Discord lämnar förvärvssamtal med Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Discord lämnar förvärvssamtal med Microsoft

Mjukvarujätten Microsoft får inte köpa Discord, i alla fall inte idag. Båda parter lämnar dock öppet för att återvända till förhandlingsbordet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Finns för och nackdelar om ms köper den eller inte.

Om ms köper den så hoppas jag att dom ändra så att man kan ladda upp större bilder, utan att behöva betala massa pengar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med hur Discord fungerar och sköts för tillfället och anar endast nackdelar med ett uppköp.

Permalänk
Medlem

Det jag vill ha bort först och främst är 2000 teckenbegränsningen, men också textformateringen. Känns som 2000 är alldeles för lite ibland. Jag använder inte Discord till spelande. Om MS lyckas att köpa Discord någon gång så får dom ta bort den begränsningen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Är väldigt nöjd med hur Discord fungerar och sköts för tillfället och anar endast nackdelar med ett uppköp.

Well du jämför ett uppköp med hur det fungerar nu. Om de istället börsnoterar och behöver se till att kvartalsrapporterna ser bra ut så lär det blir ännu mer "betala för vissa delar av tjänsten" eller "hmm denna infon om användare kan vi dela med 'partners'". Det hade man ju sluppit med MS som uppköpare.
Personligen är jag inte speciellt imponerad av discord så jag hade ju tagit 10miljarder dollar och sagt tack
Edit: det som gör att jag inte använder discord speciellt mycket: för korta meddelanden så man kan inte använda den för att dela större mängder information. Inte möjlighet att dela bilder direkt från en screenshot för de är "too powerful" <- sjukt drygt när man pratar raidstrategier. Inte kan skicka meddelanden till folk som man inte har som friend eller delar server med utan att lägga till dem som friend först.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

En liten förhandling med MS är säkert ett bra sätt att öka intresset vid en börsintroduktion...

Permalänk
Medlem

WOW! Känns som att de ägarna har bollar av stål! Jag skulle sålt och skrattat mig in i tidig pension...

Permalänk
Medlem

Bra. Ett Microsoftköp hade förstört tjänsten och dess pluralitet. Visst för att Discord administreras märkligt, likt alla andra samtida internetjänster, men efter uppköp hade Microsoft alldeles säkert gått in i sin vanligt klumpeduns-regi och petat in reklam och begränsningar som får tjänsten att självdö. Likt hur MSN mörbultades innan skiten stängde, eller hur Skype blev odrägligt efter att Microsoft tog över verksamheten med störande reklam och kraftigt försämrat gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Lite rädd att (Börsen × Investerare) + Gaming = Micro Transactions.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Fördel generellt om inte alla framgångsrika bolag köps upp av FB, Google, MS, osv. Men hellre MS än Google/FB - säger jag som Linux-räv.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Skönt att de inte köptes upp. Microsoft suger.

Permalänk
Medlem

Bra! Hade förmodligen bara blivit sämre med MS inblandade.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Hade jag varit Microsoft så hade jag haft mötet i en lagerlokal sen kört in alla miljarder på pall i stora travar och baah; "Tackar ni nej till allt detta?!"

Att tacka nej har nog fått Discord att gå upp ännu mer i värde.

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Hade jag varit Microsoft hade jag haft mötet i en lager lokal sen kört in alla miljarder på pall i stora travar och baah; "Tackar ni nej till allt detta?!"

Att tacka nej har nog fått Discord att gå upp ännu mer i värde.

Får mig att tänka tillbaka till Twitch-eran...

Justin Kan som är en av grundarna av Justin.tv/Twitch pratar om hur allting gick till, jäkligt intressant att lyssna på: https://www.youtube.com/watch?v=qR0yFSpcXrc

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Hade jag varit Microsoft hade jag haft mötet i en lager lokal sen kört in alla miljarder på pall i stora travar och baah; "Tackar ni nej till allt detta?!"

Att tacka nej har nog fått Discord att gå upp ännu mer i värde.

https://youtu.be/w0Age_xuytg?t=18

Permalänk
Medlem

M$ har ju Teams som huvudsaklig samarbetsplattform för företag och toksatsar på den, tror att det kommer att bli ett förvärv så småningom, men tiden kanske inte var den rätta just nu. Det finns teknik i Discord som är intressant.

Blev inget nu, men låt oss se om 1-2 år. Sen om det är bra eller dåligt vet vi ju inte. Time will tell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det jag vill ha bort först och främst är 2000 teckenbegränsningen, men också textformateringen. Känns som 2000 är alldeles för lite ibland. Jag använder inte Discord till spelande. Om MS lyckas att köpa Discord någon gång så får dom ta bort den begränsningen

Nu har jag inte testat slack men det kanske funkar bättre? ett Tips om du inte tittat på det innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalthor:

Nu har jag inte testat slack men det kanske funkar bättre? ett Tips om du inte tittat på det innan.

Tror jag har hört talas om den då jag kollat efter alternativ. Ska kolla den i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugnut:

En liten förhandling med MS är säkert ett bra sätt att öka intresset vid en börsintroduktion...

Skrivet av medbor:

WOW! Känns som att de ägarna har bollar av stål! Jag skulle sålt och skrattat mig in i tidig pension...

Skrivet av employed:

Hade jag varit Microsoft hade jag haft mötet i en lager lokal sen kört in alla miljarder på pall i stora travar och baah; "Tackar ni nej till allt detta?!"

Att tacka nej har nog fått Discord att gå upp ännu mer i värde.

Tycker det vore märkligt att Discord väljer att avbryta uppköpet när de själva initierade samtalet, ivf om det faktiskt beror på "meningsskiljaktigheter i hur plattformen ska hanteras frammåt". Inte fan bryr sig ägarna så mycket om plattformen att de avstår en försäljning som de själva initierat av den anledningen, de skulle ju knappt ens öppnat för samtal öht om de bryr sig om hur plattformen ska hanteras frammåt.

Om vi nu får vara konspiratoriska och antar att det är en medveten strategi för att trissa upp sitt eget värde inför börsnotering, är detta tillåtet?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Med Microsoft som ägare hade det varit en tidsfråga innan det blivit "Xbox exclusive, everybody else pays"
Med tanke på Microsofts uppköp på sistone tror jag att Microsoft på riktigt förstått fördelarna med proprietära trädgårdar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Tycker det vore märkligt att Discord väljer att avbryta uppköpet när de själva initierade samtalet, ivf om det faktiskt beror på "meningsskiljaktigheter i hur plattformen ska hanteras frammåt". Inte fan bryr sig ägarna så mycket om plattformen att de avstår en försäljning som de själva initierat av den anledningen, de skulle ju knappt ens öppnat för samtal öht om de bryr sig om hur plattformen ska hanteras frammåt.

Om vi nu får vara konspiratoriska och antar att det är en medveten strategi för att trissa upp sitt eget värde inför börsnotering, är detta tillåtet?

Jag tror/hoppas att de valde avbryta förhandlingarna för de gillade inte Microsofts planer med Discord

Permalänk
Medlem

Discord ska vara självständigt, tycker de är bara idiotiskt att större företag ska köpa upp alla småföretagare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Discord ska vara självständigt, tycker de är bara idiotiskt att större företag ska köpa upp alla småföretagare.

Bolaget är värderat till 7 miljarder=Småföretag

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

alltså, hela det här är ju bara ett spel för galleriet för att fluffa upp "värdet" på bolaget inför börsnotering. Om något av det här skulle vara en nyhet, så borde det varit det.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr.Borka:

Bra. Ett Microsoftköp hade förstört tjänsten och dess pluralitet. Visst för att Discord administreras märkligt, likt alla andra samtida internetjänster, men efter uppköp hade Microsoft alldeles säkert gått in i sin vanligt klumpeduns-regi och petat in reklam och begränsningar som får tjänsten att självdö. Likt hur MSN mörbultades innan skiten stängde, eller hur Skype blev odrägligt efter att Microsoft tog över verksamheten med störande reklam och kraftigt försämrat gränssnitt.

Hur tycker du det gick med exempelvis Github om man ska ta ett modernt exempel efter 00-talet?

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på tänkbara köpare så hade nog ändå Microsoft som ägare varit det bästa valet. Vi har tillräckligt med exempel för att även de mest kritiska bör inse att dagens Microsoft är så långt ifrån Gates och Ballmer-eran man kan komma.

Intressant att se hur det utvecklas oavsett. Nu ser jag egentligen gärna börsnotering men mitt förtroende för Discord är inte stort nog för att jag skulle se något positivt med detta.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sätt ett uppköp av MS faktiskt, nu blir pressen hårdare på att monetisera tjänsten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

WOW! Känns som att de ägarna har bollar av stål! Jag skulle sålt och skrattat mig in i tidig pension...

Jag hade:
Köpt ett fett hus.
En tesla, fixat till en öde ö och skapat ett nytt land där.
För att sedan dela ut hela internet därifrån inkl filmer och spel.

Som försvar hade jag köpt en rysk atomubåt som patrullerar runt ön.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur tycker du det gick med exempelvis Github om man ska ta ett modernt exempel efter 00-talet?

Ingen aning. Har ingen erfarenhet av Github.

Permalänk
Medlem

Discord är en bra produkt enligt mitt tycke men hur tusan överlever dem? Jag känner ingen som betalar in pengar för att hänga i Discord X.