PS5 ljud via audio interface?

Permalänk
Medlem

PS5 ljud via audio interface?

Hejsan! Undrar om jag köper Behringer U-Phoria UMC204HD
Om jag kommer kunna skicka ljudet från ps5an genom den till mina hörlurar? Kommer OBS även kunna snappa upp detta ljud?
Kommer jag kunna reglera ljudstyrkan via interfacet?

Allt detta går ju göra rätt enkelt med en mixer men interface ser lite snyggare ut än en mixer.. 😂

AT2020 kommer även köras igenom.

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du behöver vad jag kan se, en omvandlare som kan omvandla en digital ljudsingnal till analåg och också separera bilden vidare till en skärm. I alla fall om du tänker ha ps5an kopplad direkt till Behringer U-Phoria UMC204HD, för jag ser inga toslink eller hdmi för digitala ingångar på den. Samma för mikrofonen då den är USB ser det ut som.

Playstation 5 har bara en hdmi port för ljud och bild.
Förutom då den analoga 3,5mm kombinerade mikråfån och hörlurs kontakten som sitter i kontrollen.

Eller har du någon annan plan?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du behöver vad jag kan se, en omvandlare som kan omvandla en digital ljudsingnal till analåg och också separera bilden vidare till en skärm. I alla fall om du tänker ha ps5an kopplad direkt till Behringer U-Phoria UMC204HD, för jag ser inga toslink eller hdmi för digitala ingångar på den. Samma för mikrofonen då den är USB ser det ut som.

Playstation 5 har bara en hdmi port för ljud och bild.
Förutom då den analoga 3,5mm kombinerade mikråfån och hörlurs kontakten som sitter i kontrollen.

Eller har du någon annan plan?

Finns hdmi kabel som splittrat till RCA med
Tänkte att kanske köra in i 6,35mm men det är ju dock mono så ljudet kanske blir skräp då? Det blev en scarlett istället för behringer.

Mikrofonen är XLR å inte usb, den finns dock som usb med.

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!