Corsair H150i Elite Capellix/iCUE-RGB/360mm

Permalänk
Medlem

Corsair H150i Elite Capellix/iCUE-RGB/360mm

Då mitt Strix 3070 inte får plats pga radiatorn som idag är frontmonterad behöver jag göra mig av med denna Aio-kylare.
Sitter idag i ett Fractal Design Define 7 Compact.

Köpt på Webhallen 2021-02-01. Kvitto finns givetvis tillsammans med originalkartong.
Pumpen är väldigt tyst jämfört med andra. Köpte från början av Inet, men efter tre byten gav jag upp hos dom och köpte via Webhallen istället. Det måste varit en dålig batch hos Inet.
Den surrar absolut lite grann, men inte alls farligt till skillnad från de tidigare jag haft.

Kittet innehåller förutom pump och radiator även 3st ML120 RGB fläktar och en Commander Core.

Nypris: 2090:-
Prisidé: 1500:-
Kan diskuteras. Vill bli av med den då jag köper annan i veckan och denna då blir liggandes.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Varför monterar du inte radiatorn i toppen av chassit, det är ju den bästa placeringen.

Permalänk
Medlem

Ja du. Kanske för att det bara får plats med en 240mm och jag har en 360mm. Lite därför jag vill sälja denna, för att köpa en 240mm

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Menade inte att låta dryg, så du får ursäkta om jag lät så, men du förstår kanske att jag absolut hade placerat den i toppen om det gick och inte behöva förlora pengar på denna AiO som är två månader gammal och dessutom behövs köpa en ny mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Menade inte att låta dryg, så du får ursäkta om jag lät så, men du förstår kanske att jag absolut hade placerat den i toppen om det gick och inte behöva förlora pengar på denna AiO som är två månader gammal och dessutom behövs köpa en ny mvh

Ingen fara vad för chassi har du?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define 7 Compact TG Black.
Skulle ha tagit ett TUF kort istället då det är samma size som mitt 2080 Ti..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Då mitt Strix 3070 inte får plats pga radiatorn som idag är frontmonterad behöver jag göra mig av med denna Aio-kylare.
Sitter idag i ett Fractal Design Define 7 Compact.

Köpt på Webhallen 2021-02-01. Kvitto finns givetvis tillsammans med originalkartong.
Pumpen är väldigt tyst jämfört med andra. Köpte från början av Inet, men efter tre byten gav jag upp hos dom och köpte via Webhallen istället. Det måste varit en dålig batch hos Inet.
Den surrar absolut lite grann, men inte alls farligt till skillnad från de tidigare jag haft.

Kittet innehåller förutom pump och radiator även 3st ML120 RGB fläktar och en Commander Core.

Nypris: 2090:-
Prisidé: 1500:-
Kan diskuteras. Vill bli av med den då jag köper annan i veckan och denna då blir liggandes.

Läs hela annonsen här

Jag har densamma, nästan sugen bara för att få loss fläktarna

Permalänk
Medlem

Haha. Ja det är typ lika dyrt som att köpa lösa fläktar Sen är det ju Pro-versionen av fläktarna som säljs i affärerna. Tror dom som medföljer aion är icke-pro's

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Haha. Ja det är typ lika dyrt som att köpa lösa fläktar Sen är det ju Pro-versionen av fläktarna som säljs i affärerna. Tror dom som medföljer aion är icke-pro's

De som följer med är ML PRO precis som de som säljs löst. Problemet är att eftermarknad har fyra led medans de medföljande har åtta capellix led. Ser jäkligt konstigt ut i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulumulu:

De som följer med är ML PRO precis som de som säljs löst. Problemet är att eftermarknad har fyra led medans de medföljande har åtta capellix led. Ser jäkligt konstigt ut i chassit

Så puckar av Corsair. Men det är klart, tvingar dom petiga att köpa alla nya.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Då intresse verkar saknas för kylaren får jag försöka sälja den på annat håll. Provar väl Tradera

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Då intresse verkar saknas för kylaren får jag försöka sälja den på annat håll. Provar väl Tradera

Intresse finns säkert om priset är det rätta men när man kan köpa en ny AIO kylare på 360mm för samma pengar som du begär för din så är kanske intresset lite svalt.

https://www.webhallen.com/se/product/272060-Fractal-Design-Ce...

Permalänk
Medlem

Rättvis jämförelse. Bara fläktarna kostar mer nya på min mot den där.. Men visst, är man sån som inte bryr sig om märke så går väl det resonemanget an. Det finns många som hellre köper en kinabil än en tysk pga såna jämförelser. Sån är iaf inte jag

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Rättvis jämförelse. Bara fläktarna kostar mer nya på min mot den där.. Men visst, är man sån som inte bryr sig om märke så går väl det resonemanget an. Det finns många som hellre köper en kinabil än en tysk pga såna jämförelser. Sån är iaf inte jag

Så kan det förvisso vara men i slutändan spelar det ingen roll då resultatet är detsamma förutom att den jag länkade till " som jag förövrigt har använt i drygt ett år nu" inbegriper garanti vilket du inte kan lämna på den produkten du säljer.

Men visst är det säkert möjligt att någon betalar mera för din produkt någon annanstans än här på Sweclockers. Lycka till med försäljningen!

Det ser ju ut som om ditt intresse av sweclockers enbart är att använda dig utav marknadsplatsen och inte av forumet i övrigt, du har endast ställt en fråga i forumet och det var du inte direkt nöjd med

Här på sweclockers är vi kanske rent allmänt mera upplysta i vad vi anser att datorrelaterade prylar är värt som begagnade än vad den gemene användaren på Tradera eller någon annan auktionssida som inte handlar med datorrelaterade prylar är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Så kan det förvisso vara men i slutändan spelar det ingen roll då resultatet är detsamma förutom att den jag länkade till " som jag förövrigt har använt i drygt ett år nu" inbegriper garanti vilket du inte kan lämna på den produkten du säljer.

Men visst är det säkert möjligt att någon betalar mera för din produkt någon annanstans än här på Sweclockers. Lycka till med försäljningen!

Det ser ju ut som om ditt intresse av sweclockers enbart är att använda dig utav marknadsplatsen och inte av forumet i övrigt, du har endast ställt en fråga i forumet och det var du inte direkt nöjd med

Här på sweclockers är vi kanske rent allmänt mera upplysta i vad vi anser att datorrelaterade prylar är värt som begagnade än vad den gemene användaren på Tradera eller någon annan auktionssida som inte handlar med datorrelaterade prylar är.

Jag vet inte vad du snackar om angående garantier, men jag köpte den för två månader sedan och således ska garanti finnas kvar på kylaren, korrekt eller ej? Jag kanske har fått det om bakfoten men så har iaf jag uppfattat det att garantier fungerar.
Du använder nog citationstecken felaktigt i det här fallet, det är nog parentes du vill använda.. Hur som..

Mitt intresse av SweClockers är väl ändå min ensak, så jag förstår inte varför du ens drar upp det och går in och snokar i min historik bara för att du inte håller med om min prisbild eller åsikter.. Jag skriver på saker som intresserar mig. Och jag betalar varje gång för mina annonser, så oavsett vad mitt intresse är här inne så är det min ensak, eller hur? Så jävla löjligt att ens dra upp det. Är det ett sätt att försöka få lite ammunition mot mig eller vad är grejen?

En annan sak som jag inte riktigt förstår är att du snackar om kunskap här på SweClockers. Men du själv kunde inte ens begripa vad problemet var med kylaren och varför jag vill sälja den. Jag skrev klart och tydligt i annonsen att nya kortet inte får plats då radiatorn är frontmonterad. En någorlunda kunnig person hade kunnat räkna ut att den förmodligen är monterad
så pga att plats inte finns på andra ställen då fronten mer eller mindre är sista utvägen. Detta är en ganska känd punkt inom området nu, vet inte hur länge det varit konstaterat men det har cirkulerat videos och tutorials på nätet ganska länge nu. Men visst, det kan ha med läskunnighet att göra också, och det är väl inget fel att ha svårigheter..

Om det inte är något mer så kan vi kanske avsluta det här nu då jag inte finner något konstruktivt med att diskutera saken vidare med dig. Även om det är fritt fram för alla att kommentera på annonser skulle jag åtminstone uppskatta om du undviker mina så gott som möjligt då vi med största sannolikhet aldrig kommer göra affärer med varandra iallafall.

Mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q