Permalänk

Vettig andraskärm, tips?

Hej!

Jag har bestämt mig för att uppgradera min sekundära skärm som snart har 10 år på nacken (BenQ GW2250HM)
Jag använder skärmen till youtube, twitch, discord, tja, lite blandat alltså. Dock inget spelande.

Jag är ute efter en 24” skärm, bra färger och svärta (IPS-panel), 1080p eller 1440p, hz spelar inte så stor roll.
Det finns en helt uppsjö skärmar som passar in och jag tror jag snurrat till det lite för mig själv med läsandet av reviews och tester där det alltid är någon som haft dåliga erfarenheter av skärmen och ger den dåligt betyg.

Min primära skärm är en LG 27GL83A 1440p 144hz och jag ser gärna att den nya skärmen ser ut på liknande sätt.

Skärmen bör kosta runt 2000kr. Har den en usb-hubb är det ett plus.

Jag har tittat lite på några skärmar men är, som sagt, väldigt kluven:
Dell P2421
Samsung F24T354, som dessvärre precis höjts med 600kr
HP X24ih ()
AOC Q24P2Q

Är det någon som har tips på skärmar ni är nöjda med?

Permalänk
Samsung Sverige

Om du hittar en begagnad Dell U2515H så skulle det nog vara en av mina rekommendationer för slanten. Väldigt trevlig skärm, ångrar lite just nu att jag sålde min gamla eftersom jag har fått behov för en till skärm igen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Om du hittar en begagnad Dell U2515H så skulle det nog vara en av mina rekommendationer för slanten. Väldigt trevlig skärm, ångrar lite just nu att jag sålde min gamla eftersom jag har fått behov för en till skärm igen.

Tack för tipset! Ska hålla utkik.

Permalänk

Slog till på en Dell S2421HN från Dells hemsida: https://www.dell.com/sv-se/shop/bildsk%C3%A4rmen-dell-24-s242...

Dom har rätt bra rabatt nu och tror skärmen är tillräckligt bra för mig.
Det stod att den skulle skickas 2021-04-28 men det stod sen att den skickas 12/5 så vi får se när den kommer fram.

Permalänk
Medlem

Är jag inte helt ut och cyklar så är IPS paneler inte de bästa i just svärta som du efterfrågar, VA är tex betydligt bättre, men har andra avvägningar som mer eftersläpp och sämre betraktningsvinklar.

Permalänk
Medlem

Har skärmarna i min signatur, använder LG'n som min primära.

Funkar bra för mig, även om man kan märka skillnad i färgerna mellan dom båda, men det är ju inte så konstigt.

EDIT: Såg nu att du var ute efter en 24", tror dessa finns i 24" också.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz