Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

Provade en häromdagen, och det är väl inget jag köper igen. Det smakar inte direkt nyttigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Älskade den förra Cola Zero men denna går inte att dricka fick hälla ut den till slut.. blaskig & smaklös.

Permalänk
Medlem

Galet hur det skiljer i kommentarerna.

Undrar hur många som provar den som den är eller med saker.

Typ varannan kommentar: För söt, för syrlig, för blaskig, för mycket smak, mindre smak än förra, mer smak än förra

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Här är en till som tidigare skytt light-läsk pga sötningsmedelsmaken (som jag aldrig vant mig vid i någon dryckesprodukt). Jag gillade den nya. Känner fortfarande sötningsmedel i den, men inte alls så framträdande. Tycker också att själva smaken är mer lik den klassiska sockervarianten. Helt klart en förbättring, och numera drickbart.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag blir glad när jag ser den gamle zero i butiken. Som tur är så har Hemköp nu rea på äldre zero.

Den nya kommer jag inte dricka, så det blir väl något nytt jag får leta upp när gamla zero är helt slut.

Permalänk
Medlem

Willys har rea på Coca Cola 1,5-liter flaskor (Cola, Sprite, Fanta och vad de nu mer har). Zero:n är fortfarande inte god, synd att jag köpte så många. Fanta Zero Orange är mycket god.

Permalänk
Medlem

Tycker nya Zero är mycket bättre än gamla Zero. Smakar mer som vanlig coca cola

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Galet hur det skiljer i kommentarerna.

Undrar hur många som provar den som den är eller med saker.

Typ varannan kommentar: För söt, för syrlig, för blaskig, för mycket smak, mindre smak än förra, mer smak än förra

Övervägande verkar det vara att dom som gillade den gamla inte gillar den nya, medan dom som inte gillade den gamla gillar den nya.

Tillhör själv den senare kategorin; gillade inte den gamla alls (smakade knappt något öht, bara lite sött med en besk eftersmak) medans den nya är fullt drickbar i brist på Pepsi Max.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Så länge den är riktigt kall så smakar den nya ungefär lika bra som den gamla, men har glaset stått en stund i rumstemperatur så smakar den nya klart sämre/blaskigare.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Blaskigare än den förra och med citrus-smak. Fungerar nog kall på sommaren men var ingen höjdare som vanlig dryck längre som den förra var. Går numera all-in på sodastream ist!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Övervägande verkar det vara att dom som gillade den gamla inte gillar den nya, medan dom som inte gillade den gamla gillar den nya.

Tillhör själv den senare kategorin; gillade inte den gamla alls (smakade knappt något öht, bara lite sött med en besk eftersmak) medans den nya är fullt drickbar i brist på Pepsi Max.

Ja det kan vara så, av folk som dricker läsk kände jag faktiskt ingen som gillade gamla zero. Nu vet ju folk som köper den, själv inräknat.

Måste dock vara kall som fan, råkar ett glas vara framme 30min så går det inte att dricka.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har fått gå från Gamla Coca Cola Zero till Pepsi Max för att den nya inte smakar något! Eftersmaken bara försvinner och är inte lika god! :/
Älskade den äldre som tusan!

Gått från Sockerläsk till Zero och det tog ett tag att vänja sig!

TRÅKIGT :/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Lite för mycket parfymsmak på nya om den är rumstempererad

Permalänk
Medlem

Jag har varit en stor konsument på både Cola Zero och Pepsi max.. Men nya Zero är katastrof, både den och light går bort direkt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag och sambo upplevde nya som blaskigare och mer artificiell som välkyld. Tråkigt.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag testade den igår, tänkte utsätta Jonas och Kenneth för blindtest idag men är nyfiken på vad ni som hunnit testa tycker också?

Gjorde blindtest förra veckan och tyckte den var bra mycket bättre än förra versionen. Smakade mer ren cola.
5/5

Förstår inte varför folk gnäller. Men förändring är kanske skrämmande?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av griid:

Gjorde blindtest förra veckan och tyckte den var bra mycket bättre än förra versionen. Smakade mer ren cola.
5/5

Förstår inte varför folk gnäller. Men förändring är kanske skrämmande?

För mig handlar det mest om att jag inte gillar vanlig Cola, så att den här smakar mer likt det är, i min mun, ett nerköp

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av griid:

Gjorde blindtest förra veckan och tyckte den var bra mycket bättre än förra versionen. Smakade mer ren cola.
5/5

Förstår inte varför folk gnäller. Men förändring är kanske skrämmande?

Jag tycker också den nya var bättre, men då gillar jag inte aspartamsmaken i förra eller övriga Light-drycker.

Permalänk
Medlem

Gjorde ett blindtest i helgen, och den gamla smakade rent ut sagt skit enligt mig. Den nya var bättre.

Men det bör nämnas att jag föredrar pepsi max

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Avstängd

Pizzabudet "bjöd på" två cola zero i helgen då pizzan var fyra timmar försenad (så totalt 5,5 timmar från beställning till leverans) på grund av trafiken (yeah right), och jag fick en gammal och en ny så jag tänkte jämföra lite, och tänk på att jag hatar läsk med sötningsmedel men dricker en del vanlig cola.

Smakade den nya först och den var väl ungefär som jag förväntade mig, både något blaskig och överdrivet söt. Sen smakade jag den äldre varianten och den var ännu sötare men i övrigt kändes den rätt lik. Dock känns det som sötman gör att den inte riktigt kändes lika blaskig. Växlade lite fram och tillbaka och sötningsmedelssmaken är definitivt mer framträdande på den gamla varianten, men båda har den, och det samma gäller eftersmaken. Om valet stod mellan dessa två hade jag absolut föredragit den nyare, men jag hade ändå hellre tagit i princip vilken läsk som helst med vanligt socker.

Permalänk
Medlem

Saknar den gamla nu när den nya har varit ute ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Pizzabudet "bjöd på" två cola zero i helgen då pizzan var fyra timmar försenad (så totalt 5,5 timmar från beställning till leverans) på grund av trafiken (yeah right)

Hoppas dom bjöd på pizzan med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vad va den nya smaken? Vatten har jag druckit i många år , synd på en annars helt okej cola dryck.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Gamla Cola Zero var nästan den enda läsken jag köpte. Körde blindtest på den gamla och nya och jag föredrog faktiskt den nya då. Så det var ju tur. Bara fortsätta köpa Cola Zero och glömma detta då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Provade en häromdagen, och det är väl inget jag köper igen. Det smakar inte direkt nyttigt.

I Japan "råkade" jag köpa en cola med grön etikett, var nyfiken och ville prova någonting nytt som inte fanns hemma än. Men den var vedervärdig. Det var tydligen med smak av sjögräs (vilket är en stor hit där) så importera den om du vill "smaka nyttigt".

Permalänk
Medlem

Provat den nya nu och märkte ingen större skillnad, om nåt gillar jag den lite mer kanske. Tumme upp i slutbetyg.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

För mig e den nu drickbar vilket jag inte ansåg den tidigare men kan ju också bero på att jag ny skall undvika den vanliga då jag fått typ2 diabetes. Så kanske skiljer lite i tankesätt med som kan påverka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levandebild:

I Japan "råkade" jag köpa en cola med grön etikett, var nyfiken och ville prova någonting nytt som inte fanns hemma än. Men den var vedervärdig. Det var tydligen med smak av sjögräs (vilket är en stor hit där) så importera den om du vill "smaka nyttigt".

Fortfarande cola, så en sorts gift.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Hoppas dom bjöd på pizzan med.

Nej jag blev ganska sur faktiskt. Det var inte bara försening utan jag fick gå ut på gatan halv elva på kvällen och guida chauffören i typ tjugo minuter då han inte hittade min adress. Hur svårt är det att använda Google Maps, min adress är inte konstig på något sätt? Jag åt inte pizzorna heller för jag litar inte på att exempelvis kall mortadella eller burrata på en varm pizza håller sig så fräsch i en bil i tre-fyra timmar. Foodora bad om ursäkt och gav mig en hundring i rabattkupong, men "restaurangen har inte bekräftat att de hade så stora förseningar". Riktigt synd för de var de bästa neapolitanska pizzorna i stan.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Pizzabudet "bjöd på" två cola zero i helgen då pizzan var fyra timmar försenad (så totalt 5,5 timmar från beställning till leverans) på grund av trafiken (yeah right), och jag fick en gammal och en ny så jag tänkte jämföra lite, och tänk på att jag hatar läsk med sötningsmedel men dricker en del vanlig cola.

Pizzabudet hade väl sett Ingo-reklamen. Eller kanske till och med var det han från reklamen.

För min del tycker jag bägge Cola Zero-varianterna är OK, drickbara, men ingen av dem god. Men passar bättre än Pepsi till mat då Pepsi har sötare smak.

Bäst för min del, av sockerfria, är väl Dr Pepper Light och Pepsi Max Lime. Premier Cola Zero ka ju vara bra, måste pröva den.