HTC Vive Air VR för träning hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

HTC Vive Air VR för träning hittar ut på webben

HTC:s bidrag i en designtävling läcker bilder på ett lättviktigt tillskott i Vive-serien med tvättbar design inspirerat av träningsskor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fysisk träning? Sir, this is a Sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Hade varit grymt till Beat Saber

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

VR och hantlar? Ehm???? Jag satsar 50 spänn på att det kommer komma en app där man kan stå och leka bodybuilder på en scen med publik, eller att folk springer förbi en på "VR gymmet" och säger "ooooh wooow muscle man you're so pretty!".

Permalänk
Medlem

Tycker dom är helt rätt ute med den här produkten faktiskt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

VR och hantlar? Ehm???? Jag satsar 50 spänn på att det kommer komma en app där man kan stå och leka bodybuilder på en scen med publik, eller att folk springer förbi en på "VR gymmet" och säger "ooooh wooow muscle man you're so pretty!".

Beach Body Bros har redan funnits i ett par år:
https://www.youtube.com/watch?v=kXDLJvj-nUI

Permalänk
Medlem

Nu kör vi boys and girls Beach 2021 fram med magrutorna!

Permalänk
Medlem

In a statement given to UploadVR, HTC confirmed that Vive Air isn’t actually a real product.

“‘It’s exciting to see our concept piece, the VIVE Air VR headset, win an iF Design Award,” the statement reads. “While this is only a concept, the design language has elements and inspirations you’ll see elsewhere in our products."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

In a statement given to UploadVR, HTC confirmed that Vive Air isn’t actually a real product.

“‘It’s exciting to see our concept piece, the VIVE Air VR headset, win an iF Design Award,” the statement reads. “While this is only a concept, the design language has elements and inspirations you’ll see elsewhere in our products."

Attans, men det kanske blir något längre fram. Läckorna på Apples påstådda headset pekar på en liknande design.

Permalänk
Hjälpsam

Då jag har ett löpband som kan styras med BT i stigning och hastighet, kombinera med ett MYCKET välventilerat headset (snittar 160 och maxar 175puls) så hade jag lätt sprungit på Marios Rainbow road. Eller en Zombie Run

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gashemi:

Nu kör vi boys and girls Beach 2021 fram med magrutorna!

Ja. Eller rita dit magrutorna i VR!

Känns ju som teknikens möjligheter är endless på den fronten

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Inspirerad av Google headset skulle jag säga, det såg väldigt likt ut förutom neonfärgen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Beach Body Bros har redan funnits i ett par år:
https://www.youtube.com/watch?v=kXDLJvj-nUI

Hahaha! Så sjukt! Tack för den!