Varning för evominers.com

Permalänk

Varning för evominers.com

Hej.

Hoppas ni alla mår bra trots omständigheterna.

Jag skulle köpa en miner från evominers.com som har bra betyg på trustpilot men även en enligt mig professionell video som marknadsför deras lager och hemsida: https://www.evominers.com/

Nu kanske ni kommer tycka jag är trög som inte kollade upp tillräckligt noga, men blev borttrollad av deras video på hemsidan samt trustpilot recensionerna.

Nu kan jag ej längre logga in på hemsidan för mitt konto existerar inte längre. Jag provade att registrera om ett konto med samma mail jag första gången registrerade mig. Det fungerade och all information är borta och tilldelades ett nytt användarnamn istället för det gamla.

Var försiktiga guys. Jag blev tyvärr av med 70.000 kr som jag förmodligen aldrig kommer att se igen tyvärr. Fick precis lära mig den hårda vägen.

https://www.trustpilot.com/review/evominers.com

Gjorde en Who.is efteråt tyvärr och det visar sig att de befinner sig i Malaysia (tydligen singapore) då domänen är köpt via: https://www.webnic.cc/

Whois:
https://who.is/whois/evominers.com

Allt väl och håll er borta från sidan.
Här är min transaction sida:
https://evominers.com/checkout/order-received/7603/?key=wc_or...

ORDER NUMBER: EVO730324356
DATE: April 19, 2021
EMAIL: albinloan@gmail.com
TOTAL: $7.005
PAYMENT METHOD: Bitcoin (BTC)

https://blockchain.coinmarketcap.com/address/bitcoin/1D9W6Pxsgni3o29ycKiM4zv6FsvXkovC1N

TxID: https://blockchain.coinmarketcap.com/tx/bitcoin/9e2a53c04accb57e872cf2bcf60bea1fb6a992860d224eaa126212a5f8c12a04

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Usch va tråkigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Samsung Sverige

Det låter riktigt tungt, beklagar. Det intressanta med Trustpilotsidan är att det bara finns femstjärniga eller enstjärniga betyg. Det kanske kan vara ett sätt att bedöma trovärdigheten, eftersom det alltid kommer finnas någon som lämnar en fyra i betyg. Men Trustpilot skulle verkligen behöva ta hårdare tag mot fake-reviews.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Fi fan. Ja liter absolut inte på trustpilot, så enkelt att dunka in 100x 5 stjärniga betyg utan kritik eller kommentar, men vad ska man säga.... För jävligt :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Riktigt trist, dom verkar hänga på bitcointalk.org och försöker lägga skulden på kunderna: https://bitcointalk.org/index.php?topic=5313992.0

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jag beklagar verkligen. För er andra som funderar att köpa hårdvara från liknande sidor så kolla vilka betalmedel de accepterar. Är det endast irreversibla betalmedel som BTC, Western Union är det 9/10 gånger en scam.
Jag hoppas allt löser sig. Ta hand om er.

Permalänk
Medlem

OUCH!

Det är den samma mardröm många av oss som (väl, nybörjare i Krypto) jag har, att råka ut för Scammers.
Ledsen att du har råkat ut för detta, och 70K var ju inte chump-change.

Permalänk

Tack guys. I slutet på dagen får jag skylla mig själv. Hade jag gjort mina ordinarie rutiner och verkligen kollat bolaget på whois och mer på nätet så hade jag förmodligen fått en sämre magkänsla.

Tråkigt bara för att det tömmer folks pengar som förmodligen aldrig får tillbaka cashen. But sure, när en dörr stängs så öppnas en annan och nu har jag lärt mig att kolla upp sidor ordentligt. Prova ringa numret på hemsidan som ej fungerar samt kolla om de svarar på support mailen os.v.

Vill mest dela med mig så att ingen annan åker på samma skit rent utsagt.
Hoppas de förlorar alla sina karmapoäng.

Allt gott. <3

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en standard reklamsida och alla produkter har 5 stjärnor.

Permalänk
Medlem

Tack för att du berättar. Jäkligt tråkigt

Permalänk
Medlem

Satan, det var inge kul grej

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Ser ju ut som en standard reklamsida och alla produkter har 5 stjärnor.

Ah, med en väldigt bra marknadsförande video som enligt mig ser äkta ut i alla fall.
Tänker att de editerat videon otroligt bra i något program, alternativt tryckt deras logga på lastbilen, kartonger och hyrt ett lager för att få allt att se äkta ut. Men ja, det skriker många fel på hemsidan jag skulle uppmärksammat bättre.

Tycker mest synd om andra personer som kanske använt alla sina besparingar i hopp om att köpa miners som genererar cirka 40-60.000 kronor per månad, vilket de gör idag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Frågan som man ändå måste ställa sig, är det ens möjligt att ett företag säljer en produkt för låt oss säga ca 60K som man hävdar kan generera lika mycket på en månad!? Varför ens sälja den, det är ju en bättre affär att behålla dom och generera pengarna själv eller...

Är någonting för bra för att vara sant osv... Jag är bara förundrad över att folk vill gå på sådana här bluffar ideligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Gjorde en Who.is efteråt tyvärr och det visar sig att de befinner sig i Malaysia?
https://who.is/whois/evominers.com

Njae, det vi ser är att de valt att dölja sin kontaktinformation i Whois, och att den kontaktinformation som visas istället är för "Whoisprotection.cc" med postadress i Malaysa.

De har registrerat domänen genom webnic.cc (i Singapore) och Whoisprotection.cc är väl förmodligen en tilläggstjänst som de förmedlat (det är iaf en vanlig tjänst att erbjuda vid registrering av domännamn).

Så det enda vi vet säkert är att vi inte kan se Evominers kontaktinformation utifrån att titta i Whois.

Man kan väl möjligen tycka att det är oväntat att de väljer att registrera sitt domännamn genom en registrar i Singapore om de nu själva är i UK, men det är ju inte uteslutet att det är så de gjort... vi vet helt enkelt inte.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Puttefnasket:

Frågan som man ändå måste ställa sig, är det ens möjligt att ett företag säljer en produkt för låt oss säga ca 60K som man hävdar kan generera lika mycket på en månad!? Varför ens sälja den, det är ju en bättre affär att behålla dom och generera pengarna själv eller...

Är någonting för bra för att vara sant osv... Jag är bara förundrad över att folk vill gå på sådana här bluffar ideligen.

Principen är väl egentligen inte ny, drar det väldigt långt nu men det gäller väl mer eller mindre samma för alla typer av verktyg, datorer osv och inte bara ASICs. Gäller väl både AMD och Nvidia på samma sätt egentligen och deras gpuer.

Är de intresserade av och har möjligheten att pyssla med mining själva så har de nog några industrilokaler fulla redan innan de skickar ut produkter till andra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Så förbannat surt!

Kollade över att skapa en reklamfilm till mitt företag tidigare och snubblade över exakt samma på FIVERR som har nyttjats på denna sida.

Skulle kosta dryga hundringen att få sin logo påklistrat i klippet.

Lider med dig TS!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gizze:

Så förbannat surt!

Kollade över att skapa en reklamfilm till mitt företag tidigare och snubblade över exakt samma på FIVERR som har nyttjats på denna sida.

Skulle kosta dryga hundringen att få sin logo påklistrat i klippet.

Lider med dig TS!

Har du en länk till videon på fiverr?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Njae, det vi ser är att de valt att dölja sin kontaktinformation i Whois, och att den kontaktinformation som visas istället är för "Whoisprotection.cc" med postadress i Malaysa.

De har registrerat domänen genom webnic.cc (i Singapore) och Whoisprotection.cc är väl förmodligen en tilläggstjänst som de förmedlat (det är iaf en vanlig tjänst att erbjuda vid registrering av domännamn).

Så det enda vi vet säkert är att vi inte kan se Evominers kontaktinformation utifrån att titta i Whois.

Man kan väl möjligen tycka att det är oväntat att de väljer att registrera sitt domännamn genom en registrar i Singapore om de nu själva är i UK, men det är ju inte uteslutet att det är så de gjort... vi vet helt enkelt inte.

Okay. Lite längre ned på sidan står nedan. Är det Who.is uppgifter då eller?
Registrant Contact Information:
NameDomain: Admin
Organization: Whoisprotection.cc
Address: L4-E-2, Level 4, Enterprise 4, Technology Park Malaysia, Bukit Jalil
City: Kuala Lumpur
State / Province: Wilayah Persekutuan
Postal Code: 57000
Country: Malaysia
Phone: +60.389966788
Fax: +60.389966788
Email: reg_18181585@whoisprotection.cc

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har du en länk till videon på fiverr?

Hittar inte det exakta klippet även om jag vet att den de har använt är exakt den jag tittade på tidigare.

Här ett par andra snarlika ->

https://www.fiverr.com/dmitrighi/create-truck-logistics-wareh...

https://www.fiverr.com/madusankaviraj/make-video-clips-as-log...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gizze:

Hittar inte det exakta klippet även om jag vet att den de har använt är exakt den jag tittade på tidigare.

Här ett par andra snarlika ->

https://www.fiverr.com/dmitrighi/create-truck-logistics-wareh...

https://www.fiverr.com/madusankaviraj/make-video-clips-as-log...

Tack, ja delar av det ena klippet åtminstone är ju exakt samma som på deras site.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Sjukt hur Trustpilot tillåter evominers.com att försöka försvara sig när jag har skickat alla proofs i kombination med andra användare som också blivit scammed på sidan:
https://www.trustpilot.com/review/evominers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Okay. Lite längre ned på sidan står nedan. Är det Who.is uppgifter då eller?
Registrant Contact Information:
NameDomain: Admin
Organization: Whoisprotection.cc
Address: L4-E-2, Level 4, Enterprise 4, Technology Park Malaysia, Bukit Jalil
City: Kuala Lumpur
State / Province: Wilayah Persekutuan
Postal Code: 57000
Country: Malaysia
Phone: +60.389966788
Fax: +60.389966788
Email: reg_18181585@whoisprotection.cc

Det är kontaktuppgifter för Whoisprotection.cc, vilket bara innebär att du inte får ut några kontaktuppgifter för Evominers den vägen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Det är kontaktuppgifter för Whoisprotection.cc, vilket bara innebär att du inte får ut några kontaktuppgifter för Evominers den vägen.

Okay. Förstår.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Frågan som man ändå måste ställa sig, är det ens möjligt att ett företag säljer en produkt för låt oss säga ca 60K som man hävdar kan generera lika mycket på en månad!? Varför ens sälja den, det är ju en bättre affär att behålla dom och generera pengarna själv eller...

Är någonting för bra för att vara sant osv... Jag är bara förundrad över att folk vill gå på sådana här bluffar ideligen.

Varför säljer företag grävskopare när de kan bilda egna entreprenörsföretag?!?!!?!?? ?? !? !?? !?! ?!

OMG!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Varför säljer företag grävskopare när de kan bilda egna entreprenörsföretag?!?!!?!?? ?? !? !?? !?! ?!

OMG!

Sämsta liknelsen sen medeltiden😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Varför säljer företag grävskopare när de kan bilda egna entreprenörsföretag?!?!!?!?? ?? !? !?? !?! ?!

OMG!

Grävskopare... Det var nytt, tror du precis har funnit ett nytt ord eller så hade du för lite uppmärksamhet under dina svenska lektioner. Tror att du är ute efter ordet grävskopa men det är inte riktigt det du menar heller misstänker jag, grävskopan är själva verktyget som används och som sitter monterad på grävmaskinen.

En grävmaskin eller för den delen en lastbil eller vad som helst som används inom entreprenadbranschen brukar oftast ha ett avskrivningsvärde på 5-6 år dvs det är då den är betald till fullo.

Tillverkar man någonting som kan betala sig själv inklusive dom kostnader som krävs för drift och underhåll på en månads tid ja då har man verkligen hittat en guldgruva utan dess like. Men det är bara i sagorna sådana produkter existerar.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Tillverkar man någonting som kan betala sig själv inklusive dom kostnader som krävs för drift och underhåll på en månads tid ja då har man verkligen hittat en guldgruva utan dess like. Men det är bara i sagorna sådana produkter existerar.

Utmaningen med miners är just att de kostar mycket samt att svårighetsgraden av beräkningarna för att generera en coin ökar med värdet av coinen.

Många miners genererar mer pengar än vad de kostar runt månad 2. Sänks värdet på coinen är svårighetsgraden oftast reducerad vilket genererar fler coins. Går coinen sedan upp med 400% så har man gjort en ordentlig ökning av befintliga coins som minats.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.