Permalänk

Två skärmar .

Hej!

Jag har ett stort problem som jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig med.

Jag har under en längre tid haft två skärmar kopplade till min laptop, Lenovo Thinkpad T14 Gen 1.

En skärmen har jag kopplat med hjälp av en HDMI, den andra har varit en HDMI-USBC.

Allting har fungerat prickfritt från start, det var bara att plugga in sladdarna, inga konstigheter.
Men en vacker dag så är det bara en skärm som fungerar och det är bara den skärmem som är kopplad med en HDMI-USBC, oavsett vilken skärm jag väljer. Min dator tar alltid inte emot signalerar från en HDMI.

Vad kan ha hänt?

Permalänk

Dyker skärmen / skärmarna upp under "Bildskärmar" i Enhetshanteraren när du har dem inkopplade?

Permalänk
Skrivet av jansson_101:

Dyker skärmen / skärmarna upp under "Bildskärmar" i Enhetshanteraren när du har dem inkopplade?

Nej, det tror jag inte. Om jag går in där jag tror att du menar så hittar datorn inget och trycker jag på "detect" så hittar den inget heller.

Ena skärmen, den som sitter i USBC fungerar dock hela tiden. Byter jag vilken skärm som använder sig av USBC/HDMI så funferar motsatt skärm. Men bara en hela tiden.

Permalänk
Medlem

hdmi till TV:n, fungerar det?
OM sladden dött, eller uttaget på datorn eller skärmen.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Tawen:

hdmi till TV:n, fungerar det?
OM sladden dött, eller uttaget på datorn eller skärmen.

Nej HDMI-kabeln fubgerar också om jag drar ur USBC. Det är som om UBSC tar över och bara gör en skärm tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriffer:

Nej HDMI-kabeln fubgerar också om jag drar ur USBC. Det är som om UBSC tar över och bara gör en skärm tillgänglig.

Aha

Pröva detta
Edit: om windows klickat i "disconect display typ.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |