Laptop obrukbar pga Mullvad VPN - Snälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Laptop obrukbar pga Mullvad VPN - Snälla hjälp mig!

Tjena!

Jag har använt mullvad VPN i ett par månader.
Men nu har mitt abonnemang gått ut.
Och det skapar ett väldigt stort problem!

Av någon anledning så har min internetåtkomst blivit helt strypt av Mullvad, såvida jag inte är uppkopplad mot deras servrar.
Men IOM att abonnemanget har tagit slut, så kan jag ju såklart inte koppla upp mig mot deras servrar.

Men även om jag avslutar mullvad eller avinstallerar mullvad så är internetåtkomsten fortfarande helt strypt.

Datorn har inga problem med anslutningen till det lokala nätverket, varken via Wi-Fi eller med kabel.

Men så fort jag försöker göra något som kräver internetåtkomst beter sig datorn som om jag inte skulle vara uppkopplad till ett nätverk med internetanslutning.

Och alla andra enheter som är anslutna till mitt nätverk fungerar som det ska.

Jag har försökt googla hur mycket som helst, och testat en massa olika lösningar, men jag lyckas inte lösa det.

Vet ni vad som skulle kunna orsaka strypningen av internetåtkomsten?
Även om mullvad är avstängt, och till och med avinstallerat?
Och hur jag ska kunna lösa detta?

Jag vill jätte jättegärna slippa att formatera om datorn, då det kommer kräva massvis med timmars extrajobb, utöver själva formateringen.

Jag skulle VERKLIGEN uppskatta er hjälp, för som datorn beter sig nu, så har jag ingen möjlighet att jobba.

Såvida jag inte köper fler månader av deras VPN-tjänst, för då kan jag ju koppla upp mig mot deras servrar, och då fungerar allt som det ska.

Det har jag behövt göra de 2 senaste månaderna bara för att kunna komma åt internet.
Men jag vill inte lägga mer pengar på deras tjänst, bara för att mitt internet ska fungera som vanligt.

Tusen tusen tack på förhand!
Mvh Emil

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk

Har du testat denna
Why can’t I use the internet after closing the Mullvad app on Windows? #
Go into the "Network & Internet settings" > "Change adapter settings" and then right-click the network adapter you use to connect to the internet and select "Properties" then double-click on "Internet Protocol version 4" and set it to "Obtain DNS server address automatically" Please make sure that you are running 2020.2 or later of our Mullvad VPN app.

Permalänk
Medlem

Har du möjligen konfigurerat att trafiken ska gå genom deras SOCKS-proxy? Den kommer du rimligen inte nå utanför deras nätverk. Alla andra inställningar borde försvinna när du avinstallerar deras klient skulle jag tro.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk