Permalänk
Medlem

Rc bilar m.m

Halloj,
Jag sitter med en massa RC prylar som min son inte längre vill köra med då vi bytat hobby till Simracing och tänkte mest höra om någon är intresserad eller om någon vet ett bra ställe att sälja av allt på?

Jag vet inte hur man postar fler bilder här så jag la upp dom på Imgur istället.

Kan givetvis ta fler bilder om de e nån som önskar det.

Det jag säljer är:
Bilder på allt

Tekno EB 4
Hobbywing 5.5, ESC m.m
Digital servo
Massor av drev, kränghämmare m.m

Xray XB4
Hobbywing 5.5, ESC m.m
Digitalt servo
Massor av drev, kränghämmare m.m

Xray XB2
utan el.

Och en Team ass Shortcourse lekbil.
Hobbywing shortcourse kit i den, går som ett skott.

Massor av oljor till dämpare och diffar, och en del hjul/däck.

Tre laddare och lite ackar finns med.

2 st radios. en riktigt fin Futaba T7PX nyskick, och en Futaba T4PL.

Jag har ingen aning om vad man ska ta, eller om man kan sälja allt i en packet eller måste sälja var för sig och var man ska sälja detta.

Är det något som vet och kan hjälpa så uppskattas det mkt, eller om nån är intresserad så hojta till.
Finns att nå här eller på min mail, gurrabella@gmail.com

Tack!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Blocket är ju bra för att nå ut till många, finns även lite rc grupper på facebook.

Permalänk
Medlem

rsb.se har marknadssida.

Skulle kunna vara sugen på din billigare radio om det kan vara något?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Jag är möjligen intresserad utav någon av bilarna. Har ingen vidare koll själv men försökte söka lite efter Tekno EB 4 och fick lite olika träffar. Tycker den ser ut att vara i skala 1/10 så gissar att det är modellen som heter EB410?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

rsb.se har marknadssida.

Skulle kunna vara sugen på din billigare radio om det kan vara något?

Ja tack! Jag visste att set fanns nått sånt men helt glömt av adressen.

Jag säljer gärna radion till dig.

Skrivet av Rasmus123:

Jag är möjligen intresserad utav någon av bilarna. Har ingen vidare koll själv men försökte söka lite efter Tekno EB 4 och fick lite olika träffar. Tycker den ser ut att vara i skala 1/10 så gissar att det är modellen som heter EB410?

Ja förlåt, helt riktigt är det 1/10 på bilarna. Allihopa inomhus bilar utom shortcoursen.
Teknon är den som är i bäst skick och har mest lullul.

Permalänk
Skrivet av Enditta:

Ja tack! Jag visste att set fanns nått sånt men helt glömt av adressen.

Jag säljer gärna radion till dig.

Ja förlåt, helt riktigt är det 1/10 på bilarna. Allihopa inomhus bilar utom shortcoursen.
Teknon är den som är i bäst skick och har mest lullul.

Okej, har du någon koll på när dom är inköpta?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Okej, har du någon koll på när dom är inköpta?

Ca 2-3 år sen, men do är inte körda mer än en säsong.
Stått i källaren sedan dess.

Permalänk
Skrivet av Enditta:

Ca 2-3 år sen, men do är inte körda mer än en säsong.
Stått i källaren sedan dess.

Aha, jag förstår. Borde egentligen inte köpa fler rc-prylar men om du vet ungefär vad du kan tänka dig släppa Tekno eller Xray bilarna för så ska jag fundera på det

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Aha, jag förstår. Borde egentligen inte köpa fler rc-prylar men om du vet ungefär vad du kan tänka dig släppa Tekno eller Xray bilarna för så ska jag fundera på det

Jag har faktiskt inte räknat alls eller kollat runt vad man kan få för det idag. Förstår att de el ångt ifrån nypris på begagnade RC prylar, och vågar inte ens börja räkna på vad jag lagt ut på det. 😉

Ska kolla lite efter jobb idag, återkommer.
Eller kom med bud, helst skulle jag ju vilja sälja alltihopa i ett packet. Då till ett kraftigt rabbaterat pris.

Permalänk
Skrivet av Enditta:

Jag har faktiskt inte räknat alls eller kollat runt vad man kan få för det idag. Förstår att de el ångt ifrån nypris på begagnade RC prylar, och vågar inte ens börja räkna på vad jag lagt ut på det. 😉

Ska kolla lite efter jobb idag, återkommer.
Eller kom med bud, helst skulle jag ju vilja sälja alltihopa i ett packet. Då till ett kraftigt rabbaterat pris.

Ja, det är ju fina grejer det där men radiostyrt kan ibland vara svårsålt, det fick jag själv erfara när jag försökte sälja lite quadrocopter-prylar i sommars. Tror dock att bilare är lite enklare att kränga.

Du får återkomma med vad du vill ha ungefär(kan nog inte köpa allt dock) så kanske vi kan lösa någon affär.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Ja, det är ju fina grejer det där men radiostyrt kan ibland vara svårsålt, det fick jag själv erfara när jag försökte sälja lite quadrocopter-prylar i sommars. Tror dock att bilare är lite enklare att kränga.

Du får återkomma med vad du vill ha ungefär(kan nog inte köpa allt dock) så kanske vi kan lösa någon affär.

Mm ska försöka kolla runt lite, tyvärr finns tydligen inte rsb.se mer och jag har inte facebook iheller så de är inte nått alternativ för info.

Jag hade velat ha i allafall 10k för alltihopa. (förstår att de e är mycket om du bara är intresserad av en bil)
Jag vet att där är mycket mer att plocka ut men hade gärna sluppit strulet med massa annonser och frakter osv.

Ge mig nån dag ska jag se vad bilarna kan vara värda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Ja, det är ju fina grejer det där men radiostyrt kan ibland vara svårsålt, det fick jag själv erfara när jag försökte sälja lite quadrocopter-prylar i sommars. Tror dock att bilare är lite enklare att kränga.

Du får återkomma med vad du vill ha ungefär(kan nog inte köpa allt dock) så kanske vi kan lösa någon affär.

Ok, kollat runt lite vad jag kan hitta och kommit fram till att 3500kr för EB410 är ett bra pris.
Detta är nypriserna på vad som ingår i bilarna.

Bil - 4500
ESC - 1800
Motor - 1000
Servot - 1500
transponder - 800
plus en massa kolfiber och uppgrades, hjul, motordrev osv.

XB4'an har samma el men ett något billigare servo, tar samma för den men slänger då med XB2 rullande chassit.

Sen tänkte jag mig 2500kr för den stora radion, och 800kr för den lilla. (med mottagare till båda)

1000kr för de tre batteri laddarna.(med väska och kablar)
1000kr för Shortcoursen. (sitter helt nytt ESC och motor i för 2500kr)

Ja de var väl allt.

Är du intresserad så hojta till, så kan vi fixa fler bilder o sånt.
Eller om nån annan är intresserad med såklart.

Permalänk
Skrivet av Enditta:

Ok, kollat runt lite vad jag kan hitta och kommit fram till att 3500kr för EB410 är ett bra pris.
Detta är nypriserna på vad som ingår i bilarna.

Bil - 4500
ESC - 1800
Motor - 1000
Servot - 1500
transponder - 800
plus en massa kolfiber och uppgrades, hjul, motordrev osv.

XB4'an har samma el men ett något billigare servo, tar samma för den men slänger då med XB2 rullande chassit.

Sen tänkte jag mig 2500kr för den stora radion, och 800kr för den lilla. (med mottagare till båda)

1000kr för de tre batteri laddarna.(med väska och kablar)
1000kr för Shortcoursen. (sitter helt nytt ESC och motor i för 2500kr)

Ja de var väl allt.

Är du intresserad så hojta till, så kan vi fixa fler bilder o sånt.
Eller om nån annan är intresserad med såklart.

Låter rimligt, men blir nog lite dyrt för mig i nuläget. Måste försöka hålla liv i prylarna jag redan har

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT