Permalänk
Medlem

3D Prints

Behöver ni 3D printa något?

Har en Prusa i3 MK3S och kan printa på beställning.

Filamenten jag har är Prusas egna.

Filamenten är PLA - vit eller svart.

Prissättning sker individuellt, alla projekt är olika!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kiim:

Behöver ni 3D printa något?

Har en Prusa i3 MK3S och kan printa på beställning.

Filamenten jag har är Prusas egna.

Filamenten är PLA - vit eller svart.

Prissättning sker individuellt, alla projekt är olika!

Läs hela annonsen här

Hej!

Vad behöver du av en eventuell köpare, lite specs och så eller en färdig 3d-modell?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hej!

Vad behöver du av en eventuell köpare, lite specs och så eller en färdig 3d-modell?

Färdig 3D-modell blir ju billigast för köparen. Annars kanske jag kan bistå med lite design-hjälp men då jag studerar kan det bli svårt för mig att lägga tiden på det. Men är de inga komplicerade grejer så kan man ju säkert komma fram till någon lösning

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Vad är storleken som man kan prints? Så man vet vad kan man få i en bit och ska man räkna att skarva

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Vad är storleken som man kan prints? Så man vet vad kan man få i en bit och ska man räkna att skarva

Print area enligt Prusas hemsida är 250 × 210 × 210 mm

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Print area enligt Prusas hemsida är 250 × 210 × 210 mm

Fungerar det att Limma det ihop med snabblim? Eller kommer det smälta? Vad är det för temperatur denna plast klarar av

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Fungerar det att Limma det ihop med snabblim? Eller kommer det smälta? Vad är det för temperatur denna plast klarar av

Enligt Prusa om PLA filament.
Parts start to lose mechanical strength at temperatures over 60 °C.

Själv har jag aldrig limmat ihop delar men man har ju sett att andra limmar ihop delar.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiim:

Enligt Prusa om PLA filament.
Parts start to lose mechanical strength at temperatures over 60 °C.

Själv har jag aldrig limmat ihop delar men man har ju sett att andra limmar ihop delar.

Ok kan återkomma med stl fil senare i kväll eller imorgon på morgonen. Så får vi se om det blir något

Permalänk
Medlem

Fasen det var något jag ville ha printat för någon månad sen men nu kommer jag inte ihåg vad 🤦‍♂️

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fasen det var något jag ville ha printat för någon månad sen men nu kommer jag inte ihåg vad 🤦‍♂️

Been there! Man har ju lärt sig att samla allting i en anteckningsapp! xD

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Fungerar det att Limma det ihop med snabblim? Eller kommer det smälta? Vad är det för temperatur denna plast klarar av

Skrivet av kiim:

Enligt Prusa om PLA filament.
Parts start to lose mechanical strength at temperatures over 60 °C.

Själv har jag aldrig limmat ihop delar men man har ju sett att andra limmar ihop delar.

Hoppas det är okej att jag flikar in- PVA-lim fungerar generellt bra med PLA, många vanliga typer av trälim har PVA. Jag har använt mig av detta från clas olsson på prints med säkert 10 olika PLA-filament av olika typer och märken hittills med bra resultat. Superlim med cyanoakrylat fungerar också men de är inte alltid "snabba" med PLA utan har i min erfarenhet behövt att man har tryck på delarna ett tag.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Hoppas det är okej att jag flikar in- PVA-lim fungerar generellt bra med PLA, många vanliga typer av trälim har PVA. Jag har använt mig av detta från clas olsson på prints med säkert 10 olika PLA-filament av olika typer och märken hittills med bra resultat. Superlim med cyanoakrylat fungerar också men de är inte alltid "snabba" med PLA utan har i min erfarenhet behövt att man har tryck på delarna ett tag.

Mycket bra! Tack för informationen

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kiim:

Färdig 3D-modell blir ju billigast för köparen. Annars kanske jag kan bistå med lite design-hjälp men då jag studerar kan det bli svårt för mig att lägga tiden på det. Men är de inga komplicerade grejer så kan man ju säkert komma fram till någon lösning

Tack för svar. Finns det några bra gratis mjukvaru-alternativ för modellering?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tack för svar. Finns det några bra gratis mjukvaru-alternativ för modellering?

Du kan alltid köra sketch Up some är gratis och kan exportera till olika format bla stl som används som läst i 3d print

Permalänk
Medlem

Jag sätter alltid två 120mm fläktar på mina grafikkort. Vad kan en ram att fästa dom i kosta?
Jag tänker att själva ramen kan fästas med två buntband och fläktarna skruvas fast.

Tänker mig som denna. Som faktiskt har fäste för skruvar med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag sätter alltid två 120mm fläktar på mina grafikkort. Vad kan en ram att fästa dom i kosta?
Jag tänker att själva ramen kan fästas med två buntband och fläktarna skruvas fast.

Tänker mig som denna. Som faktiskt har fäste för skruvar med.
https://i.imgur.com/jMs0dCC.jpg

Svårt att säga utan att ha en fil att beräkna kostnaden. Har du någon stl fil som liknar det du är ute efter så kan vi kanske kolla på det.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Är det en AppleWatch hållare på bilden? Ser ju sjukt smidig ut. Hur mycket för en vit sådan inkl frakt?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag får nog avstå. 60° är lätt uppnått i itx burk så det finns ingen mening att äns försöka.

Tackar iaf för snabba och korrekta svar på mina frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av YOKYO:

Jag får nog avstå. 60° är lätt uppnått i itx burk så det finns ingen mening att äns försöka.

Tackar iaf för snabba och korrekta svar på mina frågor

Jag förstår! Hoppas du hittar alternativ som passar

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Är det en AppleWatch hållare på bilden? Ser ju sjukt smidig ut. Hur mycket för en vit sådan inkl frakt?

Precis, jag printade den till mig och tyvärr var den lite för tajt för laddaren så jag skulle nog inte rekommendera just DEN filen. Jag ska se ifall det inte finns lite bättre alternativ men kostnad beräknad på min fil: ca 50 kr plus frakt

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem

Skulle bara kommentera här att jag beställt och fått hjälp 3D print av Kiim.
Jag betalade i förskott och grejjorna kom som de skulle. Snabbt och smidigt och billigt.