tips, Over ear, trådlösa, extern mic till telefon och datorn?

Permalänk

tips, Over ear, trådlösa, extern mic till telefon och datorn?

Hej min syster har bett mig kolla runt lite på over ear lurar som är trådlösa men som ska fungera på både mobilen och datorn, då hon jobbar hemifrån och måste ha så dom fungerar på båda.

Stort plus om dom funkar på både datorn, hennes iphone och hennes jobbtelefon som är android.
Hon har ett jabra evolve 65 som hon inte är nöjda med för dom ligger på öronen och inte över.

Hittade SteelSeries Arctis 1 wireless
men dom funkar bara på datorn och jobbtelefon antar jag. om inte apple har en omvandlare från sin till usb-c?

detta gör mig galen då det knappt finns nån info om lurar till telefon på nätet, iaf inte vad jag har sett.
Så tänkte därför fråga er om tips.

Hon har en nyare apple mobil
Datorn har blåtand och usb c
hennes jobbtelefon är en galaxy a40 så den har iaf usb-c som jag förstod de.

Tackar för hjälpen!
//Daniel

(Edit, Glömde tillägga budget. inte mer än 1300kr )

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Hej min syster har bett mig kolla runt lite på over ear lurar som är trådlösa men som ska fungera på både mobilen och datorn, då hon jobbar hemifrån och måste ha så dom fungerar på båda.

Stort plus om dom funkar på både datorn, hennes iphone och hennes jobbtelefon som är android.
Hon har ett jabra evolve 65 som hon inte är nöjda med för dom ligger på öronen och inte över.

Hittade SteelSeries Arctis 1 wireless
men dom funkar bara på datorn och jobbtelefon antar jag. om inte apple har en omvandlare från sin till usb-c?

detta gör mig galen då det knappt finns nån info om lurar till telefon på nätet, iaf inte vad jag har sett.
Så tänkte därför fråga er om tips.

Hon har en nyare apple mobil
Datorn har blåtand och usb c
hennes jobbtelefon är en galaxy a40 så den har iaf usb-c som jag förstod de.

Tackar för hjälpen!
//Daniel

(Edit, Glömde tillägga budget. inte mer än 1300kr )

Det du skall se är på lurar med Blåtand för det stödjer alla telefoner och många utav de har även möjlighet att köra vanlig sladd. Det negativa är att du behöver gå upp i budget mot 2k för du hittar något bra. De som är bra är Beyerdynamic, Audio Technica, Sennheiser, Shure, AKG med flera som även gör studio utrustning. Game lurar är inget du bör investera i för det ändamål du beskriver.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och har precis beställt ett par Shure Aonic 50, som har bt och usb-c. Även anc och är over ear.
Men dom kostar 2500:-, för 1300 kanske ett par plantronics på rea kan funka. Har ett par sådana, men det är dom jag ska ersätta då jag inte är nöjd alls med dom..
Kanske https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4679480 ?
Kolla prisjakt, du kan filtrera på overear, bt och usb

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Skrivet av Buddaz112:

Det du skall se är på lurar med Blåtand för det stödjer alla telefoner och många utav de har även möjlighet att köra vanlig sladd. Det negativa är att du behöver gå upp i budget mot 2k för du hittar något bra. De som är bra är Beyerdynamic, Audio Technica, Sennheiser, Shure, AKG med flera som även gör studio utrustning. Game lurar är inget du bör investera i för det ändamål du beskriver.

Nej, de förstår jag men hon vill banne mig ha lurar som har en extern mic och inte en som är inbyggd. då hon vill kuna rikta micen mot munnen. Så det var därför jag hoppade över på game lurar, då jag inte hittade något lämpligt för budgeten. just nu använder hon ett par rosa billiga kraken lurar som hon är nöjd med, bara att hon vill ha BT så hon kan ha dom på mobilen.

Skrivet av kundun:

Jag har samma problem och har precis beställt ett par Shure Aonic 50, som har bt och usb-c. Även anc och är over ear.
Men dom kostar 2500:-, för 1300 kanske ett par plantronics på rea kan funka. Har ett par sådana, men det är dom jag ska ersätta då jag inte är nöjd alls med dom..
Kanske https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4679480 ?
Kolla prisjakt, du kan filtrera på overear, bt och usb

ska kika lite på prisjakt om jag finner nått som matchar hennes krav.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk

En lösning som funkar, så länge datorn används, är Phone Companion:

https://www.androidpolice.com/2020/02/03/microsofts-your-phon...

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Betty (Kung Pow):

En lösning som funkar, så länge datorn används, är Phone Companion:

https://www.androidpolice.com/2020/02/03/microsofts-your-phon...

intressant, ska fråga hon om detta

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Nej, de förstår jag men hon vill banne mig ha lurar som har en extern mic och inte en som är inbyggd. då hon vill kuna rikta micen mot munnen. Så det var därför jag hoppade över på game lurar, då jag inte hittade något lämpligt för budgeten. just nu använder hon ett par rosa billiga kraken lurar som hon är nöjd med, bara att hon vill ha BT så hon kan ha dom på mobilen.

ska kika lite på prisjakt om jag finner nått som matchar hennes krav.

Många BT lurar har även utgång för sladd. Då blir de som helt vanliga hörlurar. Där kan du säkert köpa en sladd med mic. Det går att köpa billigt. Kan hon ha det när hon sitter vid datorn. Sedan BT ute.
De inbyggda fungerar lika bra som en vanlig så länge det inte blåser runt. Fångar upp mer ljud runt. Den biten handlar ofta om på vilken prisnivå man lägger sig. Problemet är ändamålet och pris.
Annars i den prisklass är det In ears som gäller. Som sagt kanske inte det personen söker. Ökar du budgeten till lite över 2k så hade jag rekommenderat att ta en titt på Denon. De är fina och väldigt enkla.