Musik/Hörlurar Köpt Sony WH-1000XM4

Permalänk
Medlem

Musik/Hörlurar Köpt Sony WH-1000XM4

Hej jag har nyligen köpt en av dom bästa brusreducerande Hörlurar Sony Wh-1000XM4.

Jag är super nöjd etc med dom otroligt bra bas och ljud och den sitter suveränt bra på öronen etc.

Extremt lätt hanterliga hörlurar för att vara trådlösa hörlurar med. Stänger all brus och oljud helt fantastiskt bra.

Men jag kommer nu till min fråga och till det tråkiga.
Det gick att byta låt framåt och bakåt först men när jag hade använt dom ett tag slutade det att funka Touch kontrollen?? Att byta låt framåt och bakåt går bara att höja volymen .

På något vis så funkar inte touch kontrollen optimalt på hörlurarna det går endast att höja volyme, men inte att byta låt och att, spola fram till nästa låt eller spola tillbaka till före gående låt ??

Jag vet att man ska ladda ner Headphone appen på mobilen som man kan reglera volym , byta låt pausa etc. Där också.

Det går endast att byta Låt via Headphone appen eller via reglaget på mobilen.

Men inte på Touch knappen på hörlurs kåpan på Höger sida??

Det funkar men lite störande och tråkigt att inte kunna använda Touch kontroll knappen på Hörlurarna .

Någon som vet vad det beror på och har samma problem??

Funderar på att skaffa andra hörlurar om jag inte får ordning på detta?? 🤔🙂

Typ Plantronics BackBeat Pro 2 eller Bose QuietComfort 35 II som också tydligen ska vara en av dom bästa hörlurarna just nu. Som har vunnit i Bäst i Test med.

Kanske Touch kontrollen funkar bättre på dom ??

Det är inte så att Appen inte funkar tillsammans med Touch kontrollen på slagen??

Vet ni om det kanske är bättre att ta bort Headphone appen och bara köra via bluetooth och mobilen och hörlurarna då kanske funkar??

Förutom detta är jag otroligt nöjd med mina
Hörlurar Köpt Sony WH-1000xm4.

Tänkte först att köpa Plantronics BackBeat Pro 2 eller Bose QuietComfort 35 II,

men blev Sony WH-100XM4 dessa hörlurar hade dels fått mest röster och vunnit i Bäst i Test. Sö blev dessa.

Men synd bara detta med Touch kontrollen med att inte går att byta låt eller spola fram och bakåt. Det är ett stor Minus från min sida .

Hade jag vetat detta innan jag köpte dessa hörlurar ,

hade valet blivit att köpa Plantronics BackBeat Pro 2 eller Bose QuietComfort 35 II, istället helt klart.

Tack för Svar. Mvh Jerry24. 🙂😃☝👍

Permalänk
Medlem

Klart det ska gå att byta låt. Testat att ta bort som bluetooth enhet och lägga till den igen?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Man ska tydligen kunna göra en "hard reset" genom att öppna ena luren och koppla ur batteriet ett tag.

Själv använder jag inte touch-panelen då jag ogillar kontroller som inte har någon typ av feedback.

Permalänk
Medlem

Vet inget om svaret på din fråga, men måste säga att det var en av de mest svårlästa frågor jag någonsin läst. Varför skriver du varje sak 3-4 gånger?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://...

Prova gör en reset på den. Fungerar inte det känns det som något med hårdvaran är fel. Du har ju garanti på dom fortfarande.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Köpt Sony WH-1000XM4

Ok. Tack för allt svar. Ja ska testa era tips om det går få igen den Toouch Kontrollen bra igen.

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för allt svar. Ja ska testa era tips om det går få igen den Toouch Kontrollen bra igen.

Permalänk
Medlem

Köpt sony WH-1000xm4.

Jerry 24/
Nej det blir fan att köpa andra hörlurar som är pålitliga . Detta är störande ju.

Jag provade allt tog ur batteriet och satte i igen . Jag avinstallersde Headphones appen , jag provade att bara köra på Blutooth etc men inget av detta funkade ju.

Fortfarande går det inte att byta låt med Touch knappen på kåpan.

Jag ska köpa mig Antingen Plantronics Back Beat Pro 2 eller Bose QuietComfort 35 II.

Lägger inte mer på att fixa hörlurarna . Jag vill att dom ska funka utmärkt när man ändå har lagt ut 3000-5000 kr på dom.
//

Vet någon av er om Plantronics Back Beat Pro 2 eller Bose Quiet Comfort 35 II om de är prisvärda hörlurar att köpa ??

Är dom bra med?
Vilken av domv är bäst köp?

Jag vet dom kan ju krångla med dom hörlurarna som det har gjort med mina Sony Hörlurar här nu.

Men risken att saker inte funkar är ju stor med allt man köper oavsett om det är hörlurar eller annat datorer, bilar etc el annat med.

Men jag vill ändå chansa på att köpa Antingen Bose Hörlurar eller Plantronics. Dom verkar bra .

Jag kan lika gärna ha tur att dom funkar fel fritt.
..

Jag kom att tänka på en sak .? Vet någon detta.

Kan det ha med att göra att jag har en Samsung Galaxy S10 e android mobil

Dett är ju Sony Hörlurar kanske dom inte är kompitabla funkar bra, med min mobil , varken med Headphone appen eller Hörlurarna???

Men hörlurarna funkar ju musiken hörs bra etc sp borde inte vara det. Men eftersom inte går att byta låt etc funkar inte hörlurarna helt optimalt ändå.

Tack för svar mvh. Jerry 24. 🌿👍

Permalänk

Förresten, vad blev det för högtalare som din förra tråd handlade om?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem och detta var min lösning :)

Jag hade exakt samma problem med mina XM4:or och visste inte vad jag skulle ta mig till, o då du testat massa saker som att ta ut batteriet så behövde aldrig jag göra det då jag ju redan visste det inte fungerade.
Jag vet inte exakt vad av det jag gjorde som löste det, men det jag gjorde var att stänga av dem, "glömma" Bluetooth connectionen, alltså på samsung telefon som jag har, att klicka på "avbryt sammankoppling". Sedan hålla inne knappen på hörlurarna för att sätta på dem, så den säger "Bluetooth pairing" och sedan klickade jag på "WH-1000XM4" i bluetooth inställningarna för o lägga till den igen.
Efter det frågade den om jag ville lägga till google assistent. Jag svarade ja och klickade på alla "ja" rutor som fanns där de frågade om tillstånd för olika saker, (inkluderat den där det står att jag tillåter google assistent att läsa känslig information (notiser) även när telefonen inte är upplåst). Jag minns att jag första gången fyllde i nej på den, och tänker att det kanske var en anledning till att mina hörlurar som då var kopplade till google assistent inte kunde ändra musiken eftersom den där lilla instrumentpanelen på telefonen där man kan pausa o spola framåt på spotify musik faktiskt ligger i aviseringsfältet.
Vet ej om det var därför, men jag fyllde iaf i ja på alla såna frågor, o sen när ja startade musiken igen så funkade plötsligt allt. Jag kan spola fram och bak och pausa med hjälp av mina hörlurar vare sig mobilen är inne eller låst. )
Så testa att helt enkelt resetta bluetooth connectionen o sen göra d ja gjorde <3