Misslyckad systemåterställning på Mac Mini

Permalänk
Medlem

Misslyckad systemåterställning på Mac Mini

Har kört Catalina på en Mac Mini 2012 utan bekymmer men i samband med en återställning gick något fel och nu går det inte installera om systemet. Har testat återställa systemet via Time Machine från en iMac 2013 som också kör Catalina. Återställning satte igång men avbröts med ett allmänt felmeddelande. Har testat att installera både Catalina och Mojave från USB men bägge installationerna avbryts halvvägs med ganska intetsägande meddelanden. Har testat en Internet Recovery men går inte mer än första stegen innan det avbryts.

Min fråga är om det finns något idiotsäkert sätt att lösa installationen på? Det sägs ju att Mac "just works", men när det inte fungerar känns det som att vara med i en bok av Kafka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Har kört Catalina på en Mac Mini 2012 utan bekymmer men i samband med en återställning gick något fel och nu går det inte installera om systemet. Har testat återställa systemet via Time Machine från en iMac 2013 som också kör Catalina. Återställning satte igång men avbröts med ett allmänt felmeddelande. Har testat att installera både Catalina och Mojave från USB men bägge installationerna avbryts halvvägs med ganska intetsägande meddelanden. Har testat en Internet Recovery men går inte mer än första stegen innan det avbryts.

Min fråga är om det finns något idiotsäkert sätt att lösa installationen på? Det sägs ju att Mac "just works", men när det inte fungerar känns det som att vara med i en bok av Kafka..

Vad är dessa intetsägande felmeddelandena?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vad är dessa intetsägande felmeddelandena?

Typ "Installationen misslyckades, starta om datorn." Skrev första inlägget med mobilen när jag inte var hemmavid och mindes inte exakta texten.

Permalänk
Medlem

@Dockland
Slutade med att jag gjorde en internetåterställning tillbaka till Mountain Lion, från detta gick det uppgradera via nedladdad dmg-fil till El Capitain och sista steget var internetåterställning som lät datorn ta steget upp till Catalina. Allt detta fungerade hur problem.