Permalänk
Medlem

Personlig tränare

Ja hej!
Jag tänkte skapa en tråd om Personliga tränare. Vad kostar en sådan? Och har "fattiga" studenter råd med en sådan vid behov? Jag ska inte ljuga.. Jag har tränat för många många år sen, men tappat "greppet" på saken. Skulle gärna vilja återkomma till det igen. Men känns som jag inte hittar mig i det längre. Så.. Vad är eran erfarenhet med en personlig tränare? Vad kostar det i månaden för oss i medelklassen? E de värt att lägga pengar på en?

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Finns en spännig typ på YT som aldrig har tröja på sig. Han är extremt kunnig.

Vad ska du med en personlig tränare till? Nån som tjatar på dig eller lär dig?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Finns en spännig typ på YT som aldrig har tröja på sig. Han är extremt kunnig.

Vad ska du med en personlig tränare till? Nån som tjatar på dig eller lär dig?

Mer någon som Tjatar/Lär och taggar till. Sen jag förlorat min kvinna i en bilkrasch har jag inte kunnat hitta mig själv. Men nu har det gått ett bra tag och jag vill återkomma på gamla rätta spåret igen. All stress/Depression har rensat mina tankar rejält. Känner mig som en nybörjare på många saker i livet!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

En PT brukar ju kosta runt 800-1200 kronor per pass..

Man som ovan skriver så kommer man ju långt med youtube, ex athlean x och jeremy ethier.
Sen är det ju vettigt att träna med en vän för att hjälpas åt att se om man har relativt rätt teknik.

Permalänk
Medlem

Jag har kört det tidigare via SATS när jag behövde rehabträna och tyckte det var bra med någon som kunde hjälpa mig med hur jag skulle träna utan att skada mig när jag gick från 0. Kostnaden på SATS beror ju på hur erfaren personen är men för mig kostade det 700-800 kr/timme beroende på hur många timmar jag förköpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Mer någon som Tjatar/Lär och taggar till. Sen jag förlorat min kvinna i en bilkrasch har jag inte kunnat hitta mig själv. Men nu har det gått ett bra tag och jag vill återkomma på gamla rätta spåret igen. All stress/Depression har rensat mina tankar rejält. Känner mig som en nybörjare på många saker i livet!

Kanske finns nån polare som vill hänga med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kanske finns nån polare som vill hänga med?

Kanske det finns. Men jag vill helst klara mig på egenhand.. "stolthet" u know. Sen skäms jag lite att jag gick ner så pass mycket under jorden. Men o andra sidan vill ingen stå där o behöva lära känna igen sin egna flickvän framför polisen för att bekräfta att det är hon efter den brutala kraschen hon varit med om. Men men, ska inte gå in på detaljer. Jag vill bara återuppbygga mig själv igen. Ni har förmodligen rätt, finns säkerligen massa med tips där ute. Men jag har alltid varit en sådan individ där jag behöver en rejäl spark för att gå igång...

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Kanske ska du testa crossfit? Många "boxar" som de kallas (i stället för gym) styrketränar i grupp om 5-10 pers med instruktör närvarande. Det blir nästan som ett PT-pass fast med fler närvarande. Många boxar har sådana medlemsskap för 7-900kr i månaden så det blir ju bra mycket billigare än gym med PT. Brukar även bli lite gruppkänsla så man peppar varandra. Finns säkert nybörjargrupper om du har en box nära dig.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Kanske ska du testa crossfit? Många "boxar" som de kallas (i stället för gym) styrketränar i grupp om 5-10 pers med instruktör närvarande. Det blir nästan som ett PT-pass fast med fler närvarande. Många boxar har sådana medlemsskap för 7-900kr i månaden så det blir ju bra mycket billigare än gym med PT. Brukar även bli lite gruppkänsla så man peppar varandra. Finns säkert nybörjargrupper om du har en box nära dig.

Det lät intressant. Inte tänkt på det. Förresten, jag tänker inte alls. Men well. Tack för tipset, som resterande ovan. Men detta ska jag kolla upp. Sen självklart handlar det säkert om vart man bor, vilken region. Om lilla Kalm... har det då blir jag glad.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till ett gym/träningsanläggning med träningspass typ gympa och liknande så rekommenderar jag det varmt. Då får man billig instruktion och motiveras av att göra det i grupp men man behöver inte bry sig om att "prestera" för de andra som är där för de känner inte en och vill inte lära känna en heller. Är du student i Lund så rekommenderar jag varmt Gerdahallen som har rabatt för studenter, extremt bra utbud av instruktörsledda träningspass av olika slag. Friskis och svettis ska också vara bra vad bekanta och kollegor har sagt, men det är ju oftare snyggare träningssällskap att titta på om man är på ett studentgym om man inspireras av sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Har du tillgång till ett gym/träningsanläggning med träningspass typ gympa och liknande så rekommenderar jag det varmt. Då får man billig instruktion och motiveras av att göra det i grupp men man behöver inte bry sig om att "prestera" för de andra som är där för de känner inte en och vill inte lära känna en heller. Är du student i Lund så rekommenderar jag varmt Gerdahallen som har rabatt för studenter, extremt bra utbud av instruktörsledda träningspass av olika slag. Friskis och svettis ska också vara bra vad bekanta och kollegor har sagt, men det är ju oftare snyggare träningssällskap att titta på om man är på ett studentgym om man inspireras av sånt

Ska kolla upp det. Fan ni lyser upp mig grabbar/Tjejer. Blir glad. Tack så mycket för alla svaren.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Mer någon som Tjatar/Lär och taggar till. Sen jag förlorat min kvinna i en bilkrasch har jag inte kunnat hitta mig själv. Men nu har det gått ett bra tag och jag vill återkomma på gamla rätta spåret igen. All stress/Depression har rensat mina tankar rejält. Känner mig som en nybörjare på många saker i livet!

Trist att höra!

Gruppträning är ju inte alls dumt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ta inte första bästa bara. Även fast man förväntar sig att personen ska ha bra koll så är inte läget så alla gånger...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

PT är överskattat enligt mig. Finns många som kallar sig för PT som gått en helgutbildning någonstans och får ett fint diplom och kan därefter kalla sig för PT eller träningscoach. Det betyder nada.

Mitt tips är att du söker dig till närmaste atletklubb. Där finns det folk som kommer vilja hjälpa dig och dom kommer göra det gratis för dom älskar det dom håller på med och brinner för sin sport, vare sig det är tyngdlyftning, styrkelyft, eller crossfit. Du kommer lära dig knäböj, marklyft, bänkpress, och andra basövningar som egentligen räcker för att träna hela kroppen. Många atletklubbar har även någon form av organiserad träning för nybörjare typ en gång i veckan eller så där man kan få tekniktips, hjälp, osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare