IPhone X eller dylikt till ledsen dotter

Permalänk
Medlem

IPhone X eller dylikt till ledsen dotter

Hej på er!

Liggandes i hotellsäng pga kundbesök I Umeå fick jag precis veta att olyckan var framme och dotterns älskade iPhone X sprack ☹️ En redan dålig dag blev sämsta någonsin tydligen...

Undrar om någon här inne sitter på en iPhone X eller nyare modell som har blivit liggandes och kan tänkas säljas till rimligt pris? Gärna i så bra skick som möjligt😊

Skicka gärna PM med bilder och tänkt pris om ni har något, så tar vi det därifrån. Var gärna noggrann med beskrivningen av skicket så det inte blir en potentiell besvikelse vid evt affär. Bra bilder hjälper givetvis enormt här.

Kan betala via Swish alt, om det skulle finnas intresse, (del)betala med ett urval ur nedanstående prylar som jag tänkte sälja den dagen jag får tummen ur 😬

Grejer som har blivit över efter diverse uppgraderingsomgångar på min och grabbens burk:
* i5 7600K
* MSI Z270 Gaming Pro Carbon
* Corsair iCue 220T RGB Svart (kvitto finns)
* Corsair K57 RGB Wireless (kvitto finns)
* Kingston A1000 M.2 480Gb SSD
* Intel 500Gb SSD som har suttit i en Asus ROG 701GX bärbar (måste kolla upp modellbeteckning)
* Corsair H115i RGB Platinum AIO kylare (kvitto bör finnas)
* Prolimatech Armageddon kylare (Oldschool lite böjd för att den skulle få plats i ett mindre chassi en gång i tiden, men funkar som den ska. Oklart om den passar till 6700K men tror det?)
* Logitech G900 wireless mus (kvitto bör finnas)
* Asus ROG Chakram wireless, så gott som ny. Kvitto finns.
* Audeze Mobius hörlurar, nyskick. Kvitto finns.

Hör gärna av er om ni har något! Kollade Blocket och Tradera men har större förtroende för SweC forumet 🥰

Mvh
//J

P. S. Erbjöd dottern att få tbx sin förra Xiaomi Note 8T som jag "köpte" när hon sparade ihop till iPhonen men "då är jag hellre utan mobil"... Ska man skratta eller gråta 🤣

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv

Tjena Dryad! Har själv nyligen "uppgraderat" till iPhone 12 Mini och har en iPhone XS 64GB i gott skick som bara ligger, har inte orkat lägga ut på Blocket så detta känns ju som hittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333169:

Tjena Dryad! Har själv nyligen "uppgraderat" till iPhone 12 Mini och har en iPhone XS 64GB i gott skick som bara ligger, har inte orkat lägga ut på Blocket så detta känns ju som hittat.

Hallå! Kan du skicka PM med (bra) bilder och vad du skulle vilja ha för luren? Samt om det medföljer evt tillbehör osv? Batteristatus vore bra att veta med 😊

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen iPhone men ett gott skratt fick man iaf då jag själv sitter med en Xiaomi note 8T😂

Permalänk
Medlem

Iphone XS i princip nyskick med kartong kvitto och laddare, allt i superskick. 4000:-

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Har tyvärr ingen iPhone men ett gott skratt fick man iaf då jag själv sitter med en Xiaomi note 8T😂

Hehe hon har varit rätt nöjd med den i nästan ett år, men sen dög det inte med annat än iPhone längre 🙄

Skrivet av ottomanslap:

Iphone XS i princip nyskick med kartong kvitto och laddare, allt i superskick. 4000:-

Det kan absolut vara intressant, jag drar ett PM 👍🏻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dryad:

P. S. Erbjöd dottern att få tbx sin förra Xiaomi Note 8T som jag "köpte" när hon sparade ihop till iPhonen men "då är jag hellre utan mobil"... Ska man skratta eller gråta 🤣

Läs hela annonsen här

Varför letar du en ny mobil åt henne då om hon redan har tackat nej till en? Finns väl egentligen nästan ingen anledning överhuvudtaget till att barn ska ha mobil, men just det kan ju vara svårt att förklara för dem. Här fick du det ju serverat gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Varför letar du en ny mobil åt henne då om hon redan har tackat nej till en? Finns väl egentligen nästan ingen anledning överhuvudtaget till att barn ska ha mobil, men just det kan ju vara svårt att förklara för dem. Här fick du det ju serverat gratis!

Helt rätt, och jag är väl i princip rätt så anti hela dagens utveckling med att barn inte bara ska ha en mobil utan det ska helst vara en iPhone och då egentligen senaste modellen.. Jo tjena 💰💸💵 Men detta sagt har vi trappat upp successivt och hon kommer få betala delvis själv osv, likt hon gjorde med nuvarande lur. Och som du ser är jag inte ute efter en iPhone 12 max pro übersuper FHD max-Q RTX, utan lägger mig på en mellanvariant 😉

Men låt oss hålla tråden rent från diskussioner kring detta med barn och mobiler 😊

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt sälja Audeze Mobius för?

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Iphone XS 64gb svart inga skador 4300:- pm om intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Vad hade du tänkt sälja Audeze Mobius för?

Hej! Har inte riktigt funderat kring det (det där med tummen...), men dra ett PM med ett rimligt bud så tar vi det därifrån
Du har då ingen iPhone X-ish du vill bli av med?
//J

Permalänk
Medlem

iPhone XS 64gb svart 1,5mm repa på displayen som knappt syns 3300:-
iPhone 7 32gb svart någon repa på displayen finns 1000:-

Låda laddare medföljer

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Halvt on/off topic: Du nämner inget om att bara byta displayen på befintliga telefonen, tänkte bara kolla så du inte missat att det kan vara en möjlighet?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Halvt on/off topic: Du nämner inget om att bara byta displayen på befintliga telefonen, tänkte bara kolla så du inte missat att det kan vara en möjlighet?

Tack för det. Jag har bytt skärm på äldre iPhones tidigare, kollade proceduren och pris för att göra det på denna och det är absolut en möjlighet. Men känner lite att jag gärna slipper lägga tid på det och hittar jag en ersättningslur till ok pris så föredrar jag det, sedan får någon annan ge sig på att laga denna 😊 tiden som är begränsad med en massa annat på gång kring huset...

Permalänk
Medlem

Jag offtopicar också och drar till med en rekommendation på att skaffa Rhinoshield skärmskydd och skal så man slipper sådana här tråkigheter framåt. Telefonen blir praktiskt taget oförstörbar genom tapp och slag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

iPhone SE 64GB (2nd Generation), batterihälsa 98% 1500:-.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrk66:

iPhone SE 64GB (2nd Generation), batterihälsa 98% 1500:-.

Tack, kan vara av intresse beroende på övriga alternativ 😊

Permalänk
Medlem

Har en XS 64GB med trasig mikrofon (man hörs inte det bara brusar, man måste alltså använda headset om man ska prata med någon), men annars bra skick.
2000 kanske?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Har en svart iPhone X i 64GB. Måste kolla skicket på den då den har legat i lådan ett bra tag nu, men senaste gången jag kollade (vilket var förra månaden) låg den på 85%~ i batterihälsa och från vad jag minns så är det i väldigt bra skick. 2500?

Permalänk
Medlem
Skrivet av minefrost:

Har en svart iPhone X i 64GB. Måste kolla skicket på den då den har legat i lådan ett bra tag nu, men senaste gången jag kollade (vilket var förra månaden) låg den på 85%~ i batterihälsa och från vad jag minns så är det i väldigt bra skick. 2500?

Mycket intressant 👍🏻
Skulle du kunna skicka lite bilder via PM kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Har en XS 64GB med trasig mikrofon (man hörs inte det bara brusar, man måste alltså använda headset om man ska prata med någon), men annars bra skick.
2000 kanske?

Tack men står över på den, har inte tid eller lust att öppna och byta delar tyvärr.

Permalänk
Medlem

Det kan vara intressant med en iPhone 11 (Pro) med, om priset är rätt och den är i toppskick 👍🏻

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone Xs gold 256gb. Den har dock en spricka/linje på framsidan. Kartong, laddare och hörlurar finns.

Den kanske är intressant?

3000kr kanske är vettigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag har en iPhone Xs gold 256gb. Den har dock en spricka/linje på framsidan. Kartong, laddare och hörlurar finns.

Den kanske är intressant?

3000kr kanske är vettigt?

Det beror lite på hur det ser ut, skulle du kunna skicka några bilder via PM?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, slog till på Ottomanslaps XS. Hoppas dottern blir glad och håller den hel 😊