SweClockers Live! 2021 – presenteras av NetOnNet

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Live! 2021 – presenteras av NetOnNet

Lagom till sommaren går SweClockers Live! 2021 av stapeln. Det bjuds panelsnack, stora tävlingar, intervjuer med branschens giganter och mycket mer!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Woho! Detta ser vi fram emot

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli kul att följa!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

27 maj vilken utmärkt dag, min födelsedag! ^^

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Men jag har inte plats för alla er hemma hos mig.. Har inte diskat osv.

Näe men skoj! Det blir ju ett måste att köpa hem några kalla och följa!

PS: Ingen efterfest på Patricia denna gång gissar jag? DS

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Samsung Sverige

Det låter magiskt. Tråkigt att det är så svårt att mingla fortfarande, det hade varit trevligt att komma ner och hänga med lite forummedlemmar!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SunQ:

Men jag har inte plats för alla er hemma hos mig.. Har inte diskat osv.

Näe men skoj! Det blir ju ett måste att köpa hem några kalla och följa!

PS: Ingen efterfest på Patricia denna gång gissar jag? DS

Skrivet av Samsung:

Det låter magiskt. Tråkigt att det är så svårt att mingla fortfarande, det hade varit trevligt att komma ner och hänga med lite forummedlemmar!

Håller tummarna för att vi kan börja ses igen under hösten! Meet & Geek och mycket annat drar igång med besked när det väl är möjligt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Samsung:

Det låter magiskt. Tråkigt att det är så svårt att mingla fortfarande, det hade varit trevligt att komma ner och hänga med lite forummedlemmar!

Man får mingla i chatten!

Vi ska försöka vara lite mer ”interaktiva” den här gången jämfört med förra Live!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av UndaC:

Man får mingla i chatten!

Vi ska försöka vara lite mer ”interaktiva” den här gången jämfört med förra Live!

På ett sätt är ju pandemin ett tillfälle att utveckla den typen av aktiviteter, så att personer som inte kan delta av olika anledningar ändå kan känna sig inkluderade. Jag har suttit många gånger uppe i norr och varit sugen på att delta i olika saker, men det krävs många timmar att resa, och kostnader med boende. Så mer interaktivitet är alltid välkommet för personer från långbortistan!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Man får mingla i chatten!

Vi ska försöka vara lite mer ”interaktiva” den här gången jämfört med förra Live!

Kanske öppna en discord med lite live-chat-rum?

Kan ha olika teman eller så kan man nörda lite mer

Permalänk
Medlem

Roligt att ni gör sådant här och i dessa tider när det är viktigt att se fram emot något roligt. Givetvis kommer man sitta bänkad framför tv den kvällen.

Att ha Discord-live-kanal kanske kan vara en idé men annars har man ju Youtube-chatten den kvällen också.

Hoppas ni pratar mycket om datorhårdvara och glädjen med denna hobby och inte fokuserar på bristen och kryptovalutor så mycket.
Kanske ni kan visa lite gammal speciell hårdvara som ni sparat på SweC men även lite snack vad M1 gör med X86, osv.

Kanske lite om ni har lite planer hur ni tänkt utveckla SweC. Inrikning, siten, Videos, m.m.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Rykten säger att dom ska visa och klämma på ett RTX 3080! Japp, ni hörde rätt!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Musikälskare

Mysigt! Man får bänka sig med andra ord

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Testpilot

Dags att börja planera för pizza, kall dryck & bänka stolgångsöppningen för uppesittarkväll nästa vecka nu då

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ska försöka hinna se dubbelklick och swec live imorn men lillebrorsan tar studenten imorn så blir tajt =/
får smygtitta i luren i värsta fall

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Niiiice ser fram emot de!

Permalänk
Medlem

Samtidigt som Microsoft Build och Hockey VM? Jag behöver fler skärmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Samtidigt som Microsoft Build och Hockey VM? Jag behöver fler skärmar..

Tycker faktiskt det är lite dålig kommunikation mellan IIHF, Sweclockers och Microsoft Man ska inte behöva välja.

Det är redan knepigt när man ska hinna kolla/lyssna på både Finlands och Sveriges match samtidigt.

Riktigt jobbigt var det i söndags med F1 därtill.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Samtidigt som Microsoft Build och Hockey VM? Jag behöver fler skärmar..

Och samtidigt som Sony State of Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Samtidigt som Microsoft Build och Hockey VM? Jag behöver fler skärmar..

Jag med 😅
https://imgur.com/a/qFurBAH

Permalänk
Medlem

Varför den dj... störmusiken???!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Och samtidigt som Sony State of Play

Du blir nog inte så distraherad av state of play som började 18 hehe 😂

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Samsung Sverige

Riktigt mysigt event hittills! Kul att Inet var lite nervösa också

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Du blir nog inte så distraherad av state of play som började 18 hehe 😂

Haha nej. Viste inte att de skulle köra 5 timmar teaser innan det visas något vettigt.

Permalänk
Skäggig legend

Multitasking.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Haha nej. Viste inte att de skulle köra 5 timmar teaser innan det visas något vettigt.

Nej jag blev förvånad själv när det började och så såg jag ”vafan 5min till!?” Sen insåg jag att det stod 5 timmar 😂

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Testpilot

Vill tacka NoN, Inet och SweClockers redaktionen för igårkväll!
Såväl som övriga sponsorer och medarrangörer

Var riktigt trevligt att sitta och chatta med massa folk samtidigt som man lyssnade på er – Tekniska problem åsido

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vill tacka NoN, Inet och SweClockers redaktionen för igårkväll!
Såväl som övriga sponsorer och medarrangörer

Var riktigt trevligt att sitta och chatta med massa folk samtidigt som man lyssnade på er – Tekniska problem åsido

Håller med dig där! Jag vill också tacka för ett bra evenemang, sambon och jag tittade på tvn och följde chatten. En Fredagskväll på en torsdag, med god mat och bra underhållning. Det enda som jag och flera reagerade på var kvalitén på bilden, sönderkomprimerad av någon konstig anledning.

Nu får man vänta ivrigt på Live #2!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lagers:

Håller med dig där! Jag vill också tacka för ett bra evenemang, sambon och jag tittade på tvn och följde chatten. En Fredagskväll på en torsdag, med god mat och bra underhållning. Det enda som jag och flera reagerade på var kvalitén på bilden, sönderkomprimerad av någon konstig anledning.

Nu får man vänta ivrigt på Live #2!

Ja, youtube levde loppan med kvalitén. Så det var inte i studion det fallerade. Twitch och Facebook såg betydligt bättre ut.

Svårt att felsöka också, man har inte så många alternativ att tweaka liksom.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ja, youtube levde loppan med kvalitén. Så det var inte i studion det fallerade. Twitch och Facebook såg betydligt bättre ut.

Svårt att felsöka också, man har inte så många alternativ att tweaka liksom.

Förstår att det kan vara svårt att försöka lösa det när man är live. Youtube har ju en tendens att göra som den vill ibland. Men bra jobbat av er hela kvällen!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact