Apples event "Spring Loaded" direktsänds nu från Apple Park

Permalänk
Melding Plague

Apples event "Spring Loaded" direktsänds nu från Apple Park

En ny Ipad Pro och stylus-penna väntas under eventet. Det kan också bli tal om ARM-baserade Mac-datorer och nästa IOS-uppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Det får man sitta bänkad inför!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas på airtags! Ryktats om i några år nu och även nu i år, skulle underlätta min vardag enormt.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ny iPad Pro!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tar en titt när jag kommer hem. Förväntar mig inte jättemycket utan tror Apple skyndar långsamt när det gäller deras processorbyte o.s.v.

Permalänk
Medlem

Synd att ny Ipad Pro inte passar in i mina inköpsplaner, då jag vill ha en till hösten. Dåligt av Apple att inte anpassa sig till mig.

Permalänk

Vad jag hoppas på.

Bluetooth 5.2 LE Audio som är det nya trådlösa ljudöverföringen som är bättre på många sätt och vis. Mindre lagg, bättre ljud kvalite, drar mindre ström, kräver mindre bandbredd, man kan para ihop flera enheter, längre räckvidd, om detta nu inte redan kom i Bluetooth 5-0->5.1. Det kommer alltså bli enklare att koppla in sina hörlurar till det ena och andra som tvn på gymmet, sedan direkt till mobilen när det ringer. Samma sak om en polare lyssnar på något eller har ett samtal, så kommer det i framtiden bli enklare att även koppla över ljudströmmen till ens hörlurar.

iPad Pro såklart. Inte för att jag kommer köpa en själv, men det finns många som jobbar professionellt som behöver ha en sådan.
AppleTv. Men jag har hört rykten att om de kommer med en nu, så blir det en "enklare modell" med någon år gammal cpu. Om de dröjer ännu längre så kommer det en superkraftig som på allvar kan tävla om gamers emot ps5 och xbox seriex x. Såklart att denna AppleTv kommer ha sämre grafik, men det är inte alltid den konsol med bäst grafik som har vunnit.
En smartTag, gärna med Bluetooth 5.1 så man kan se riktning. Den lär garanterat inte vara så bra för oss som har androidmobiler, men jag gillar att fler använder smarttags.

Varför inte samarbeta med fler tvmärken och ha en inbyggd appletv? Det senaste kanske redan finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Hoppas på airtags! Ryktats om i några år nu och även nu i år, skulle underlätta min vardag enormt.

För oss som inte är medborgare i Apple, vad i hela världen är en "Airtag" ?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

För oss som inte är medborgare i Apple, vad i hela världen är en "Airtag" ?

Det är in princip som "Tiles Bluetooth Tracker" som du kan sätta på nycklar, i plånbok eller så som hjälper dig att hitta saker du har tappat bort. Förväntas använda UWB i iPhone för att kunna använda AR för att hitta saker som du tappat bort

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

För oss som inte är medborgare i Apple, vad i hela världen är en "Airtag" ?

Det är mojänger som du kan spåra med din telefon.

Typ:
https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/galaxy-smarttag...
https://se.tile.com/

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Acce22:

Det är in princip som "Tiles Bluetooth Tracker" som du kan sätta på nycklar, i plånbok eller så som hjälper dig att hitta saker du har tappat bort. Förväntas använda UWB i iPhone för att kunna använda AR för att hitta saker som du tappat bort

Så coolt! Det behöver jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Synd att ny Ipad Pro inte passar in i mina inköpsplaner, då jag vill ha en till hösten. Dåligt av Apple att inte anpassa sig till mig.

Det är inte försent. Skicka ett mail genast till Apple och informera dem om detta så kanske de ändrar presentationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är inte försent. Skicka ett mail genast till Apple och informera dem om detta så kanske de ändrar presentationen.

Jag tror det är säkrast att ringa Tim Apple. Vet ju inte om han hinner kolla sin mail.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Instämmer med tidigare om att Airtags vore roligt, få lite mer utmaning på den fronten vore intressant då det inte är överdrivet många större aktörer där. Är väl huvudsakligen Tile och deras crowd-gps som används åtminstone i Stockholmsområdet, och nu när Samsung släppt eget dito kan det bli kul

Apple verkar ha "stängt ned" Apple store som brukligt inför uppdateringar, får se vad det blir för släpp!

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får se 14" MacBook Pro

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte är något nytt på MBA M1-fronten.. jag har precis fått en ny Air M1 på jobbet

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tar en titt när jag kommer hem. Förväntar mig inte jättemycket utan tror Apple skyndar långsamt när det gäller deras processorbyte o.s.v.

Snackas om att det är ny iMac på gång denna gång och med en uppdaterad CPU. M1X sannolikt med mer GPU-prestanda. Så tror inte de skyndar så långsamt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Nya airpods kanske...?!

Permalänk

Vore nice med en ny Apple TV

Permalänk
Medlem

iMac Pro tvivlar jag starkt på, den utgick snarare pga svalt intresse och att den va byggd på snorgammal (2017) hårdvara än något annat. Den har dessutom utgått ur sortimentet helt, inte bara vissa modeller. Lägg på detta att i slutändan va en vanlig iMac 27" snabbare och kostade typ hälften så mycket så har du en bra anledning till att iMac Pro slutade säljas.

Däremot har det ju under ett par månader varit väldigt svårt att få hem vanliga iMac 21", och där har man också bantat ner urvalet av modeller som ens går att beställa avsevärt den senaste månaden. Ny 21" iMac tror jag på, iMac Pro tror jag inte kommer tillbaka öht. En ny 21" ligger också i linje med att de verkar satsa på att byta ut sina konsumentinriktade modeller först, för att senare ta tag i sina pro modeller (där jag tycker man kan räkna med 27" iMac).

Skrivet av rwxr:

Hoppas det inte är något nytt på MBA M1-fronten.. jag har precis fått en ny Air M1 på jobbet

Högst tveksamt, de kommer byta ut resten av modellprogrammet till Apple Silicon först innan de byter MacBook air igen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaXha:

iMac Pro tvivlar jag starkt på, den utgick snarare pga svalt intresse och att den va byggd på snorgammal (2017) hårdvara än något annat. Den har dessutom utgått ur sortimentet helt, inte bara vissa modeller. Lägg på detta att i slutändan va en vanlig iMac 27" snabbare och kostade typ hälften så mycket så har du en bra anledning till att iMac Pro slutade säljas.

Nja, iMac Pro var nog mer tänkt som substitut till avsaknaden av Mac Pro. Apple insåg att soptunnan inte sålde så bra, så de gjorde en mellanvariant för att fylla gapet i sortimentet. Hade iMac Pro sålt bra så hade de nog fortsatt, men eftersom de har en helt nyutvecklad Mac Pro i sitt arsenal så behövs inte direkt iMac Pro längre.

Även om 27" iMac var snabbare i vissa fall var det fortfarande consumer grade hardware, dvs inga ECC-minnen och ingen 10 Gb/s ethernet (sistnämnda kom väl till vanliga iMac lite senare iofs).

Permalänk
Skrivet av RaXha:

iMac Pro tvivlar jag starkt på, den utgick snarare pga svalt intresse och att den va byggd på snorgammal (2017) hårdvara än något annat. Den har dessutom utgått ur sortimentet helt, inte bara vissa modeller. Lägg på detta att i slutändan va en vanlig iMac 27" snabbare och kostade typ hälften så mycket så har du en bra anledning till att iMac Pro slutade säljas.

Däremot har det ju under ett par månader varit väldigt svårt att få hem vanliga iMac 21", och där har man också bantat ner urvalet av modeller som ens går att beställa avsevärt den senaste månaden. Ny 21" iMac tror jag på, iMac Pro tror jag inte kommer tillbaka öht. En ny 21" ligger också i linje med att de verkar satsa på att byta ut sina konsumentinriktade modeller först, för att senare ta tag i sina pro modeller (där jag tycker man kan räkna med 27" iMac).

Högst tveksamt, de kommer byta ut resten av modellprogrammet till Apple Silicon först innan de byter MacBook air igen.

Jag tror mycket på imac jag har sett olika färger och liknande som spekuleras den kommer ha.
Jag gissar dock ingen 21", denna storlek känns för mig som en konsoldator som man monterar någonstans. Inte fel med en konsol mac i väggen för det smarta hemmet, men det känns dyrt.

Permalänk
Medlem

För er som inte följt ryktesvågen senaste veckorna: det är iMac 24" (och kanske den större 32") som förväntas avtäckas ikväll. Inte en ny Pro-modell. Med mindre kanter, och därmed större skärm, förväntas M1X-chippet vara den största nyheten i första omdesignen på typ tio år. Ja, tillsammans med färgerna (se bild ovan) som är valbara då. Annars är det iPad Pro som enda modell som väntas visas upp. Och airtags då. Men rykten gör också gällande att inviten "Spring Loaded" påvisar att rätt mycket kommer avtäckas, så utöver det jag redan nämnt kanske även nya Airpods samt en mer spelinriktad Apple TV med A14X-chip kommer dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tror mycket på imac jag har sett olika färger och liknande som spekuleras den kommer ha.
Jag gissar dock ingen 21", denna storlek känns för mig som en konsoldator som man monterar någonstans. Inte fel med en konsol mac i väggen för det smarta hemmet, men det känns dyrt.

Ryktena säger att lilla går upp till 23-24" så får vi se vart stora hamnar, 30-32"?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

"Spring Loaded" påvisar att rätt mycket kommer avtäckas, så utöver det jag redan nämnt kanske även nya Airpods samt en mer spelinriktad Apple TV med A14X-chip kommer dyka upp.

Ny AppleTV fjärr har det varit snack om till nya AppleTVn.

...och sen ska vi inte glömma alla skal och band som kommer i vårens färger också idag!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

"Spring Loaded"

...kan ju handla en en fjäderbelastad upphängning av iMac:en.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mindfighter:

...kan ju handla en en fjäderbelastad upphängning av iMac:en.

...eller fjäderbaserad upphängning på en elbil? ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

*edit*
För ni som inte vet jag är en idiot. Det är ett tillbehör till Airtagsen. Tro tusan att de ej kunde bli så små.
https://wccftech.com/airtags-accessories-start-showing-up-on-...

Herre j-vlar vad små dessa airtags är. Jag själv vill ha klumpigare med fler funktioner och batteritid. Men är de pyttesmå så kan man fästa dem på fler ställen.
Förhoppningsvis leder detta till mer populärt. I tråden när Samsung presenterade sina så var många precis emot mig som folk var emot smartphones för ett antal år sedan. De såg absolut inget behov alls att kunna spåra upp saker, för de förlorar aldrig någonsin saker etc. Jag själv ser en framtid då folk har airtags på sina väskor för att skydda emot det ena och andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

...eller fjäderbaserad upphängning på en elbil? ^^

Det vore minst sagt imponerande om Apple skulle lyckats hålla en bil hemlig fram till avtäckandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Hoppas det inte är något nytt på MBA M1-fronten.. jag har precis fått en ny Air M1 på jobbet

Hahaha exakt så känner man.