Razer Orochi V2 är ultralätt trådlös mus med 950 timmar batteritid

Permalänk
Melding Plague

Razer Orochi V2 är ultralätt trådlös mus med 950 timmar batteritid

Trådlösa Orochi V2 väger endast 60 gram utan batterier och går att designa fritt med Razer Customs.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt fin ut – bra att det går att välja bort deras orm-märke (tycker jag)!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Är musen på något sätt kopplad till superskurken Orochimaru från Naruto. En av de bästa anime serierna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Är musen på något sätt kopplad till superskurken Orochimaru från Naruto. En av de bästa anime serierna.

Det skulle jag inte tro att den är. "Orochi" översätter till "stor orm" från japanska till svenska. Razers märke är ju även en tre ormar i en kringla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Det skulle jag inte tro att den är. "Orochi" översätter till "stor orm" från japanska till svenska. Razers märke är ju även en tre ormar i en kringla.

Deathadder, Viper, Naga är ju alla också orm-ord.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Deathadder, Viper, Naga är ju alla också orm-ord.

Stämmer. Eller snarare namn på ormar, haha.

Permalänk
Medlem

950timmar.
Ja det är lite mer än min förra mus. Hade en nån Logitech G5xx nånting. Den höll o spela i knappt 3-5 timmar med innan batteriet va slut.
Nu har jag sladdmus.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt utbud för mönster och färger för egen design. Dessa mönster går inte ens att ändra färg på. Enbart svart eller vit.
Hade varit najs också om man kunde använda egen bild.

Permalänk
Medlem

Fan vad bra med batteritid, min Glorious type O har typ....ett par dagar. Riktigt störande att behöva koppla in sladd precis hela tiden. Och då sitter jag inte mycket vid datorn alls

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Fan vad bra med batteritid, min Glorious type O har typ....ett par dagar. Riktigt störande att behöva koppla in sladd precis hela tiden. Och då sitter jag inte mycket vid datorn alls

Inbyggt batteri vs utbytbara.
G305 som funnits länge (och som detta uppenbart är en direkt konkurrent till) har 250h / 9mån på 2,4ghz resp BLE, med ett AA batteri.
Möss med inbyggda batterier har väl generellt som mest ett hundratal timmars batteritid men normalt mellan 50-80h.

Permalänk
Medlem

Luktar "fake news" om det här.. Razer släpper en produkt utan RGB??

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ser ju riktigt fin ut – bra att det går att välja bort deras orm-märke (tycker jag)!

JA äntligen, hoppas dem inför skal för alla deras framtida möss.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats designa via deras "brand selection". När jag provar så hoppar den direkt från steg 1 till steg 7.

https://www.razer.com/customs/browse/team-razer/all/mice/raze...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Trycker man in 2 timmar gaming och 1 timme vanligt användade på deras sida är man nere på 350ish timmar. 950 är väl om man har den i laptopväskan ett par dagar i sträck kanske.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar prisvärd och ser helt ok ut. Köpte en svart för jag känner att det är dags för en ny mus. Verkar vara uppskattad på tester jag tittade på också.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när dom vanliga varianterna hamnar i fysiska butiker?

Permalänk
Medlem

Har en SteelSeries Aerox 3 som är väldigt liknande.

Superlätt på 66g och trådlös.

Kan inte vara underbarare än såhär.

EDIT:

Jaha den ska ha batterier i sig med.

Aj aj då är det inget att hurra över!

Kommer vara tung!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Har en SteelSeries Aerox 3 som är väldigt liknande.

Superlätt på 66g och trådlös.

Kan inte vara underbarare än såhär.

EDIT:

Jaha den ska ha batterier i sig med.

Aj aj då är det inget att hurra över!

Kommer vara tung!

"tung", beror vad man jämför med. Jag sitter på en Razer Mamba trådlös idag den väger 106 g. Hade ögonen på en 502 från Logitech och den väger 114 g.
Tror där av att jag inte kommer ha något problem med denna. Men det är väl lite vad man är van vid att slänga runt på musmattan.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Har en SteelSeries Aerox 3 som är väldigt liknande.

Superlätt på 66g och trådlös.

Kan inte vara underbarare än såhär.

EDIT:

Jaha den ska ha batterier i sig med.

Aj aj då är det inget att hurra över!

Kommer vara tung!

70g med AAA
74g med AA

Känns ganska rimligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig få för mig att köra trådlös mus, det är ungefär som att köra wifi istället för nätverkskabel. Är jag skadad eller bara petig i min utrustning? Ja menar, om ja dör i CSGO så kommer jag lätt skylla på den trådlösa musen.

Man börjar ju fundera pga batteritiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Jag skulle aldrig få för mig att köra trådlös mus, det är ungefär som att köra wifi istället för nätverkskabel. Är jag skadad eller bara petig i min utrustning? Ja menar, om ja dör i CSGO så kommer jag lätt skylla på den trådlösa musen.

Man börjar ju fundera pga batteritiden...

Jag tänkte samma sak innan jag köpte min mamba. Har inte kunnat skylla på den i något fps.. Om jag spelar dålig är det helt på mig själv

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

"tung", beror vad man jämför med. Jag sitter på en Razer Mamba trådlös idag den väger 106 g. Hade ögonen på en 502 från Logitech och den väger 114 g.
Tror där av att jag inte kommer ha något problem med denna. Men det är väl lite vad man är van vid att slänga runt på musmattan.

Sant!

Kom själv ifrån Rival på 87.5 gram.

Skillnaden är dock brutal. Jag tror jag uppskattar att vikten är så låg speciellt när den är trådlös.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

70g med AAA
74g med AA

Känns ganska rimligt tycker jag.

Okej då är det ju definitivt låg vikt.
Trodde batterierna vägde mer än så.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av oztin:

Jag skulle aldrig få för mig att köra trådlös mus, det är ungefär som att köra wifi istället för nätverkskabel. Är jag skadad eller bara petig i min utrustning? Ja menar, om ja dör i CSGO så kommer jag lätt skylla på den trådlösa musen.

Man börjar ju fundera pga batteritiden...

Nu är det ju så att trådlösa möss har in princip samma input lag som en trådad och jag kommer klaga på kabeln över trådlös om jag dör i ett spel alla dar i veckan.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut! Jag äger den äldre Orochimodellen och har varit riktigt nöjd med den. Har små händer och kör "fingertip" grepp så den lilla storleken är prefekt för mig. Att den är ambidextriös är också ett klart plus då jag brukar alternera mellan höger och vänster hand. Man vill ju slita sin kropp symmetriskt!

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem

Jag bet i det sura äpplet och beställde en Superlight bara för att testa på trådlöst, jag tror inte jag kommer kunna gå tillbaka till sladd någonsin igen 😅