Asus ROG Falchion är trådlöst mekaniskt tangentbord modell mindre

Permalänk
Asus

som det ser ut nu kommer vi göra både RED och BROWN med Nordisk layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag håller med, jag tycker Brown är så mycket bättre. Synd med fix ide om att red är bäst men gillar när åtminstone red, blue och brown finns med som alternativ.

Finns det bara röda att köpa så säljer dom ju också bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

som det ser ut nu kommer vi göra både RED och BROWN med Nordisk layout.

Toppen! Lite osäker på om det blir ett köp men jag letar efter trådlöst mekaniskt i nånstans mellan 60% till TKL med bra batteritid och ok pris. Får hålla koll på detta när reviews trillar in.

Skrivet av medbor:

Finns det bara röda att köpa så säljer dom ju också bäst

Exakt. Skewed statistics.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av medbor:

Det tror jag de flesta är...

Väldigt många gånger så kostar det inte jättemycket mer men ibland ja och oftast finns inte ens exakt samma produkt med rgb och utan rgb

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Finns ju redan 🙂 jag har ett Royal kludge RK61 med bruna cherry. Köpte det för runt 500kr på AliExpress för ca ett år sedan och det fungerar hur bra som helst

"Royal kludge" - haha! Vilka helt underbara namn kineserna kommer på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

@culliford: Kommer vara Cherry MX RED aventuellt även BROWN beroende på efterfrågan. Kommer eventuellt med fler alternativ längre fram.

Brown hade varit underbart! Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

"Royal kludge" - haha! Vilka helt underbara namn kineserna kommer på!

jajemän är en kopia på obins anne 60% skulle jag säga, men som sagt, fungerar hur bra som helst och motsvarande bräda från känt märke skulle kostat minst det dubbla.

Permalänk
Asus

@martinot: Japp, blir både RED och BROWN med Nordisk layout. Väntas börja sälja i September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

@martinot: Japp, blir både RED och BROWN med Nordisk layout. Väntas börja sälja i September.

Tack för uppdatering! Precis vad jag letat efter! Bara att sitta och uppdatera regelbundet nu då mao.

Permalänk
Asus

Tyvärr så har vi fått lite försening i tillverkninen av ROG Falchion, vi använder PBT keycaps på det här tangentbordet och det blev inte tillräckligt bra kvalitet när led belysningen lös igenom keycapsen. Så vi kommer behöva försena lanseringen till senare på året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tyvärr så har vi fått lite försening i tillverkninen av ROG Falchion, vi använder PBT keycaps på det här tangentbordet och det blev inte tillräckligt bra kvalitet när led belysningen lös igenom keycapsen. Så vi kommer behöva försena lanseringen till senare på året.

@Asus.David: Attans, får hålla mig tills dess. Har du någon info om ifall Falchion kommer använda sig av ROG RX Red-brytarna som visades upp på presentationen igår för tangentbordet ROG Strix Scope RX?

Permalänk
Asus
Skrivet av culliford:

@Asus.David: Attans, får hålla mig tills dess. Har du någon info om ifall Falchion kommer använda sig av ROG RX Red-brytarna som visades upp på presentationen igår för tangentbordet ROG Strix Scope RX?

Tja!
Inte i den utgåvan som kommer att komma nu, då är det Cherry MX Red och Brown endast.
Som det ser ut nu i planeringen är det endast Strix Scope RX som har RX brytarna men jag skulle inte bli förvånad om vi ser RX brytarna i fler modeller nästa år.

Permalänk
Medlem

Tack!

Permalänk
Medlem

Såg att Falchion nyligen fått en produktsida med mycket info: https://rog.asus.com/keyboards/keyboards/aura-rgb/rog-falchio...

@Asus.David Vet du status för detta tangentbord här i norden?
På produktsidan visas det upp fyra alternativ för brytare (Cherry MX red, brown, blue, silver). Vet du på vilka marknader dessa kommer erbjudas och om dom som vill ha nordisk layout t.ex kan välja silver-brytare?

Permalänk
Asus
Skrivet av culliford:

Såg att Falchion nyligen fått en produktsida med mycket info: https://rog.asus.com/keyboards/keyboards/aura-rgb/rog-falchio...

@Asus.David Vet du status för detta tangentbord här i norden?
På produktsidan visas det upp fyra alternativ för brytare (Cherry MX red, brown, blue, silver). Vet du på vilka marknader dessa kommer erbjudas och om dom som vill ha nordisk layout t.ex kan välja silver-brytare?

Tja! Det råder tyvärr lite brist på Cherry MX brytare så vi blev tvugna att skjuta upp lanseringen till Q1 2021.
Det kommer komma två modeller i första vågen, Red och Brown och båda med Nordisk layout.
Vi har möjlighet att göra Falchion med Silver brytare också men vi vill prioritera att leverera Red och Brown först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja! Det råder tyvärr lite brist på Cherry MX brytare så vi blev tvugna att skjuta upp lanseringen till Q1 2021.
Det kommer komma två modeller i första vågen, Red och Brown och båda med Nordisk layout.
Vi har möjlighet att göra Falchion med Silver brytare också men vi vill prioritera att leverera Red och Brown först.

Hej vet du något om när de kommer. Jag har beställt ett Brown.

Permalänk
Asus
Skrivet av DragonIVE:

Hej vet du något om när de kommer. Jag har beställt ett Brown.

Tja! Dem är under produktion och bör fortfarande landa nu under Februari/Mars. I och med att vi har "Chinese New Year" närmsta veckorna då fabrikerna stänger ned helt så vågar jag dock inte gissa om dem landar i Februari eller Mars.

Permalänk
Asus

Nästa vecka landar första leveransen i Sverige, Röda och Bruna brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Nästa vecka landar första leveransen i Sverige, Röda och Bruna brytare.

Stavas förseningen ’ever given’?

Permalänk
Asus
Skrivet av medbor:

Stavas förseningen ’ever given’?

haha, det skulle man kunna tro. Vi har nog en del som har försenats pga av det men just den första leveransen flögs in med flyg.

Permalänk
Asus

nu finns Falchion hos svenska ÅF