Apples event "Spring Loaded" direktsänds nu från Apple Park

Permalänk
Medlem

Nya Apple TV remoten ska även säljas och fungera med nuvarande modell. Roliga nyheter =).
https://www.macrumors.com/2021/04/20/new-apple-tv-siri-remote...

Permalänk
Medlem

Apple tillåter inte att jag byter in min iPad Air 4... Hade annars blivit en uppgradering till Pro 12,9.. =/

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Apple tillåter inte att jag byter in min iPad Air 4... Hade annars blivit en uppgradering till Pro 12,9.. =/

"Vi vill byta ut gamla produkter för att skapa nya, för att rädda naturen. Om det inte är för gamla grunkor dvs..."

Permalänk

Nya ipad pro 12.9” och revisionen av atv4k kommer beställas. Har avvaktat med inköp med förhoppningen om att de skulle ta ett ”kliv” detta år och det fåt man väl ändå säga att de gör.

Hade vart nimt om autokalibreringen funkade på projektorn men det känns som att hoppas för mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Apple tillåter inte att jag byter in min iPad Air 4... Hade annars blivit en uppgradering till Pro 12,9.. =/

Det finns andra återförsäljare som även byter in enheter, stöd en lokal Apple-återförsäljare istället.

https://locate.apple.com/se/sv/

Skrivet av Martiin82:

Hade vart nimt om autokalibreringen funkade på projektorn men det känns som att hoppas för mycket...

Ja det funkar nog knappast med tanke på att man ska lägga telefonen mot skärmen för att mäta.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nej AppleTv med A12. Missförstå mig inte den är säkert den bästa mediaspelaren, men jag hade hoppas på A14 som skulle köra storspel och riktigt konkurrera med konsolerna.

Troligen hade A14 blivit för dyrt, de vill säkert hålla priset under 2000kr.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Skrivet av RaXha:

Ja det funkar nog knappast med tanke på att man ska lägga telefonen mot skärmen för att mäta.

Nä det fångade jag men det finns ju liknande lösningar som fungerar på både och. Hade varit perfekt med apples approach till användarvänlighet och sömlösa lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Nya Apple TV remoten ska även säljas och fungera med nuvarande modell. Roliga nyheter =).
https://www.macrumors.com/2021/04/20/new-apple-tv-siri-remote...

Äntligen! Nästan hela familjen har hatat applefjärrisen sen de bytte ut den fina lilla grå. Fast vi har stått ut med den för appletvns skull, nu får vi tillbaka en riktig fjärris som funkar med chipsflottiga händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Är nog mer som tidigare där modellen med maxad lagring har mer ram. 2018 varianten hade 6GB ram om man köpte 1TB modellen, de andra 4GB ram. Så köpa 2TB för att få 16GB ram... huuuaaa....

Ja jag hittade detta på Apples sida:
8 GB RAM-minne på modeller med 128 GB, 256 GB eller 512 GB lagring
16 GB RAM-minne på modeller med 1 TB eller 2 TB lagring

Har ju ingen större nytta av så mycket lagring som 1 TB dock...

Permalänk

Så besviken på att Apple TV fortfarande inte fått mkv stöd. Så fin i övrigt.

iMac:arna ser helt klart intressanta ut som kontors dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raWpackeT:

Så besviken på att Apple TV fortfarande inte fått mkv stöd. Så fin i övrigt.

iMac:arna ser helt klart intressanta ut som kontors dator.

Du kan ju dock spela upp mkv via andra appar än Apples egna, jag kör Infuse för allt mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja jag hittade detta på Apples sida:
8 GB RAM-minne på modeller med 128 GB, 256 GB eller 512 GB lagring
16 GB RAM-minne på modeller med 1 TB eller 2 TB lagring

Har ju ingen större nytta av så mycket lagring som 1 TB dock...

Det är ju ett galet hopp till 16GB, både prismässigt och minnesmängd mässigt. Vad tänker de sig att man ska använda 16GB till på iPadOS? Hoppas det är något coolt, som Xcode för iPadOS eller ett desktop-mode (MacOS)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det är ju ett galet hopp till 16GB, både prismässigt och minnesmängd mässigt. Vad tänker de sig att man ska använda 16GB till på iPadOS? Hoppas det är något coolt, som Xcode för iPadOS eller ett desktop-mode (MacOS)

Jag får känslan av att de kommer pusha för att ersätta laptops på riktigt. Tror de vill få utvecklare att utveckla till båda faktiskt, tror inte de kommer vilja ha MacOS på iPad dock.

Gissar på att Apple släpper sina egna program för iPad Pro på WWDC och och bättre stöd för externa skärmar. Gissar också på att de skapar fler hjälpmedel för utvecklare att släppa Mac OS appar på iPads också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag får känslan av att de kommer pusha för att ersätta laptops på riktigt. Tror de vill få utvecklare att utveckla till båda faktiskt, tror inte de kommer vilja ha MacOS på iPad dock.

Gissar på att Apple släpper sina egna program för iPad Pro på WWDC och och bättre stöd för externa skärmar. Gissar också på att de skapar fler hjälpmedel för utvecklare att släppa Mac OS appar på iPads också.

Ja, jag kör vidare på mitt 'experiment' (ett år nu) med iPad som laptop (har en stationär som komplement), det fungerar i det stora hela bra i mitt use-case, men hade verkligen sett fram emot extended-läge för extern skärm, så besviken på att det fortfarande inte kommit. (trist med spegling och med samma format som iPad = svarta sorgkanter).

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, jag kör vidare på mitt 'experiment' (ett år nu) med iPad som laptop (har en stationär som komplement), det fungerar i det stora hela bra i mitt use-case, men hade verkligen sett fram emot extended-läge för extern skärm, så besviken på att det fortfarande inte kommit. (trist med spegling och med samma format som iPad = svarta sorgkanter).

Stora frågan för mig blir lite om jag ska köra på 256 GB som egentligen är mer än jag behöver eller om jag ska hoppas på revolutionen på WWDC så det kommer coola Mac OS spel och appar och skaffa 1 TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Stora frågan för mig blir lite om jag ska köra på 256 GB som egentligen är mer än jag behöver eller om jag ska hoppas på revolutionen på WWDC så det kommer coola Mac OS spel och appar och skaffa 1 TB.

Ja, man skulle vilja ha kristallkula. Försöker fortfarande förstå deras val att sätta in 8/16 GB i iPad. Å ena sidan har jag förstått att media-folk o.s.v. längtar efter detta för procreate o.s.v. som gillar ram, men det känns ändå som apple har någon annan tanke med det hela... men man kanske lurar sig själv med för stora förhoppningar på framtiden.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja, man skulle vilja ha kristallkula. Försöker fortfarande förstå deras val att sätta in 8/16 GB i iPad. Å ena sidan har jag förstått att media-folk o.s.v. längtar efter detta för procreate o.s.v. som gillar ram, men det känns ändå som apple har någon annan tanke med det hela... men man kanske lurar sig själv med för stora förhoppningar på framtiden.

Ja, jag tror som sagt de vill att utvecklare gör en app som funkar på både Mac och iPad i framtiden. Sedan är ju frågan hur lång tid det tar att komma dit även om det är vad de vill... Lutar nog åt att det blir 256 GB för mig denna gången (kanske 512...) och så får man väl köpa en ny om man behöver mer RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Nä det fångade jag men det finns ju liknande lösningar som fungerar på både och. Hade varit perfekt med apples approach till användarvänlighet och sömlösa lösningar

Det återstår att se, det är ju inte omöjligt att de tänkt på det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Medlem

Färgkalibreringen för AppleTV kommer även för de nuvarande modellerna, grymt!
https://forums.macrumors.com/threads/apple-tvs-new-iphone-bas...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Färgkalibreringen för AppleTV kommer även för de nuvarande modellerna, grymt!
https://forums.macrumors.com/threads/apple-tvs-new-iphone-bas...

Då hoppar jag nog att köpa nya atv'n (har de tre senaste versionerna, en från vardera). Fokus på Ipad då