Sökes: Dell Ultrasharp U2412 / U2312

Permalänk
Medlem

Sökes: Dell Ultrasharp U2412 / U2312

Söker skärm av specificerad modell, vilket är en äldre standardskärm från ca 2012.
Orsaken att jag vill ha just en sådan är att jag har en ännu äldre Dell-skärm till köksdatorn, monterad med ett VESA-fäste som börjar bli trött. Det är CCFL (lysrör) i den. Nyare skärmar har LED.
Det trevliga med de här modellerna är att de har ett soundbar-fäste för Dells egna soundbar som ansluter i nederkant på skärmen och gör det till en perfekt köks-mediaskärm med bra ljud.

Senare modeller av Dells skärmar har skippat det här fästet tyvärr.

Någon som har en dylik skärm till övers? Det är i första hand U2412 som är av intresse, men även en U2312 kan gå.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell U2311H med en högtalare fäst i underkant så som du beskriver. Vet inte om den kan vara intressant. Hör av dig i så fall

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har en Dell U2412M som är nedpackad. Tror tyvärr inte jag har någon original-låda tyvärr.
Mitt exemplar har en av USB-portarna på undersidan avbruten men inget kortslutet. Rek att fylla med harts/epoxy/smältlim för att förhindra kortslutning i framtiden.

Om du inte hittar någon närmre dig så kan vi ju diskutera eventuell fraktlösning.
Jag vill ha 600 kr för denna skärmen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av CashOlin:

Jag har en Dell U2311H med en högtalare fäst i underkant så som du beskriver. Vet inte om den kan vara intressant. Hör av dig i så fall

Tyvärr har 2311'an också CCFL (lysrör som bakbelysning). Så den går bort. Lysrören tappar ljusstyrka och förändrar färgspektrat rätt avsevärt med tiden tyvärr. LED är betydligt mer stabilt.
Men tack för erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har en Dell U2412M som är nedpackad. Tror tyvärr inte jag har någon original-låda tyvärr.
Mitt exemplar har en av USB-portarna på undersidan avbruten men inget kortslutet. Rek att fylla med harts/epoxy/smältlim för att förhindra kortslutning i framtiden.

Om du inte hittar någon närmre dig så kan vi ju diskutera eventuell fraktlösning.
Jag vill ha 600 kr för denna skärmen.

Ok, vi ser om nåt mer hämtbart dyker upp. Har dig i minne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har en Dell U2412M som är nedpackad. Tror tyvärr inte jag har någon original-låda tyvärr.
Mitt exemplar har en av USB-portarna på undersidan avbruten men inget kortslutet. Rek att fylla med harts/epoxy/smältlim för att förhindra kortslutning i framtiden.

Om du inte hittar någon närmre dig så kan vi ju diskutera eventuell fraktlösning.
Jag vill ha 600 kr för denna skärmen.

Hej igen!
Då inget nytt dykt upp så kör vi på din skärm. Kollar du fraktalternativ till Karlstad? Närmast till hands är väl Postnord, DHL, DB Schenker. Välj nåt där som är billigast och enklast med spårad försändelse.

Jag PM'ar om adress.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Barsk66:

Hej igen!
Då inget nytt dykt upp så kör vi på din skärm. Kollar du fraktalternativ till Karlstad? Närmast till hands är väl Postnord, DHL, DB Schenker. Välj nåt där som är billigast och enklast med spårad försändelse.

Jag PM'ar om adress.

Trist, jag ska se om det går att lösa någon form av packning som är ok att skicka i först innan vi ropar "hej"!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Borde ju gå att lösa. Kartonger finns ju lite här o där. Kanske ev köpa en ny.
Bubbelplast på rulle från Jula/Clas Ohlson/Biltema e.dyl.
Om du inte har packmaterial och tvingas köpa så kan jag stå för den kostnaden - inom rimliga gränser.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Så här en miljon år senare är affären äntligen i hamn. @Barsk66 kom och hämtade upp skärmen när han var i trakterna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det!
Tack för en bra affär. Till slut!