det är minst lika svårt för mig att sätta ett beg. pris. när marknaden är som den är.

Jag lägger framförallt ut på sweclockers för att pengar är inte min främst motivation och ser gärna att någon entusiast tar över ens gamla grejer. Klart man kan lägga ut den på Tradera/Blocket och marknadsföra den som en "portabel penga maskin där man kan bryta bits med gratis el från bibblan bror".

I alla fall... Tempen i denna tråden verkar tycka runt 6-6.5k är rimligare? (om man nu är ute efter eGPU så klart, vilket är en väldigt liten andel av besökarna gissar jag)

Permalänk
Medlem

Tänkte förslå runt 6000kr också

Permalänk
Medlem

Samt sälija dem separat