Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har försökt att hitta, men hur hitta du layout iso med nordisk? (åäö)

Det finns faktiskt bara ett enda ställe som säljer MT3 vad jag vet, så svaret är drop.com

https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set

Nu verkar det ju tyvärr inte som om international finns i lager så du kanske får vänta ett tag om du är sugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har försökt att hitta, men hur hitta du layout iso med nordisk? (åäö)

Beställde för ungefär 10 månader sedan på https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

https://streamable.com/dkrd8m

Här är mitt fynd jag gjorde på jobbet. Jag har rotat runt lite i gamla vrår och hittade först ett Dell AT102W med svarta ALPS (vilket f.ö. är helt värdelösa brytare om jag ska vara ärlig) men efter ännu en vända så hittade jag rent guld. Ett IBM Model M med buckling spring-brytare. Det är något HELT annat än Cherrybrytare. Det går inte ens att jämföra. Om det är bättre eller sämre är ju en smaksak, men även om det är enkelt att pissa på Cherry MX Brown vad gäller taktila brytare och hänvisa till andra som är bättre så pissar buckling springs på SAMTLIGA Cherryderivat om man är ute efter den taktila känslan. Och ljudet. Herregud.

Sen ska jag vara ärlig och säga att dessa är mycket tyngre än vad jag är bekväm med, till den gränsen att jag känner att jag nästan får ont i händerna efter att ha skrivit en hel dag, så jag vet inte om jag kommer köra det som daily driver speciellt länge. Men vilken upplevelse det är.

Tur att man har eget kontor. Videon gör inte rättvisa hur mycket det låter. Det är i särklass det mest högljudda tangentbord jag någonsin använt. Folk som tror att "clicky"-brytare a'la Cherry MX Blue eller t.o.m. Kailh BOX Navy är det mest högljudda som finns har inte testat buckling springs.

Nästa mål är att hitta ett Model F eller något ännu värre, men jag misstänker tyvärr att dylika har passerat genom dörrarna på mitt jobb och hamnat på soptippen långt innan jag haft en chans att rädda dem.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jahaja, då var det dags igen.
Kom fram till att jag vill testa en bräda med lite fler switchar, och att jag sedan tidigare vet att jag gillar den skålade designen på dactyl.. Så det fick bli o bygga ett ex-dactyl. Exakt samma antal knappar och layout som ergodox, fast skålat och "lite" bättre placering på tumklustret!

Capsen som används är no-name Cherry profile aliexpress PBT caps.
Switcharna som används är lubade och filmade durock 62g (de turkosa) och gateron silent reds på tummarna.

Och lite bonusbilder på hur jävla rörigt det blir när man handvirar och har riktigt tight med utrymme

Tangentbord utan hattar, älskar switcharna:

Permalänk
Konsolgrävare
Permalänk
Medlem

Shyssta brädor, men 40% handlesstödet är ju riktigt fint😍

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av StuntmanMike:

Shyssta brädor, men 40% handlesstödet är ju riktigt fint😍

Visst! Noko är en riktig konstnär!

Permalänk
Medlem

Nya keycaps, GMK Nautilus

Permalänk
Medlem

Kunde fan inte motstå denna
Den var rätt tråkig ur karong med trötta cherry mx, rassliga stabs och ihåligt chassi..

Så, bytte ut brytarna mot Tealios v2 smorda med 205g0. Stabs mot authentic cherry, klippta och smorda med 205g0 samt bitumen i chassit. Mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

https://i.imgur.com/FEA9N7i.jpg

Kunde fan inte motstå denna
Den var rätt tråkig ur karong med trötta cherry mx, rassliga stabs och ihåligt chassi..

Så, bytte ut brytarna mot Tealios v2 smorda med 205g0. Stabs mot authentic cherry, klippta och smorda med 205g0 samt bitumen i chassit. Mycket nöjd

Vart köpte du detta? Med Nordic keycaps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vart köpte du detta? Med Nordic keycaps?

Det fanns ett fåtal på maxgaming. Nu är det soprent dock 😞

Permalänk
Medlem

Äntligen är mitt första custombygge klart. Inväntar dock GMK WoB keycaps som inte kommit än.

NovelKeys Cream
KBD8X MKII Grey med Brassplate och dämpningsmatta
EnjoyPBT ABS DOLCH DOUBLESHOT

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Äntligen är mitt första custombygge klart. Inväntar dock GMK WoB keycaps som inte kommit än.

Snyggt! Men det var väl inte direkt något fel på de där hattarna? Matchade ju jättefint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Snyggt! Men det var väl inte direkt något fel på de där hattarna? Matchade ju jättefint

Tackar! Efter en och en annan omlödning så blev det kalas. Hattarna är det absolut inget fel på, tänkte från börjat att WoB skulle passa mig finfint så beställde dessa först. Blev otålig och drog hem dessa från kbdfans som fick agera placeholder. Men, jag vill ju göra mer keebs så dessa får hoppa på nästa tåg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Tackar! Efter en och en annan omlödning så blev det kalas. Hattarna är det absolut inget fel på, tänkte från börjat att WoB skulle passa mig finfint så beställde dessa först. Blev otålig och drog hem dessa från kbdfans som fick agera placeholder. Men, jag vill ju göra mer keebs så dessa får hoppa på nästa tåg!

Ja, man nöjer sig ju aldrig riktigt... Dyr hobby, men väldigt trevlig. Jag hoppas kunna ha lite fina tangentbord att visa upp i den här tråden snart, om nått år eller så när mina saker dyker upp.

Eller så får jag väl visa en bild på alla jag har byggt eller skaffat mig hittills och visa hur snabbt det kan gå överstyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Ja, man nöjer sig ju aldrig riktigt... Dyr hobby, men väldigt trevlig. Jag hoppas kunna ha lite fina tangentbord att visa upp i den här tråden snart, om nått år eller så när mina saker dyker upp.

Eller så får jag väl visa en bild på alla jag har byggt eller skaffat mig hittills och visa hur snabbt det kan gå överstyr.

Nä är väl så, deep down the rabbit hole Absolut väldigt trevlig hobby men dyr. Skönt att kunna småpyssla lite, helst när man har småbarn hemma nu.. Bring the pictures!