Permalänk
Medlem

Ringfinger domnar bort Logitech G900

Känner att ringfingret domnar bort när jag håller det på sidan. Kanske är det meningen att man ska hålla det på höger musknapp men känns ovant.

Någon som har samma problem eller förslag på annat mus?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Känner att ringfingret domnar bort när jag håller det på sidan. Kanske är det meningen att man ska hålla det på höger musknapp men känns ovant.

Någon som har samma problem eller förslag på annat mus?

Kände inte till modellen och blev tvungen att googla.
Musen är amibidextri-mus och påminner om de tidigare razermöss som jag haft.
Jag skulle lägga pek-(vänsterklick) lång-(scroll) och ringfinger (högerklicka) på musen.

Antar att ditt ringfinger somnar för att det ligger i konstig vinkel ner mot musmattan?
Att fingret somnar är att någon nerv ligger i kläm.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kände inte till modellen och blev tvungen att googla.
Musen är amibidextri-mus och påminner om de tidigare razermöss som jag haft.
Jag skulle lägga pek-(vänsterklick) lång-(scroll) och ringfinger (högerklicka) på musen.

Antar att ditt ringfinger somnar för att det ligger i konstig vinkel ner mot musmattan?
Att fingret somnar är att någon nerv ligger i kläm.

Ja, något sådant. Kanske inte direkt domnar men känns märkligt.

Får försöka ändra hur jag håller då.

Kan du rekommendera någon annan mus för ett mer naturligt grepp?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

G900 har rätt lång och platt främre del och det är inte säkert den passar din hand eller hur du håller. Jag hade ett tag en mus som var alldeles för bred och fick samma problem som du fast med lillfingret, problemet försvann när jag bytte mus.
Börja mäta upp handstorlek, kolla in guiden på t ex https://www.rocketjumpninja.com/mouse-search

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ja, något sådant. Kanske inte direkt domnar men känns märkligt.

Får försöka ändra hur jag håller då.

Kan du rekommendera någon annan mus för ett mer naturligt grepp?

Jag har alltid gillat razer i och med att man kan växla till både vänster- och höger hand, precis som den du har. Kom ihåg att det tog någon vecka att vänja sig att köra 3-finger-fattning eller vad man ska kalla det.
Tycker det är svårt att rekommendera någon mus eftersom händer är så pass olika, hur man håller - Claw/palm/fingertip.

Nu använder jag denna, men den är endast till för högerhänta.
https://www.inet.se/produkt/6601123/razer-deathadder-v2

Men skulle som sagt prova att lägga upp ringfingret även om det är ovant.
Den här musen tog 1-2 veckor att vänja sig vid minns jag.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=MU-RAZER-BOOMSLANG

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren. Ska testa nytt grepp eller skaffa ny mus

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har alltid gillat razer i och med att man kan växla till både vänster- och höger hand, precis som den du har. Kom ihåg att det tog någon vecka att vänja sig att köra 3-finger-fattning eller vad man ska kalla det.
Tycker det är svårt att rekommendera någon mus eftersom händer är så pass olika, hur man håller - Claw/palm/fingertip.

Nu använder jag denna, men den är endast till för högerhänta.
https://www.inet.se/produkt/6601123/razer-deathadder-v2

Men skulle som sagt prova att lägga upp ringfingret även om det är ovant.
Den här musen tog 1-2 veckor att vänja sig vid minns jag.
http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=MU-RAZER-BOOMSLANG

Ok, är högerhänt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Känner att ringfingret domnar bort när jag håller det på sidan. Kanske är det meningen att man ska hålla det på höger musknapp men känns ovant.

Någon som har samma problem eller förslag på annat mus?

Mionix naos är grymt skön. Finns särskilt grepp för ring- och lillfingret. Dock inte trådlös.

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/naos-qg-optical-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Känner att ringfingret domnar bort när jag håller det på sidan. Kanske är det meningen att man ska hålla det på höger musknapp men känns ovant.

Någon som har samma problem eller förslag på annat mus?

Kanske inte riktigt tipset du väntat dig men: Käka B-vitamin. Jag hade precis ditt problem förut och testade ett tips jag hittade och det fungerade faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Kanske inte riktigt tipset du väntat dig men: Käka B-vitamin. Jag hade precis ditt problem förut och testade ett tips jag hittade och det fungerade faktiskt.

Ok, tack! Är det B12?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ja, något sådant. Kanske inte direkt domnar men känns märkligt.

Får försöka ändra hur jag håller då.

Kan du rekommendera någon annan mus för ett mer naturligt grepp?

Testa ditt blodtryck, en del har för mycket vattenretention under huden som gör att vissa nerver kommer i kläm vid olika vinklar.
Får du ont i armväcket eller domnar händerna när du sover?