Behöver mus rekommendationer. G pro wireless har gått sönder

Permalänk
Medlem

Behöver mus rekommendationer. G pro wireless har gått sönder

Hej

Min G pro wireless har börjat få problem där höger musknapp inte längre håller sig nertryck även om jag fysiskt håller ner den.

Eftersom det var ett antal år sedan jag köpte mus så tänkte jag se vad ni har för rekommendationer.

Kör palm till claw mestadels i 1-3-1 utförande.

Gillar formen på G pro wireless men gillade inte formen på g pro wired.

Letar efter mus med sido knappar bara på vänster sida.

Kör just nu med Zowie S1 samt razor viper men ingen av dom passar riktigt.

Zowie S1 har för hög puckel bak och inte helt perfekta sidoknappar har svårt att nå m5 som jag håller musen.

Razor viper känns lite för platt och har för mig personligen usla sidoknappar samt att den tyvärr har sidoknappar på höger sida vilket stör mig.

Av det lilla jag sett av dom nyare mössen så verkar Glorious 0 Wired, xtrify m42 och Dreammachines DM1 FPS interessanta.

Vad är era rekommendationer?

Permalänk
Medlem

G Pro Wireless Superlight?

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

GPRO Superlight!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Håller med Aiwi och Eyeless, låter som att G Pro Superlight är rätt pekdon för dig även om den är rätt dyr.

Permalänk
Skrivet av lonewolfshade:

Hej

Min G pro wireless har börjat få problem där höger musknapp inte längre håller sig nertryck även om jag fysiskt håller ner den.

Eftersom det var ett antal år sedan jag köpte mus så tänkte jag se vad ni har för rekommendationer.

Kör palm till claw mestadels i 1-3-1 utförande.

Gillar formen på G pro wireless men gillade inte formen på g pro wired.

Letar efter mus med sido knappar bara på vänster sida.

Kör just nu med Zowie S1 samt razor viper men ingen av dom passar riktigt.

Zowie S1 har för hög puckel bak och inte helt perfekta sidoknappar har svårt att nå m5 som jag håller musen.

Razor viper känns lite för platt och har för mig personligen usla sidoknappar samt att den tyvärr har sidoknappar på höger sida vilket stör mig.

Av det lilla jag sett av dom nyare mössen så verkar Glorious 0 Wired, xtrify m42 och Dreammachines DM1 FPS interessanta.

Vad är era rekommendationer?

Har haft glorious model O wired. Ska du köpa den så se till att det är nya sladden till (gamla har problem med att den går sönder) eller så kör du den trådlösa model O.

Jag har själv g pro wireless och älskar den o hade innan model O wired. ( bra mus men för lätt för mig o sladde än gick sönder )

Permalänk
Medlem

G900/903
Bästa musen enligt mig (och många andra).

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Endgame Xm1r fick jag hem en nyligen, kan verkligen rekommendera att spana in den åtminstone.