Permalänk
Inaktiv

Antminer PSU > GPU

Hej,

Jag har en "Power Supply APW7 PSU 1800w 110v 220v Much Better Than APW3++ for S9 or L3"

Vill använda den som PSU till mina Grafikkort - Är detta Möjligt
Om Ja - Hur bör jag göra? Vill liksom inte ta död på mina GPU?

Har sätt en Guide på Youtube men det är inte samma PSU.

Någon som vet vilka kablar/Adapter jag behöver för att få det att rulla?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Din produktbeskrivning låter som något man köper på Wish.com. Bitmain är ett kinesiskt företag som hållit på sen 2013, inget jag skulle vilja låta driva ens grafikkort. Köp kända märken såsom Corsair, Antec, EVGA, och så vidare.

Jag hade inte litat på sånt där.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Printscreen:

Din produktbeskrivning låter som något man köper på Wish.com. Bitmain är ett kinesiskt företag som hållit på sen 2013, inget jag skulle vilja låta driva ens grafikkort. Köp kända märken såsom Corsair, Antec, EVGA, och så vidare.

Jag hade inte litat på sånt där.

Även Amazon tydligen. Men ja det är ju lite mindre snitsigt.
https://www.amazon.com/Bitmain-Antminer-Supply-APW7-Connector...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

Ni kan och kan inte hålla er till ämnet, svara på frågan eller kommentera ingenting alls.

Lösning är det ända jag efterfrågar inte nåns tycke och åsikter. Om du tycker att jag ej bör använda den för att driva GPU, okej? Frågade jag dig vad du tycker om ideen, jag frågade om du hade en lösning.

Ingen lösning? - Lämna tråden är du snäll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Ni kan och kan inte hålla er till ämnet, svara på frågan eller kommentera ingenting alls.

Lösning är det ända jag efterfrågar inte nåns tycke och åsikter. Om du tycker att jag ej bör använda den för att driva GPU, okej? Frågade jag dig vad du tycker om ideen, jag frågade om du hade en lösning.

Ingen lösning? - Lämna tråden är du snäll!

Du fick ett svar, det är ett budget agg som är mer eller mindre omöjligt för någon här att svara på om det kommer bränna GPUs för dig eller inte. Det finns "lösning" annat än att satsa på ett PSU från någon som står bakom sin produkt, det enda andra du kan göra är att koppla in och testa men ingen annan än du kommer ha något ansvar eller annat för hur det går.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Verkar svårt att få information kring hur kontakterna är kopplade (pin-out) och vilken area på kablarna. Så mäta är nog enda vägen fram (eller ja, prova med ett billigt grafikkort?).

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Din produktbeskrivning låter som något man köper på Wish.com. Bitmain är ett kinesiskt företag som hållit på sen 2013, inget jag skulle vilja låta driva ens grafikkort. Köp kända märken såsom Corsair, Antec, EVGA, och så vidare.

Jag hade inte litat på sånt där.

Nu svarar du TS på en "känsla" istället för fakta.

Till TS:

Finns inga som helst problem med att låta en sådan driva dina grafikkort. Det är till och med bättre att nyttja ett sådant än ett vanligt nätaggregat från t.ex Corsair!

De är byggda för kontinuerlig drift och har otroligt hög effektivitet. Högre än platinumklassade PSUer.

Är samma sak med t.ex server-PSU från HP som många miners nyttjar idag. Kostar några hundralappar men är av bättre kvalitet! Men är inte lika estetiskt tilltalande. Är det varmt så låter dessa en del också med deras små fläktar.

Men att de skulle vara dåliga är direkt felaktigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Du fick ett svar, det är ett budget agg som är mer eller mindre omöjligt för någon här att svara på om det kommer bränna GPUs för dig eller inte. Det finns "lösning" annat än att satsa på ett PSU från någon som står bakom sin produkt, det enda andra du kan göra är att koppla in och testa men ingen annan än du kommer ha något ansvar eller annat för hur det går.

Jag fick inget svar - Jag fick en åsikt och tycket!

"På om det kommer bränna GPus eller inte" <--- Detta var inte frågan. Frågan var inte "Kommer mina GPU Brinna? Nej frågan var hur kopplar jag det för att få det att funka. Att använda en Antminer PSU till att strömförsörja 2 GPU <- DÄR det var frågan.

Jag har redan kopplat in och testat. Den fick ström, den går på, fläktarna arbetar men inget mer händer därefter.

Antminer PSU -> GPU -> Risers -> PC

Jag har en Add2Psu adapter... Vet ej om den kommer till nytta, och här får man inte heller nån hjälp. Besparar mig era tankar och åsikter herregud på riktigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Opatagio:

Verkar svårt att få information kring hur kontakterna är kopplade (pin-out) och vilken area på kablarna. Så mäta är nog enda vägen fram (eller ja, prova med ett billigt grafikkort?).

På Antminerns PSU är det 6 Pin... Dessa kan jag konvertera till 8 genom en 8 to 6 pin så som på bilden.

https://ibb.co/M8QXPRC
https://ibb.co/Wzd9SvX

Frågan är är detta allt?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon294416: Ja, det kan hända att någon slängde in en åsikt under det hela, det är ganska naturligt på ett diskussionsforum.
Det finns ingen anledning att bli otrevlig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Jag fick inget svar - Jag fick en åsikt och tycket!

"På om det kommer bränna GPus eller inte" <--- Detta var inte frågan. Frågan var inte "Kommer mina GPU Brinna? Nej frågan var hur kopplar jag det för att få det att funka. Att använda en Antminer PSU till att strömförsörja 2 GPU <- DÄR det var frågan.

Jag har redan kopplat in och testat. Den fick ström, den går på, fläktarna arbetar men inget mer händer därefter.

Antminer PSU -> GPU -> Risers -> PC

Jag har en Add2Psu adapter... Vet ej om den kommer till nytta, och här får man inte heller nån hjälp. Besparar mig era tankar och åsikter herregud på riktigt.

Var det inte frågan?

Skrivet av anon294416:

Vill använda den som PSU till mina Grafikkort - Är detta Möjligt
Om Ja - Hur bör jag göra? Vill liksom inte ta död på mina GPU?

Bränna GPU = Ta död på GPU pga nätagg, det var så jag och troligen fler läste det och det du var orolig för antog iaf jag att det var om de skulle gå sönder, något som ingen kan svara på.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gizze:

Nu svarar du TS på en "känsla" istället för fakta.

Till TS:

Finns inga som helst problem med att låta en sådan driva dina grafikkort. Det är till och med bättre att nyttja ett sådant än ett vanligt nätaggregat från t.ex Corsair!

De är byggda för kontinuerlig drift och har otroligt hög effektivitet. Högre än platinumklassade PSUer.

Är samma sak med t.ex server-PSU från HP som många miners nyttjar idag. Kostar några hundralappar men är av bättre kvalitet! Men är inte lika estetiskt tilltalande. Är det varmt så låter dessa en del också med deras små fläktar.

Men att de skulle vara dåliga är direkt felaktigt.

Precis vad jag menar - Men orkar inte förklara det för dem de får gå köpa en Corsair.

Antminrs PSU är mycket bättre än Corsair! Sen att de är Kina skit,,??? Vah??? Vad är inte Made In China Idag?
Bitmain - Största tillverkare av Miners idag! Men orkar inte förklara för dessa...

Det är precis vad jag kollat på, men där använde dem en HP Server PSU, jag tänkte bytta ut fläktarna i min mot ett par mer tysta. Men vågar inte fråga här på SweClockers det kommer bli 20 sidor innan man kommer till ett vettigt svar.

Tror du att jag behöver en sådan addapter som de har? För jag har testat koppla in ett GPU och den går på och arbetar men vissas ej på datorn.. Använder Risers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Var det inte frågan?
Bränna GPU = Ta död på GPU pga nätagg, det var så jag och troligen fler läste det och det du var orolig för antog iaf jag att det var om de skulle gå sönder, något som ingen kan svara på.

Snälla sluta skriv i denna tråden - gå klappa din katt.

Vill inte bränna mina GPU. Är det en fråga eller vad är det? Orkar inte med dig gå lev ditt liv hur du vill.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Ja...det gick ju sådär

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord