Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av nidas:

de hade med min älskade 430, får väl dock lov att hålla med om att dacen inte är lysande i den, långt ifrån kass.. men i prisklassen.. njae..

Sen är det ju ens egna öron som räknas, inte vad andra på internet tycker
Gillar man det men hör, all good!

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Sen är det ju ens egna öron som räknas, inte vad andra på internet tycker
Gillar man det men hör, all good!

hehe jag gillar garanterat den, men dac biten har stått på möjlig att uppgradera i framtiden ett tag

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hör med denna säljare på Ebay. Har gjort custom till mig tidigare.
https://www.ebay.com/str/jiangzhan2012

Edit: Eller fixa mtrl be någon löda, jag avstår dock har typ 10 lödprojekt liggandes och löda 4-pin på 3,5mm var rätt pilligt senast.

Eller Ebay färdig
https://www.ebay.com/itm/8Cores-Silver-Plated-4-4mm-Balanced-...

Nice, ska kolla närmare
Jag löder själv varje arbetsdag så det är inga problem, men att köpa vettiga kontakter och kabel i små mängder kan snabbt bli kostsamt det också och framförallt leveranstid om det inte finns i närheten. Så ibland är det ju bekvämt om det redan fanns färdigt

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

apropå rör har någon hittat någon billig och prisvärd rörtestare?

Typ sådana här jag syftar på. Nu så är ju de ryska rören jag kör med så billiga så det är väl en tveksam investering men ändå https://www.ebay.com/itm/Vintage-Hickok-534A-Tube-Tester-Anal...

I wish. Affärside: nyproducera rörtestare?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mebbot:

Nice, ska kolla närmare
Jag löder själv varje arbetsdag så det är inga problem, men att köpa vettiga kontakter och kabel i små mängder kan snabbt bli kostsamt det också och framförallt leveranstid om det inte finns i närheten. Så ibland är det ju bekvämt om det redan fanns färdigt

DIY mtrl var ju väldigt billigt innan postens Kina-avgifter infördes. Kontakter för 10-20kr inkl frakt från Kina. Nu är det inte lika kul längre.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

DIY mtrl var ju väldigt billigt innan postens Kina-avgifter infördes. Kontakter för 10-20kr inkl frakt från Kina. Nu är det inte lika kul längre.

Nej precis, köper man bulk för tillverkning så visst, kan vara okej, men inte för en stycke, och alla delar skickas från olika som dubblar eller tripplar kostnaderna för delar till en sladd så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hämtade ut mina DT770 Pro idag är riktigt nöjd med dem, men min Epos GSX300 är lite vek.
Så vad skall jag köra för AMP istället?

Har ett Xonar DGX liggandes, hur är AMP'en på det jämnfört med GSX300?

DGX har rätt klen amp, har ett sånt i ett skåp, lät mycket bättre på linjenivå än vad det mäktade med över lurutgången. Tror att moderna moderkort av den lite bättre sorten har mer kraftfull amp direkt i moderkortet än vad DGX har.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ürkel:

Någon som har bra koll på tuber? 6SN7 tuben i min Darkvoice har slutat glöda och får noll ljud.
Tänkte felsöka antingen tuben eller sockeln(?) som tuben sitter i men har noll koll på vad jag ska leta efter. En snubbe på reddit bad mig kolla tube pinout men vet inte ens vad märket är på den men det kanske är samma pinout på alla 6SN7? Det är iaf en sovjetisk/rysk tub då det står OTK på den plus att det inte står 6SN7 utan 6H8C vilket borde vara samma typ av tub, kyrilliska alfabetet osv.

Uppskattar all hjälp

Mät spänningen över glödtråden, finns det spänning men den inte glöder är det fel på röret men är det spänningslöst är bör du leta vidare.
Ben 7-8, röret ska ha 6.3 V 600mA nominellt.

Datablad
http://www.tubezone.net/pdf/6sn7.pdf

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det ligger en Audiovalve Solaris ute på Auktionsgruppen. Nuvarande bud är på 10 000 kr. Den kostar 60 000 kr ny. Det är ett demoex från en nedlagd hifiaffär. Den är väldigt flexibel och kan driva vad som helst. Dynamiska, planar, elektrostater, högtalare, dac, preamp, phono preamp för skivspelare. En universalförstärkare för den som vill ha det bästa. Auktionen går ut i morgon vid lunchtid.

https://www.auktionsgruppen.se/Objekt.aspx?i=24567

Inte min annons och jag har inget med AG att göra, men en unik chans för den intresserade.

Tillägg
Permalänk
Medlem

Alternativ till eBay

Skrivet av Mumu55:

DIY mtrl var ju väldigt billigt innan postens Kina-avgifter infördes. Kontakter för 10-20kr inkl frakt från Kina. Nu är det inte lika kul längre.

Stämmer att Postnord införde tulldeklarering för import från länder utanför EU för ca tre år sedan, så det läggs på tull på 75 kr eller 125 kr (gräns på 1700 kr varuvärde) samt 25% moms.

Detta gäller alltså om man beställer från t.ex. eBay, Alibaba eller Amazon. Däremot slipper man denna avgift (ingår redan i priset!?) vid beställning från Wish. Dessutom har ju Amazon.se börjat leverera fraktfritt många av sina varor vid sammanlagd beställning för minst 229 kr, och då levereras det ofta från Sverige, Tyskland eller Frankrike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mät spänningen över glödtråden, finns det spänning men den inte glöder är det fel på röret men är det spänningslöst är bör du leta vidare.
Ben 7-8, röret ska ha 6.3 V 600mA nominellt.
https://www.jj-electronic.com/images/stories/product/preamplifying_tubes/6sn7/6sn7_a_popis_001_v.jpg
Datablad
http://www.tubezone.net/pdf/6sn7.pdf

Med andra ord ska jag slå på förstärkaren och mäta i tubsockeln där ben 7 och 8 sitter?
Har inte särksilt bra koll på detta eller el öht så det är därför jag frågar

Edit: Tror dock faktiskt att tuben är paj för jag mätte ohm med multimetern på tubens ben 7 och 8 och då visade multimetern samma som om jag inte gjorde någonting alls med mätpinnarna.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Fyndjägare

Ok jag har eventuellt äntligen fått till Spotify uppspelning via WASAPI och förhoppningsvis bitperfect. Spelar upp med KODI + Spotify Add-on och Audio Output WASAPI. Får ett litet klick mellan låtarna via min Hegel DAC. Ska testa med fler DAC:ar sen.

Skrev en liten instruktion om någon vill testa. Jämför gärna med vanliga Spotify programmet som alltid kör Directsound och därmed bör resampla signalen via windows mixern.

Hela idén med detta är att få bättre ljud i Spotify genom att kringgå Windows mixern.

Spotify WASAPI playback KODI 19.0 on Windows 10
1. Dowload Kodi for Windows https://kodi.tv/download
2. Install Kodi.
3. Download this Spotify add-on, works with Kodi v19.0 https://github.com/Elkropac/plugin.audio.spotify. Click green "Code" button, choose "Download ZIP".
4. Launch Kodi application on your computer, then click "Add-ons" > Add on icon > Install from a zip file, then navigate to the folder where you downloaded the repository zip and select plugin.audio.spotify-master.zip
5. Choose to allow Add-ons from Unknows sources in Kodi.
6. Right click the Spotify add-on in Kodi and choose Settings.
7. Input Spotify user name and password (probably requires Spotify subscription).
8. Navigate to Kodi Audio Settings -> Settings/System/Audio.
9. Change audio output device to your DAC/Soundcard with "WASAPI:xxx" in the device name (XXX=your audio device). Do not use any of the DirectSound options.
10. Open Spotify Add-on.
11. Play music.

In Settings/System/Audio: Click "Advanced" bottom left corner. Output configuration can be switched between Fixed / Best Match / Optimized. Not sure if any of these breaks the bitperfect chain. More info here on Kodi Audio settings https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio

Ett tecken på att det fungerar är att du inte kan justera volymen i Windows längre då mixern är förbikopplad.

Bjuder på en skön låt också för den som vill leta i bilden

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av mikaelm:

Inget illa om Sennheiser, jag har många av deras lurar själv - men det känns nästan som denna forumtråd är sponsrad av dem då deras lurar diskuteras väldigt frekvent här.

Håller lite med men samtidigt är det ju för att HD600/650 är en relativt överkomlig HeadFi-referens som passerat mångas ägo och därför kan vara en gemensam referenspunkt när vi börjar tala ljudupplevelse.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ürkel:

Med andra ord ska jag slå på förstärkaren och mäta i tubsockeln där ben 7 och 8 sitter?
Har inte särksilt bra koll på detta eller el öht så det är därför jag frågar

Edit: Tror dock faktiskt att tuben är paj för jag mätte ohm med multimetern på tubens ben 7 och 8 och då visade multimetern samma som om jag inte gjorde någonting alls med mätpinnarna.

Nu förstår jag inte, om strömförsörjningen till röret är ok ska det vara kring 6.3V över glödtråden, går tråden av visas det troligen ändå 6-3V och är det kortslutning i röret överbelastas troligen "kretskortet" och nån säkring går sönder om den inte orkar driva på så att kortslutningen brinner av och spänningen återgår till 6.3V.
Du borde alltså ha glödspänning oavsett rörets skick om förstärkaren över huvud taget startar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ja sånt här måste du lägga upp en bildserie på!!

Ok, här kommer några bilder på modden. Bara att klicka på länkarna:

https://1drv.ms/u/s!Ap_55U2rYJrvrXaEe___jwYBQ7P1?e=SVx1Zm

https://1drv.ms/u/s!Ap_55U2rYJrvrXcJ1pFBiIQ9S64-?e=Iwczx5

https://1drv.ms/u/s!Ap_55U2rYJrvrXibIO1VhqPNgigR?e=8dYwX3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelm:

Stämmer att Postnord införde tulldeklarering för import från länder utanför EU för ca tre år sedan, så det läggs på tull på 75 kr eller 125 kr (gräns på 1700 kr varuvärde) samt 25% moms.

Detta gäller alltså om man beställer från t.ex. eBay, Alibaba eller Amazon. Däremot slipper man denna avgift (ingår redan i priset!?) vid beställning från Wish. Dessutom har ju Amazon.se börjat leverera fraktfritt många av sina varor vid sammanlagd beställning för minst 229 kr, och då levereras det ofta från Sverige, Tyskland eller Frankrike.

Ja så är det, men, när det kommer till att sourca komponenter så går både wish och amazon bort.
Och wish har jag som princip att aldrig köpa ett skit utav (bluff, båg dålig kvalité etc) och dom lägger på kostnader på varje stycksak, som är dyrare än det man köper.
Svenska amazon, varför? Dåligt utbud, skickar ändå från andra länder och kostar ändå mer än till exempel amazon.de, och dom har inte heller komponenter för egen tillverkning.
Så vill man ha ner priset på stycksaker så är ändå bulkorders från Ali billigast, men inte om man ska ha enstaka.

Edit: Amazon inom EU har inga extra avgifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mebbot:

Ja så är det, men, när det kommer till att sourca komponenter så går både wish och amazon bort.
Och wish har jag som princip att aldrig köpa ett skit utav (bluff, båg dålig kvalité etc) och dom lägger på kostnader på varje stycksak, som är dyrare än det man köper.
Svenska amazon, varför? Dåligt utbud, skickar ändå från andra länder och kostar ändå mer än till exempel amazon.de, och dom har inte heller komponenter för egen tillverkning.
Så vill man ha ner priset på stycksaker så är ändå bulkorders från Ali billigast, men inte om man ska ha enstaka.

Edit: Amazon inom EU har inga extra avgifter

Så du menar att Amazon.de och co.uk inte brukar ta ut några fraktavgifter?

När svenska Amazon lanserades i början av året, så var jag skeptisk bl.a. till deras dåliga översättningar samt att de flesta prylar ändå skickas från separata säljare i Kina, så jag antar att tull/moms tas ut.

Dock har jag beställt några ggr från dem och sluppit frakten med leverans från deras egna lager, trots att dem ibland skickat som flera försändelser från olika länder. T.ex. fattades några kronor för fraktfrittgräns, så jag beställde ett par rullar soppåsar för ~10 kr, vilka levererades separat från Tyskland medan resten av beställningen skickades från Frankrike!

Vad gäller priser och kvalitét, så brukar dem ofta vara hyfsat konkurrerbara med övriga nätleverantörer som eBay, Wish och AliExpress.

Vad gäller Wish, så kan jag hålla med dig om att dem är ganska speciella; t.ex. beställde jag en HDMI-switch i januari och efter en dryg månad fick jag besked från Wish att säljaren inte kunde leverera. Jag fick då välja en motsvarande ersättningsvara, som tydligen skickades då jag fick kollinummer och kunde spåra att den registrerats inlämnad till kinesiska posten - men sedan hände inget mer. Efter att jag kontaktat Wish kundtjänst, så fick jag summan återbetald, varvid jag sedan beställde från en annan säljare, och denna gång gick allt problemfritt. Stämmer också att deras prissättning är vilda western, då dem har olika rabattkoder hela tiden, som utlovar upp till 50%, men vid beställning dras 5-10%, och när summan sedan dras från mitt kort är det inte heller alltid samma som står på orderbekräftelsen.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Deepy:

Det ligger en Audiovalve Solaris ute på Auktionsgruppen. Nuvarande bud är på 10 000 kr. Den kostar 60 000 kr ny. Det är ett demoex från en nedlagd hifiaffär. Den är väldigt flexibel och kan driva vad som helst. Dynamiska, planar, elektrostater, högtalare, dac, preamp, phono preamp för skivspelare. En universalförstärkare för den som vill ha det bästa. Auktionen går ut i morgon vid lunchtid.

https://www.auktionsgruppen.se/Objekt.aspx?i=24567

Inte min annons och jag har inget med AG att göra, men en unik chans för den intresserade.

Hmm 18005kr + 3000kr slagavgift. Ej uppnått vad säljaren ville ha. Undra om det blev affär.
8st ECL85 / 6F5P rör verkar jobbigt att hålla reda på eller ersätta om något krånglar, eller tänker jag fel?
Men jag funderade en del på den ändå

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Hmm 18005kr + 3000kr slagavgift. Ej uppnått vad säljaren ville ha. Undra om det blev affär.
8st ECL85 / 6F5P rör verkar jobbigt att hålla reda på eller ersätta om något krånglar, eller tänker jag fel?
Men jag funderade en del på den ändå

Kollade på den där auktionen och det verkar som om res. pris ligger på ca: 65-75% av nypris där res. pris uppnåtts. Var sugen på en E.A.T-svarv men lade ner när jag fattade galoppen.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem

Så om reservationspriset inte uppnås så går försäljningen inte genom? Löjligt i så fall. Priserna blev ju ändå rätt höga. T.ex. 30kkr för en RP10.

Permalänk
Avstängd

Är det någon här som funderar på att hoppa på massdrop sale av Sennheiser 6xx?
https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx
Det är bra pris men både tull och moms åker man på också.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är det någon här som funderar på att hoppa på massdrop sale av Sennheiser 6xx?
https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx
Det är bra pris men både tull och moms åker man på också.

Ja jag är rätt sugen på att lägga en beställning

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zmt:

Ja jag är rätt sugen på att lägga en beställning

Jag köpte mina HD6XX för ett tag sedan, då gav jag ca 2400kr med tullavgiften. Lätt värt de pengarna, nu i efterhand. Vad får man betala idag tro? $220 plus frakten och tullavgifterna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon8870:

Jag köpte mina HD6XX för ett tag sedan, då gav jag ca 2400kr med tullavgiften. Lätt värt de pengarna, nu i efterhand. Vad får man betala idag tro? $220 plus frakten och tullavgifterna?

Frakten är på noll.
Edit: Whops, var visst 15 USD

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jag köpte mina HD6XX för ett tag sedan, då gav jag ca 2400kr med tullavgiften. Lätt värt de pengarna, nu i efterhand. Vad får man betala idag tro? $220 plus frakten och tullavgifterna?

Vad jag lyckas räkna om det stämmer enligt tullverketskalkylator borde priset bli ungefär det samma som du betalade

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Frakten är på noll.

Säker på att det är noll på internationell frakt?

Skrivet av Zmt:

Vad jag lyckas räkna om det stämmer enligt tullverketskalkylator borde priset bli ungefär det samma som du betalade

Då är de värda sitt pris, fast såg de hamnat på pre-order nu så dröjer lite om man beställer. Lurarna är samma som HD650 fast annan färg samt drop logga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Säker på att det är noll på internationell frakt?

Då är de värda sitt pris, fast såg de hamnat på pre-order nu så dröjer lite om man beställer. Lurarna är samma som HD650 fast annan färg samt drop logga på.

Ja leverans i sommar om man får ett par.

Glömde lägga till 15 usd i frakt då ligger dem på ~2600:- men fortfarande bra pris

Edit: vad hade du för lurar innan?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zmt:

Ja leverans i sommar om man får ett par.

Glömde lägga till 15 usd i frakt då ligger dem på ~2600:- men fortfarande bra pris

Edit: vad hade du för lurar innan?

Jepp $15 är ju inte så illa ändå. Jag har haft en uppsjö hörlurar. Började väl med en Fiio e10 till den ett par Audio Technica ATH-m50.. de lurarna är slut spelade, borde skrota dem, fast de är kvar i hyllan med andra. Sedan inte i ordning hade jag Audio Technica AD500 nått, Sennheiser Momentum 2 on ear, Beats Solo2, Koss Porta Pro, Hifiman HE-400 (sålda), Hifiman HE-4XX, Sony MDR-1a, Sony xb1000, Sennheiser 598CS, Denon AD2000, Sennheiser HD6XX. Samt några till, som ligger i underskåpet i ett vitrinskåp.
Det blir några hörlurar med åren.. speciellt när man byter upp sig på amp sidan för att kompensera osv

Permalänk
Medlem

Ett annat sätt är ju att köpa begagnat, ofta kan man då få bra priser om man vet vad man köper.

Har köpt och självrefurbat flertalet av mina lurar, förstärkare, spelare samt mina primära B/W-högtalare, vilket inte är något jag ångrar. Att dem dessutom är inspelade, gör ju inte saken sämre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är det någon här som funderar på att hoppa på massdrop sale av Sennheiser 6xx?
https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx
Det är bra pris men både tull och moms åker man på också.

Man har ju varit sugen ett tag, velat jämföra mot mina DT990's. Hur fort brukar de ta slut i massdrops stock?

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync