Permalänk
Medlem

Aida64 crash

Körde Aida 64 Extreme igår och testade benchmarks.
dom 4 översta fungerade bra, men dom andra gör att datorn dör.

Så det är nåt fel på mitt moderkort eller cpu.
Ska reklamera kortet till butiken.

https://www.reddit.com/r/intel/comments/9x58gd/intel_9th_gen_...

Ett så påkostat moderkort ska väl klara såna test?
CPUn ska ju throttla och inte crasha.

Någon som får samma fel?

En som svarat en annan: Every "FPU" test uses Advanced Vector Extensions (AVX). These will absolutely stress the bajeezus out of your processor well beyond any real use program on the planet, it is a torture test.

Edit: Händer samma sak med min bärbara gamingdator.

Permalänk
Medlem

ÄR det ditt PSU som kör ihop sig kanske? Vad är den märkt för samt vad har du för hårdvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlidZ:

ÄR det ditt PSU som kör ihop sig kanske? Vad är den märkt för samt vad har du för hårdvara

Jag har det som står i signaturen.
Det konstiga är att det är bara detta testet som får mina 2 datorer att crasha.

Permalänk
Sötast

Jag vet inte, jag brukar växla i min bil och inte ligga i 1an oavsett var jag kör för att det var dyr bil.

Om datorn fungerar normalt under normal drift och endast krashar när man försöker att få den att krasha så.... ser jag inte riktigt problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag vet inte, jag brukar växla i min bil och inte ligga i 1an oavsett var jag kör för att det var dyr bil.

Om datorn fungerar normalt under normal drift och endast krashar när man försöker att få den att krasha så.... ser jag inte riktigt problemet.

Jag förstår vad du menar men då kan jag utesluta defekter.
Det testet borde plockas bort.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om du överklockat, i sådana fall hur mycket, eller inte samt om temperaturerna sticker iväg för högt. Det är lite för lite information för att kunna ge någon idé om vad som felas.

Permalänk
Medlem

Dom flesta upplever samma problem med den benchmarken enligt sök på Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Dom flesta upplever samma problem med den benchmarken enligt sök på Google.

Fast då är det ju inget fel på din hårdvara om det är känt att Aida64 kraschar när du gör en viss sak?
Testa annat istället, prime95 för cpu tex.