Permalänk

Hjälp skön trådlös gaming mus

halloj, jag är på jakt efter en skön trådlös gaming mus till min laptop, har letat runt länge utan att hitta något alls som faller mig i smaken.

Till min stationära dator har jag använt en Qpad 8k i några år och före det en Qpad 5k så min hand har mer eller mindre vuxit fast i den designen med en plats för alla fingrar att ligga avslappnat på.

Kom med förslag, jag börjar bli desperat.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

jag kör med
https://steelseries.com/gaming-mice/aerox-3-wireless
hade logitech pro som var nice med.
Men gillar Aerox mer

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Cyberz:

jag kör med
https://steelseries.com/gaming-mice/aerox-3-wireless
hade logitech pro som var nice med.
Men gillar Aerox mer

Okej okej, hur stor är den? går det att stänga av ljuset på den, jag är helt ointresserad av att ha rgb som drar ner batteritiden på min mus

Skrivet av buse_id10t:

Jag hade en Logitech G403 Prodigy tidigare som dog och tyckte aldrig att den va speciellt skön att använda, jättebra mus annars men jag hade gärna haft en liite större mus med mer utformad passform för handen likt Qpad 5/8k.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Okej okej, hur stor är den? går det att stänga av ljuset på den, jag är helt ointresserad av att ha rgb som drar ner batteritiden på min mus

Jag hade en Logitech G403 Prodigy tidigare som dog och tyckte aldrig att den va speciellt skön att använda, jättebra mus annars men jag hade gärna haft en liite större mus med mer utformad passform för handen likt Qpad 5/8k.

Ja du kan stänga av all ljus, då räcker batteri jätte länge.
Den är väl normal stor antar jag, väldigt lätt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Glorious Model O, den trådade varianten är riktigt skön. Fast CoolerMaster MM720 är det skönaste som finns, men den har svans.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

halloj, jag är på jakt efter en skön trådlös gaming mus till min laptop, har letat runt länge utan att hitta något alls som faller mig i smaken.

Till min stationära dator har jag använt en Qpad 8k i några år och före det en Qpad 5k så min hand har mer eller mindre vuxit fast i den designen med en plats för alla fingrar att ligga avslappnat på.

Kom med förslag, jag börjar bli desperat.

Testat ett flertal möss det senaste året då gummit på min rival 310 släppte. Dålig kvalité... bl.a. g-wolves sköll, model d, model d-, deathadder v2, viper, Basilisk X, g703, xtrfy m4, rival 710, ec2-a. Men ingen av dessa kändes bra. (Löjligt petig). Har alltid kört ergonomisk mus tidigare och var missnöjd när jag testade razer viper.. men gav ett sista försök att testa ambidextriös och köpte en g pro wireless. Var lite tveksam i början men efter 1 vecka så var jag såld! Älskar formen, perfekt vikt och trådlös. Kan inte bli bättre😁

Permalänk
Medlem

Hej
Jag dyker in i tråden med precis samma "problem". Precis som TS gillar jag QPad 8k och även Mionix Naos, även det en stor mus. Jag googlade G Pro Wireless som Bronzebomber rekommenderade. Men direkt skröt de med att den endast väger 80g. För mig är det negativt. Jag vill ha en tung mus, lätta möss ger mig dassig precision och känns sladdrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Hej
Jag dyker in i tråden med precis samma "problem". Precis som TS gillar jag QPad 8k och även Mionix Naos, även det en stor mus. Jag googlade G Pro Wireless som Bronzebomber rekommenderade. Men direkt skröt de med att den endast väger 80g. För mig är det negativt. Jag vill ha en tung mus, lätta möss ger mig dassig precision och känns sladdrig.

G603 drivs av AA batterier (ej uppladdningsbar) och är därför en relativt tung mus. Den är välrenommerad här på forumet. Sitter själv med Qpad OM-75 och ska nog köpa mig en G603.

Permalänk

Logitech g pro wireless (grym har den själv, gick från model O wired då kabeln börja glappa, oxå grym mus men måste ha nya kabeln) 900kr

Model O wireless -700-800kr

Logitech g pro superlight wireless - 1300? Om du vill ha lättare än vanliga g pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

G603 drivs av AA batterier (ej uppladdningsbar) och är därför en relativt tung mus. Den är välrenommerad här på forumet. Sitter själv med Qpad OM-75 och ska nog köpa mig en G603.

Beror på vad du definierar "tung".

Du kan få ner den till runt 90 gram-nivån med AAA till AA (kostar runt 20kr på Amazon.se) adapter + 1st AAA lithium-batteri.

På så sätt blir musen extremt lättvikt.

Tänk på att man behöver endast ETT batteri för att musen ska fungera. Något "obalanserad" kanske men det märker man verkligen inte vid den där lätta vikten.. Om man mot förmodan gör det så köp bara G303.

Dock är G603 oslagbart.

Till och med bättre än G502 lightspeed Wireless...

Tycker personligen G603 är den bästa musen Logitech nånsin skapat sedan Mx518 men Mx518 var aldrig trådlöst så.

Permalänk
Medlem

Hoppar in i tråden, sitter idag med en model o wireless, men nu efter ett halvår så har den börjar bli blank i sina matta fina ytor, samt så vet ja inte om ja längre är ett fan av en öppen mus, hål i alltså, jag har börjat snegla lite efter något nytt, men vad är bra? Spelar allt från cod till wow, diablo osv, gillar verkligen vikten på model o, men ja är lite anti ambidextriös? Då ja garanterat kommer råka trycka på knapparna på motsatt sida, tror jag?

Har ni några bra tips?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hoppar in i tråden, sitter idag med en model o wireless, men nu efter ett halvår så har den börjar bli blank i sina matta fina ytor, samt så vet ja inte om ja längre är ett fan av en öppen mus, hål i alltså, jag har börjat snegla lite efter något nytt, men vad är bra? Spelar allt från cod till wow, diablo osv, gillar verkligen vikten på model o, men ja är lite anti ambidextriös? Då ja garanterat kommer råka trycka på knapparna på motsatt sida, tror jag?

Har ni några bra tips?

Vet inte hur det är med andra möss men på g pro wireless kan man iaf ta bort knapparna på högersidan. Jag använder bara mouse4&5 på vänster sida.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Vet inte hur det är med andra möss men på g pro wireless kan man iaf ta bort knapparna på högersidan. Jag använder bara mouse4&5 på vänster sida.

Jaha kan man göra de alltså? Är de täckbrickor då eller blir de hål av knapparna? i så fall kan ju den vara intressant, har kollat lite på superlight också

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Logitech g pro superlight wirless är riktigt bra.
Stänger av sig själv när du inte använder den. O ingen flashig rgb. Men ja smakar det så kostar det. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jaha kan man göra de alltså? Är de täckbrickor då eller blir de hål av knapparna? i så fall kan ju den vara intressant, har kollat lite på superlight också

Ja knapparna är magnetiska så man tar bara bort dem och sätter dit täckbrickor(som också är magnetiska). De sitter inte löst eller så om du undrar över det. Logitechs trådlösa bör vara ett av de bättre valen eftersom jag läst att deras Hero sensor ska vara strömsnål i jämförelse med andra. Min G pro laddar jag typ varannan vecka om ens det beroende på hur mycket jag använder den. Folk gillar också Razers Viper möss men inte provat dem själv.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Kör logitech g900 chaos spectrum jag det är nog den bästa jag haft. Lite tyngd i den med och inte så liten att man måste hålla den med fingertopparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3tonate:

Logitech g pro superlight wirless är riktigt bra.
Stänger av sig själv när du inte använder den. O ingen flashig rgb. Men ja smakar det så kostar det. 😉

Ja men så är det ju, å andra sidan har ju kostat på mig en Steelseries rival 650, och en glorious model o wireless, så vill man ha en bra mus så kostar det. Men nu har ja sett att de börjat fastna lite i hålen i ihåliga musen (no shit) jag vet. Men är nog beredd att prova på G pro superlight ändå kanske.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7