EK Water Blocks tar kylprestanda och accentfärger till AMD Ryzen Threadripper

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks tar kylprestanda och accentfärger till AMD Ryzen Threadripper

Med anodiserade ramar av aluminium sätter EK Water Blocks extra färg på en färsk serie vattenblock, avsedda AMD:s monsterprocessorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nickepläterad botten med plexitopp 290 euro, För motsvarande jag använder från ek just nu som ligger på 129 euro, skulle inte tippa på denna gör mer än max 2 grader över den hag har för mer än dubbla priset nä du , 3k för ett cpu block nu får ni nog ger er eller blir nog ingen kioskvälltare denna linupen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

98% ointressant med entusiast-/gamerprodukter innan det blir ordning på möjligheten att köpa ett grafikkort. Bara jag som har den tomma känslan?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Galet pris för ett CPU block.

Permalänk
Medlem

Saftiga priser må jag säga, för dom priserna får dom allt vara kompatibla med kommande threadripper. Men nån målgrupp finns det säkert garanterat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det ser ju mysigt ut tänkte jag tills jag var tvungen att dubbel läsa priset...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Snyggt men jävlar nästan 3000kr för ett cpu-block

Permalänk
Medlem

Jag tror jag väntar ett tag till innan jag bygger en custom loop åt min Threadripper 3960X

Permalänk
Medlem

Körde EK mycket förr sen insåg jag hur mycket pengar ja la ut gentemot skillnaden i prestanda.
Nu kör jag AIO istället, tystare och mindre.. Förlorade någon enstaka grad i temp.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Körde EK mycket förr sen insåg jag hur mycket pengar ja la ut gentemot skillnaden i prestanda.
Nu kör jag AIO istället, tystare och mindre.. Förlorade någon enstaka grad i temp.

Om det är tystare med sämre kylning så har du inte justerat fläkt/pump speciellt bra.

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

... 3k för ett cpu block nu får ni nog ger er eller...

Sätt det i proportion till vad CPUn kostar.
Betala 20-40 kkr för en Threadripper och <20% av det för kylblocket, trots att den kylda ytan behöver vara ~4 ggr större än för AM4.
EKs block till AM4 ligger, sett till pris, procentuellt betydligt högre.

Man får hoppas att de nya blocken presterar (betydligt) bättre än vad jag upplever med mitt EK Velocity...