X79 mobo + 32GB RAM + Xeon 6C / 12T

Permalänk

X79 mobo + 32GB RAM + Xeon 6C / 12T

Xeon E5-2620 v2

Kingston 32GB 1600Mhz

X79 moderkort köpt på ebay

Moderkortet är helt nytt. Köpt till ett projekt som aldrig blev av. Passar alla Socket 2011 cpuer.

Ram-minnet kan jag dock använda på annat håll, så lägg gärna bud på minnet separat så jag kan ta ställning till om jag vill behålla det.

Pris = budgivning i 2-4 dagar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du funktionstestat moderkortet? Är det mITX? Vilken modell precis? Har det stöd för ECC minne och är Kingston minnet ECC?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Skrivet av physicalist:

Har du funktionstestat moderkortet? Är det mITX? Vilken modell precis? Har det stöd för ECC minne och är Kingston minnet ECC?

Har inte använt kortet men har starta upp det med med mus, tangentbord, grafikkort och den hittar allt minne i BIOS som du ser på bild nr 2.

Vet inte vad dom kallar modellen på kortet men det är ett kinesiskt budget kort. Jag har haft ett lika dant innan som jag körde med en i7-4930K och det fungerade utmärkt, alla drivrutiner hittades automatiskt av Windows 10.

EDIT: Vill minnas att jag läst att det ska ha stöd för ECC, men kan inte lova då jag inte har något ECC att testa med.

Permalänk
Medlem

Har du nått riktpris ?

Permalänk
Skrivet av Quart:

Har du nått riktpris ?

Cpun vet jag inte vad den är värd men billigaste x79 korten med 4 minnesplatser ligger väl runt 1000-lappen på ebay tror jag?

Minnet som sitter i är vanligt desktop-minne, så det är väl värt som 32gb e värt...

Lägg ett bud du tycker verkar rimligt så får vi se om det finns någon mer som är intresserad.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara nån rusning efter detta så jag lägger 1000kr som bud

Permalänk
Skrivet av Quart:

Verkar inte vara nån rusning efter detta så jag lägger 1000kr som bud

För vad? Som jag skrivit behåller jag gärna RAM, så jag vill helst ha bud separat på moderkort och cpu (som ett paket), och RAM-minnet separat som ett paket.

Är du intresserad av båda så specificera gärna hur ditt bud är fördelat, så jag kan välja vad jag vill sälja. Ger du tex. 800 för moderkort + cpu och 200kr för minne så behåller jag minnet.

Permalänk
Medlem

1000kr för allt inkl minne
Har du modellbeteckningen på kortet?
Skall köra Truenas och vill kolla så att det lirar.

Permalänk
Medlem

500 kr för X79-paketet och 700 kr för minnet plus frakt.

Permalänk

@Quart
Vet tyvärr inte exakt modell, vad är det för särskilda kriterier som måste uppfyllas för Truenas?

@TMG
Tack för bud.

Permalänk
Skrivet av TMG:

500 kr för X79-paketet och 700 kr för minnet plus frakt.

Har funderat lite över budet men känner att 500kr e lite för lågt för cpu/mobo. Kan säja för 700kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Har funderat lite över budet men känner att 500kr e lite för lågt för cpu/mobo. Kan säja för 700kr.

Tror nog att jag får bättre spelprestanda med någon äldre överklockningsbar i5, därav att jag inte vill ge mer än så. Om du har tur kanske du hittar någon som letar efter ett billigt paket med många trådar.

Permalänk
Skrivet av TMG:

Tror nog att jag får bättre spelprestanda med någon äldre överklockningsbar i5, därav att jag inte vill ge mer än så. Om du har tur kanske du hittar någon som letar efter ett billigt paket med många trådar.

Ja du får högre FPS men 4 threads är inte så kul i många spel, horribla framedrops och hackig spelupplevelse

Men fördelen med en X79 bräda är att cpuer som i7-4930k brukar vara ganska billiga, jag har köpt några för ett par hundra styck.

Så hittar jag ingen köpare så behåller jag den nog och försöker hitta en i7a istället.

Satt fast pris i annonsen på 1500kr nu.