Visa Synology ditt skönaste distansarbete och tävla om smidig NAS-enhet

Permalänk
Melding Plague

Visa Synology ditt skönaste distansarbete och tävla om smidig NAS-enhet

Ta en bild av dina studier eller arbetssysslor från hemmaplan och tävla om en prima NAS från Synology.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Orättvist! Jag kan inte jobba på distans.

Permalänk
Medlem

Tycker det var tråkigt att man inte är inkluderad eftersom att man inte kan jobba hemma.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jobb i dubbel bemärkelse, teamsmöte med jobbet samtidigt som harven rullar på i 9km/h hemma på gården

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jehuty:

Orättvist! Jag kan inte jobba på distans.

Skrivet av livsnjutaren:

Tycker det var tråkigt att man inte är inkluderad eftersom att man inte kan jobba hemma.

Ptja, alla tävlingar är inte alltid för alla. Som när vi tävlade ut Raspberry Pi 4 och momentet var att visa sitt tidigare Raspberry Pi-projekt.

Den här gången är det dock inte svårare än att ta en bild på när man "studerar" eller "jobbar" hemma?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Om jag sätter ungen i ett annat rum, jobbar jag då som föräldraledig på distans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ptja, alla tävlingar är inte alltid för alla. Som när vi tävlade ut Raspberry Pi 4 och momentet var att visa sitt tidigare Raspberry Pi-projekt.

Den här gången är det dock inte svårare än att ta en bild på när man "studerar" eller "jobbar" hemma?

PI då handlar det ju om pengar för att köpa en så inte riktigt samma sak i mina ögon.

Som du säger så kan man inte alltid vara med av olika omständigheter. Köper det, men på samma gång så hade det inte varit så svårt att inkludera resterade som jobbar på sin arbetsplats som vanligt.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av livsnjutaren:

PI då handlar det ju om pengar för att köpa en så inte riktigt samma sak i mina ögon.

Som du säger så kan man inte alltid vara med av olika omständigheter. Köper det, men på samma gång så hade det inte varit så svårt att inkludera resterade som jobbar på sin arbetsplats som vanligt.

Det var bara ett tydligt exempel. Det står för övrigt i tävlingsinstruktionerna att:
Har du inget jobb eller skola som görs från hemmet? Låt kreativiteten flöda och gestalta det ändå.

Sätt dig framför kameran så är du inkluderad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det var bara ett tydligt exempel. Det står för övrigt i tävlingsinstruktionerna att:
Har du inget jobb eller skola som görs från hemmet? Låt kreativiteten flöda och gestalta det ändå.

Sätt dig framför kameran så är du inkluderad.

Men alltså, förstår ni inte att detta måste framgå i titeln på artikeln!!! Vem läser själva artiklarna egentligen? Det är ju en orimlig börda lagd från er på redaktionen. Skämmes!! #metoo

Permalänk
Medlem

Hörde att man även måste lämna in ett intyg ifrån arbetsgivaren på att man faktiskt distansarbetar för att kunna deltaga i tävlingen.

Permalänk
Skäggig legend

Sad kitten haz to be at wök.. ;_;

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jobb i dubbel bemärkelse, teamsmöte med jobbet samtidigt som harven rullar på i 9km/h hemma på gården

https://i.imgur.com/r0rjJOS_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Det enda problemet jag ser med att kora dig som vinnare i den här tävlingen;
Om du dubbelarbetar, måste de då ge dig dubbla priser ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det enda problemet jag ser med att kora dig som vinnare i den här tävlingen;
Om du dubbelarbetar, måste de då ge dig dubbla priser ?

Det ena jobbet är frivilligt och genererar noll kronor i lön, det borde räknas som volontärarbete, så ett pris räcker väl om nu juryn tycker mitt bidrag är bäst

Farsan driver gården och jag stöttar till vid säsong för att det är skoj.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av GuessWho:

Det enda problemet jag ser med att kora dig som vinnare i den här tävlingen;
Om du dubbelarbetar, måste de då ge dig dubbla priser ?

Låter som en plan. Dubbelarbetare får dubbla priser, deltidare får nöja sig med motsvarande delar av NAS:en. Den som pluggar får manualen. Deal?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

Hemmakontor 2.0

Bytte jobb och blev på distans sen i Mars förra året... Tog tillfället i akt och med ny dator, ny kamera, ny mikrofon, elgato streamdeck och ljus. Google Meets är mkt roligare nu

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Jag har fått skaffa större skrivbord nu när jag jobbar hemifrån, men det är ändå trångt av någon anledning...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Möte hemifrån

Möte hemifrån

Permalänk

Masterstudier, zoom-möten och föreläsningar på distans.
Med tre datorer i nätverket hade en Synology DS220j varit en dröm...

Visa signatur

Tritanium

Permalänk

Här sitter jag och planerar om dagarna, hade suttit fint med en Synology till höger istället för lösa diskar

Permalänk
Medlem

Stökigt och jävligt men här sköter jag mitt jobb sedan över ett år tillbaka, och då bytte jag jobb i september och fick utöka skärmytan lite

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Skämt åsido - här kommer mitt riktiga bidrag! Under ett bra antal dagar har jag legat i sängen och arbetat, då mycket av jobbet är att läsa igenom dokument och liknande. Dessutom pluggar jag också, så en hel del föreläsnings-powerpoints i sängen. Vilket inte har bådat väl med sambon

PS: Bilden jag skickade in tidigare var, även fast det mest var på skämt, faktiskt en bild på min setup när jag jobbade. Dock tog jag bilden bara för att förfära mina kollegor på Teams

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Proffsmoddare

Bokstavligen distansarbete!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

We have a winner!
(ovan)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Forsberg Customs:

You're fired.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Största fördelen med distansarbete för mig var utsikten 😊

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gagamelll:

Haha så sjukt att jag har likadan fåtölj, tripp trapp, barnstol och väääääldigt snarlik spegel!

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag. Två nedfällbara skrivbord, byggt med anledning av att plugg och jobb gick över till distans och ett vanligt köksbord inte riktigt hade hållit måttet för heltid.

Se gärna galleri för bygget: https://www.sweclockers.com/galleri/15279-datormiddag

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag tänkte visa en fin bild i solen med laptop och kaffe, men april tänkte inte samma sak så det har vart att jobba inne denna vecka. Men jag ska inte klaga på det